Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/32707
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΤσιάλου, Ευφροσύνηel
dc.date.accessioned2023-05-19T07:32:31Z-
dc.date.available2023-05-19T07:32:31Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/32707-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26268/heal.uoi.12509-
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectΔημοτικό σχολείοel
dc.subjectΔιευθυντήςel
dc.subjectΔιαπολιτισμικός διάλογοςel
dc.titleΟ ρόλος του διευθυντή ως φορέα διαπολιτισμικού διαλόγου και επικοινωνίας στο δημοτικό σχολείοel
dc.typemasterThesis*
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis*
heal.typemasterThesisel
heal.type.enMaster thesisen
heal.type.elΜεταπτυχιακή εργασίαel
heal.dateAvailable2023-05-19T07:33:32Z-
heal.languageelel
heal.accessfreeel
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγήςel
heal.publicationDate2011-
heal.abstractΗ εργασία αποσκοπεί στην ανάλυση και παρουσίαση του έργου του δι ευθυντή μιας σχολικής μονάδας, και στην ανάδειξή του ως φορέα διαπολι- τισμικού διαλόγου στο νέο σχολείο. Ο ρόλος του θεωρείται καθοριστικός για την επίτευξη των στόχων του σχολείου, καθώς έχει να επιτελέσει ένα μεγάλο εύρος λειτουργιών, ξεκινώντας με τις γραφειοκρατικές και καταλήγοντας στις παιδαγωγικές λειτουργίες. Στο πρώτο κεφάλαιο καταγράφεται αρχικά, η έννοια της σχολικής μο νάδας ως οργανισμού και στη συνέχεια αναφερόμαστε πιο αναλυτικά στη διοίκηση των σχολείων. Ξεκινώντας από τον ορισμό της διοίκησης γενικά ως έννοια, μεταβαίνουμε στη διοίκηση των σχολικών μονάδων και έπειτα στη σχολική διεύθυνση, η οποία αποτελεί την κατώτερη βαθμίδα διοίκησης των σχολείων στην Ελλάδα. Συνεχίζοντας παρουσιάζεται το θεσμικό πλαίσιο διοίκησης των σχολικών μονάδων καθώς και η διαχρονική εξέλιξη του θε σμού του διευθυντή. Σε ένα επόμενο στάδιο περιγράφεται ο ρόλος του διευθυντή σχολείου, η έννοια καθώς και οι διαστάσεις αυτού του ρόλου. Αναφέρονται τα καθή κοντα και οι αρμοδιότητες του σύμφωνα με την Φ/353/1324/105657/Δ1/08-10-02 απόφαση του Υπουργείου Παιδείας, ενώ γίνεται μια σύντομη περιγραφή των δεξιοτήτων-ικανοτήτων που πρέπει να έχει ένας διευθυντής για να ανταπεξέλθει στο έργο του. Στο δεύτερο κεφάλαιο της εργασίας μας παρουσιάζεται η διαπολιτισμι- κή εκπαίδευση. Γίνεται μια καταγραφή του όρου, των αρχών που τη διέ- πουν, καθώς και της συμβολής του διευθυντή στη δημιουργία ενός σχολεί ου «ανοιχτού» στη διαφορετικότητα. Τέλος παραθέτονται τα ευρήματα μιας έρευνας, η οποία πραγματο ποιήθηκε στην ευρύτερη περιοχή της Ηπείρου και είχε ως στόχο την κατα γραφή των απόψεων των διευθυντών σχολείων σχετικά με την εκπαίδευση των αλλοδαπών μαθητών στη χώρα μας. Παράλληλα διερευνήθηκε και πα ρουσιάστηκε ο ρόλος του διευθυντή στην άρση των προκαταλήψεων και στερεοτύπων στο νέο σχολείοel
heal.abstractMy essay aims at analysing and presentating the work of the headteachers in school units, as well as highlighting them as bearers of cross cultural dialogue in the new school. Their role is consdered decisive for the achievement of the school’s goals, since they have a great variety of actions to perform; from the bureaucratic to the pedagogical actions. In the first chapter, the concept of the school unit as an organisa tion is initially recorded, and then we refer to the administration of the school in more detail. Starting with the definition of administration as a concept in general, we proceed to the administration of the school units and then to the school direction, which is the lowest step on the scale of administration of schools in Greece. Following, the institutional frame work of school administration as well as the diachronic evolution of the institution of the headteacher. At a next phase, the role of headteachers, the concept and the di mensions of that role are described. Their duties and responsibilities ac cording to the Φ/353/1324/ 105657/Δ1/08-10-02 decision of the Ministry of Education are mentioned, while there is also a short description of the skills - abilities headteachers should have in order to cope with their work. In the second chapter of our essay, crosscultural education is presented. There is a record of the term, the principles that cover it, as well as the cotribu- tion of headteachers to the creation of a school “open” to diversity. Finally, we provide the findings of a research, which was carried out in the wider region of Epirus and aimed at recording the opinions of headteachers in relation to the education of foreign students in our coun try. Simultaneously, we explored and presented the role of the headteachers in the removal of prejudices and stereotypes in the new school.en
heal.tableOfContentsΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ ΠΕΡΙΛΗΨΗ............................................................................................................... ίν SUMMARY.................................................................................................................ν ΕΙΣΑΓΩΓΗ.................................................................................................................νΐ ΘΕΩΡΗΤΙΚΟ ΜΕΡΟΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΠΡΩΤΟ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ 1. Η ΣΧΟΛΙΚΗ ΜΟΝΑΔΑ ΩΣ ΘΕΣΜΟΣ Έννοια οργάνωσης-οργανισμού............................................................................. 10 Η σχολική μονάδα ως οργανισμός............................................................................ 10 2. Η ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ Έννοια του όρου διοίκηση .....................................................................................12 Διοίκηση σχολικών μονάδων και οι λειτουργίες της...................................................... 15 Σχολική διεύθυνση...................................................................................................17 Διαχρονική εξέλιξη του θεσμού του διευθυντή............................................................. 18 Θεσμικό πλαίσιο διοίκησης σχολικών μονάδων............................................................ 22 3. Ο ΡΟΛΟΣ ΤΩΝ ΔΙΕΥΘΥΝΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ Η έννοια και οι διαστάσεις του ρόλου.....................................................................25 Ο ρόλος και το έργο του διευθυντή σχολικών μονάδων ..................................................27 Διευκρίνηση του όρου ηγεσία-εκπαιδευτική ηγεσία......................................................28 Τα καθήκοντα και οι αρμοδιότητες του διευθυντή συμφώνα με τη νομοθεσία...................31 Ικανότητες-δεξιότητες του διευθυντή........................................................................ 36 ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΔΕΥΤΕΡΟ ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ-ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ Η έννοια της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης............................................................. 44 Αρχές της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης......................................................................47 Η διαπολιτισμική εκπαίδευση στην Ελλάδα.................................................................49 Διαπολιτισμική εκπαίδευση και διεύθυνση - Δυο παραδείγματα σχολείων από την Ελλάδα και το εξωτερικό.....................................................................................................55 Χαρακτηριστικά ενός διαπολιτισμικού διευθυντή..........................................................57 ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΟ ΜΕΡΟΣ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ Εισαγωγή............................................................................................................... 61 Σκοπός της έρευνας..................................................................................................61 Στόχοι και ερευνητικά ερωτήματα..............................................................................61 Χρησιμότητα και αναγκαιότητα της έρευνας................................................................ 62 Το δείγμα της έρευνας.............................................................................................. 62 Μέσα συλλογής δεδομένων...................................................................................... 64 Διασφάλιση εγκυρότητας και αξιοπιστίας της έρευνας...................................................66 Μέθοδος στατιστικής ανάλυσης δεδομένων................................................................. 68 ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΚΑΙ ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΤΩΝ ΕΥΡΗΜΑΤΩΝ............................................ 69 ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ - ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ.................................................................................84 ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ............................................................................................................ 88 ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ................................................................................................................94el
heal.advisorNameΝικολάου, Γεώργιοςel
heal.committeeMemberNameΝικολάου, Γεώργιοςel
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης-
heal.academicPublisherIDuoiel
heal.numberOfPages104 σ.el
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Διατριβές Μεταπτυχιακής Έρευνας (Masters) - ΠΤΔΕ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Μ.Ε Εφροσύνη Τσαίλου (2011).pdf5.49 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons