Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/32707
Title: Ο ρόλος του διευθυντή ως φορέα διαπολιτισμικού διαλόγου και επικοινωνίας στο δημοτικό σχολείο
Institution and School/Department of submitter: Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής
Keywords: Δημοτικό σχολείο,Διευθυντής,Διαπολιτισμικός διάλογος
URI: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/32707
http://dx.doi.org/10.26268/heal.uoi.12509
Table of contents: ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ ΠΕΡΙΛΗΨΗ............................................................................................................... ίν SUMMARY.................................................................................................................ν ΕΙΣΑΓΩΓΗ.................................................................................................................νΐ ΘΕΩΡΗΤΙΚΟ ΜΕΡΟΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΠΡΩΤΟ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ 1. Η ΣΧΟΛΙΚΗ ΜΟΝΑΔΑ ΩΣ ΘΕΣΜΟΣ Έννοια οργάνωσης-οργανισμού............................................................................. 10 Η σχολική μονάδα ως οργανισμός............................................................................ 10 2. Η ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ Έννοια του όρου διοίκηση .....................................................................................12 Διοίκηση σχολικών μονάδων και οι λειτουργίες της...................................................... 15 Σχολική διεύθυνση...................................................................................................17 Διαχρονική εξέλιξη του θεσμού του διευθυντή............................................................. 18 Θεσμικό πλαίσιο διοίκησης σχολικών μονάδων............................................................ 22 3. Ο ΡΟΛΟΣ ΤΩΝ ΔΙΕΥΘΥΝΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ Η έννοια και οι διαστάσεις του ρόλου.....................................................................25 Ο ρόλος και το έργο του διευθυντή σχολικών μονάδων ..................................................27 Διευκρίνηση του όρου ηγεσία-εκπαιδευτική ηγεσία......................................................28 Τα καθήκοντα και οι αρμοδιότητες του διευθυντή συμφώνα με τη νομοθεσία...................31 Ικανότητες-δεξιότητες του διευθυντή........................................................................ 36 ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΔΕΥΤΕΡΟ ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ-ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ Η έννοια της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης............................................................. 44 Αρχές της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης......................................................................47 Η διαπολιτισμική εκπαίδευση στην Ελλάδα.................................................................49 Διαπολιτισμική εκπαίδευση και διεύθυνση - Δυο παραδείγματα σχολείων από την Ελλάδα και το εξωτερικό.....................................................................................................55 Χαρακτηριστικά ενός διαπολιτισμικού διευθυντή..........................................................57 ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΟ ΜΕΡΟΣ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ Εισαγωγή............................................................................................................... 61 Σκοπός της έρευνας..................................................................................................61 Στόχοι και ερευνητικά ερωτήματα..............................................................................61 Χρησιμότητα και αναγκαιότητα της έρευνας................................................................ 62 Το δείγμα της έρευνας.............................................................................................. 62 Μέσα συλλογής δεδομένων...................................................................................... 64 Διασφάλιση εγκυρότητας και αξιοπιστίας της έρευνας...................................................66 Μέθοδος στατιστικής ανάλυσης δεδομένων................................................................. 68 ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΚΑΙ ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΤΩΝ ΕΥΡΗΜΑΤΩΝ............................................ 69 ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ - ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ.................................................................................84 ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ............................................................................................................ 88 ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ................................................................................................................94
Appears in Collections:Διατριβές Μεταπτυχιακής Έρευνας (Masters) - ΠΤΔΕ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Μ.Ε Εφροσύνη Τσαίλου (2011).pdf5.49 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons