Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/32714
Title: Γνώση των Ελλήνων εκπαιδευτικών για τις ΔΕΠ-Υ και τεχνικές/στρατηγικές που χρησιμοποιούν για την αντιμετώπιση τους στην τάξη
info:eu-repo/semantics/masterThesis
Institution and School/Department of submitter: Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής
Subject classification: Υπερκινητικά παιδιά
Keywords: ΔΕΠ-Υ,Εκπαιδευτικοί και στρατηγικές,Διαταραχές ελειμματικής προσοχής και υπερκινητικότητα,Υπερκινητικότητα
URI: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/32714
http://dx.doi.org/10.26268/heal.uoi.12516
Table of contents: ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ ΠΕΡΙΛΗΨΗ.......................................................................................... 4 ΕΙΣΑΓΩΓΗ.............................................................................................6 ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1: Η ΦΥΣΗ ΤΩΝ ΔΕΠ-Υ 1.1 Τι είναι οι Διαταραχές Ελλειμματικής Προσοχής- Υπερκινηχικότηια (ΔΕΠ-Y);..........................................................7 1.2 Ιστορική αναδρομή......................................................................7 1.3 Διάγνωση των ΔΕΠ-Υ ................................................................. 15 1.4 Μέσα διάγνωσης των ΔΕΠ-Υ: Κλίμακες διάγνωσης.....................16 1.5 Επιδημιολογικά δεδομένα για τις ΔΕΠ-Υ .................................. 17 1.5.1 Συχνότητα εμφάνισης των ΔΕΠ-Υ στον παιδικό πληθυσμό.... 17 1.5.2 Διαφυλικές διαφορές των ΔΕΠ-Υ ............................................ 19 1.5.3 Συχνότητα εμφάνισης των ΔΕΠ-Υ σε διάφορα πολιτισμικά περιβάλλοντα............................................................................. 20 1.5.4 Συχνότητα εμφάνισης των ΔΕΠ-Υ σε διαφορετικά κοινωνικο οικονομικά περιβάλλοντα..........................................................2 1 1.6 Συνοδές διαταραχές των ΔΕΠ-Υ................................................ 22 1.6.1 Διαταραχή διαγωγής...................................................................22 1.6.2 Διαταραχές του συναισθήματος................................................. 23 1.6.3 Χρόνιες αγχώδεις διαταραχές.................................................... 24 1.10 Αναπτυξιακές διαταραχές που συχνά συνοδεύουν τις ΔΕΠ-Υ..25 1.11 Προβλήματα κινητικότητας....................................................... 26 ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2: ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΑ ΤΩΝ ΔΕΠ-Υ 2.1 Προγεννητικοί, περιγεννητικοί και νευρολογικοί παράγοντες ως αιτίες των ΔΕΠ-Υ............................................................... 27 2.1.1 Προγεννητικοί παράγοντες.....................................................27 2.1.2 'Εκθεση του εμβρύου στο αλκοόλ και στα ναρκωτικά ........... 28 2.1.3 Το κάπνισμα κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης ................. 28 2.2 Περιγεννητικοί παράγοντες.................................................... 29 2.2.1 Χαμηλό βάρος κατά τη γέννηση ............................................ 29 2.3 Νευρολογικοί παράγοντες ...................................................... 30 2.3.1 Εγκεφαλικές βλάβες.............................................................. 30 2.3.2 Ανωμαλίες στο μεταβολισμό των νευροδιαβιβαστών ............. 36 2.4 Περιβαλλοντικοί παράγοντες ως αιτίες των ΔΕΠ-Υ................39 2.4.1 Διατροφή................................................................................ 39 2.4.2 Μ όλυβδος...............................................................................41 2.4.3 Πρόσθετοι περιβαλλοντικοί παράγοντες ................................ 41 2.5 Ψυχολογικοί παράγοντες ως αιτίες των ΔΕΠ -Υ ..................... 42 2.5.1 Το υβριδικό μοντέλο του Barkley..........................................44 ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3: Οι ΔΕΠ-Υ στο ΣΧΟΛΕΙΟ 3.1 Επιπτώσεις των ΔΕΠ-Υ ατη μάθηση...........................................49 3.2 Επιπτώσεις των ΔΕΠ-Υ στη συμπεριφορά του παιδιού μέσα στην τάξη.......................................................................................... 50 3.3 Προγράμματα παρέμβασης στις ΔΕΠ -Υ.................................51 3.3.1 Συμπεριφορικά προγράμματα παρέμβασης ......................... 51 3.3.2 Φαρμακολογικές παρεμβάσεις.............................................52 3.3.3 Πολυμεθοδικές παρεμβάσεις ................................................ 53 3.3.4 Σιραιηγικές/ιεχνικές παρέμβασης που χρησιμοποιούν οι εκπαιδευτικοί........................................................................ 53 3.4 Σιόχοι της παρούσας έρευνας ................................................ 56 ΚΕΦΑΛΑΙΟ 4: ΜΕΘΟΔΟΣ 4.1 Δείγμα..................................................................................... 58 4.2 Εργαλείο της έρευνας - Ερωτηματολόγιο...............................59 4.3 Διαδικασία...............................................................................61 ΚΕΦΑΛΑΙΟ 5: ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ 5.1 Γνώση των συμμετεχόντων για τις ΔΕΠ-Υ ............................... 62 5.2 Συχνότητα χρήσης τεχνικών/στρατηγικών αντιμετώπισης των ΔΕΠ-Υ και απόψεις των συμμετεχόντων για την αποτελεσματικότητά τους......................................................65 5.3 Βαθμός συμφωνίας των συμμετεχόντων ως προς το αν οφείλει ο εκπαιδευτικός να προσαρμόζει τη διδασκαλία του στους μαθητές με ΔΕΠ -Υ................................................................. 73 5.4 Βαθμός προετοιμασίας των εκπαιδευτικών, ώστε να ανταποκριθούν στις ανάγκες διδασκαλίας των μαθητών με Δ Ε Π -Υ ................................................................................... 75 5.5 Άλλες στρατηγικές που έχουν εφαρμόσει οι συμμετέχοντες στην τάξη, ώστε να αντιμετωπίσουν τα προβλήματα συμπεριφοράς των μαθητών με ΔΕΠ-Υ ................................. 78 ΚΕΦΑΛΑΙΟ 6 : ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ......................................................80 ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ..................................................................................... 84 ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ..................................................................................93
Appears in Collections:Διατριβές Μεταπτυχιακής Έρευνας (Masters) - ΠΤΔΕ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Δ.Ε Παπακώστα Βασιλική( 2009).pdf2.51 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons