Please use this identifier to cite or link to this item:
https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/39581Full metadata record
| DC Field | Value | Language |
|---|---|---|
| dc.contributor.author | Μπλέτσας, Δημήτριος Ευστάθιος | el |
| dc.contributor.author | Mpletsas, Dimitrios Efstathios | en |
| dc.date.accessioned | 2025-10-29T09:57:43Z | - |
| dc.date.available | 2025-10-29T09:57:43Z | - |
| dc.identifier.uri | https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/39581 | - |
| dc.rights | Default License | - |
| dc.rights | CC0 1.0 Universal | * |
| dc.rights.uri | http://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/ | * |
| dc.subject | Επαυξημένη πραγματικότητα | el |
| dc.subject | Εικονική πραγματικότητα | el |
| dc.subject | Ηλεκτροεγκεφαλογράφημα | el |
| dc.subject | Augmented reality | en |
| dc.subject | Virtual reality | en |
| dc.subject | Electroencephalography | en |
| dc.title | Γνωστικός φόρτος σε εκπαιδευτικά περιβάλλοντα εικονικής και επαυξημένης πραγματικότητας: μία εγκεφαλογραφική μελέτη | el |
| dc.title | Cognitive load in virtual and augmented reality educational environments: an electroencephalographic study | en |
| dc.type | masterThesis | en |
| heal.type | masterThesis | el |
| heal.type.en | Master thesis | en |
| heal.type.el | Μεταπτυχιακή εργασία | el |
| heal.classification | Εκπαιδευτική νευροεπιστήμη | el |
| heal.classification | Educational neuroscience | en |
| heal.dateAvailable | 2025-10-29T09:58:43Z | - |
| heal.language | el | el |
| heal.access | free | el |
| heal.recordProvider | Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης. | el |
| heal.publicationDate | 2025-08-29 | - |
| heal.abstract | Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι η σύγκριση μεταξύ συστήματος επαυξημένης πραγματικότητας AR και εικονικής πραγματικότητας VR όσον αφορά το γνωστικό φόρτο μέσω της ανάλυσης εγκεφαλογραφημάτων. Η παρούσα διατριβή εκπονήθηκε στους χώρους και με τον εξοπλισμό του Εργαστηρίου Εφαρμογών Εικονικής Πραγματικότητας στην Εκπαίδευση (EarthLab) του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων. Εφαρμόστηκαν σε ένα δείγμα 25 φοιτητών του ΠΤΔΕ Ιωαννίνων δυο εκδοχές ενός οπτικού ερεθίσματος (μια σε σύστημα εικονικής πραγματικότητας VR και μια σε σύστημα επαυξημένης πραγματικότητας AR). Το οπτικό ερέθισμα αποτελείται από τρισδιάστατη εφαρμογή μεταβαλλόμενης πολυπλοκότητας που αναπτύχθηκε ειδικά για τους σκοπούς της μελέτης. Στους συμμετέχοντες εφαρμόστηκε φορητή συσκευή απαγωγής ηλεκτροεγκεφαλογραφημάτων και εξήχθησαν εγκεφαλογραφήματα, τόσο κατά τη διάρκεια της χρήσης του συστήματος VR, όσο και του AR. Μετά το πείραμα ζητήθηκε από τους συμμετέχοντες να συμπληρώσουν το καθιερωμένο ερωτηματολόγιο για θέματα γνωστικού φορτίου Nasa-tlx. Τα αποτελέσματα τόσο των εγκεφαλογραφημάτων όσο και των ερωτηματολογίων αναλύθηκαν με τις κατάλληλες στατιστικές μεθόδους. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι στα περιβάλλοντα εικονικής πραγματικότητας υπάρχει μια τάση αύξησης του γνωστικού φόρτου, σε σχέση με τα περιβάλλοντα επαυξημένης πραγματικότητας. | el |
| heal.abstract | This dissertation aims to compare augmented reality (AR) and virtual reality (VR) systems with respect to cognitive load, as assessed through electroencephalography (EEG) analysis. The study was conducted at the Laboratory of Virtual Reality Applications in Education (EarthLab) of the Department of Primary Education at the University of Ioannina, utilizing its facilities and equipment. A sample of 25 undergraduate students from the Department of Primary Education participated in the experiment, where they were exposed to two versions of the same visual stimulus—one presented in a VR system and the other in an AR system. The visual stimulus consisted of a three-dimensional application of varying complexity, developed specifically for the purposes of the experiment by the Earth Lab research team. During the sessions, participants wore a portable EEG recording device, and brain activity was captured both in the VR and AR conditions. Following the experimental sessions, participants completed the standardized NASA-TLX questionnaire to assess subjective cognitive workload. The results from both the EEG recordings and the questionnaires were analyzed using appropriate statistical methods. The results indicate a higher cognitive load on the Artificial Intelligence environment than in the Augmented Reality environment. | en |
| heal.advisorName | Μικρόπουλος, Αναστάσιος | el |
| heal.committeeMemberName | Κώτσης, Κωνσταντίνος Θ. | el |
| heal.committeeMemberName | Τσάμης, Κωνσταντίνος | el |
| heal.academicPublisher | Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης | el |
| heal.academicPublisherID | uoi | el |
| heal.numberOfPages | 68 σ. | el |
| heal.fullTextAvailability | true | - |
| heal.fullTextAvailability | true | - |
| Appears in Collections: | Διατριβές Μεταπτυχιακής Έρευνας (Masters) - ΠΤΔΕ | |
Files in This Item:
| File | Description | Size | Format | |
|---|---|---|---|---|
| Μ.Ε. Μπλέτσας Δ.Ε. (2025).pdf | 2.42 MB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License