Please use this identifier to cite or link to this item:
https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/39179
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Ματιάκη, Αικατερίνη | el |
dc.date.accessioned | 2025-07-08T10:42:24Z | - |
dc.date.available | 2025-07-08T10:42:24Z | - |
dc.identifier.uri | https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/39179 | - |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ | * |
dc.subject | Συνδυαστικός συλλογισμός | el |
dc.subject | Προσχολική αγωγή | el |
dc.subject | Συνεργατική επίλυση προβλημάτων | el |
dc.subject | Combinatorial reasoning | en |
dc.subject | Pre-school education | en |
dc.subject | Cooperative problem solving | en |
dc.title | Ο συνδυαστικός συλλογισμός νηπίων κατά τη συνεργατική επίλυση ενός προβλήματος | el |
dc.title | The combinatorial reasoning of kindergartners during cooperative problem solving | en |
dc.type | masterThesis | en |
heal.type | masterThesis | el |
heal.type.en | Master thesis | en |
heal.type.el | Μεταπτυχιακή εργασία | el |
heal.classification | Εκπαίδευση | el |
heal.dateAvailable | 2025-07-08T10:43:25Z | - |
heal.language | el | el |
heal.access | free | el |
heal.recordProvider | Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης. | el |
heal.publicationDate | 2025 | - |
heal.abstract | Ο συνδυαστικός συλλογισμός αποτελεί βασικό στοιχείο της μαθηματικής σκέψης, επιτρέποντας στα παιδιά να εξερευνούν πιθανούς συνδυασμούς, να αναλύουν καταστάσεις και να αναπτύσσουν λογικές στρατηγικές. Σκοπός της παρούσας μελέτης ήταν ο εντοπισμός των βασικών χαρακτηριστικών του συνδυαστικού συλλογισμού παιδιών 4-6 χρονών. Η έρευνα περιλάμβανε μια δραστηριότητα όπου τα παιδιά καλούνταν να συνεργαστούν σε ζευγάρια για να βρουν τους διαφορετικούς συνδυασμούς που μπορούσαν να δημιουργήσουν από τέσσερα καπέλα και τρεις μάσκες. Μέσα από την έρευνα που διεξήχθη διακρίθηκαν οι ιδιότητες του συνδυαστικού συλλογισμού νηπίων, παρατηρώντας τις κινήσεις τους και αναλύοντας τη λεκτική τους επικοινωνία. Αναλύθηκε, επιπλέον, το αποτέλεσμα της αλληλεπίδρασης μεταξύ των παιδιών στην επίλυση ενός συνδυαστικού προβλήματος. Το δείγμα αποτελούνταν από πέντε νήπια και πέντε προνήπια. Για τη συλλογή των δεδομένων πραγματοποιήθηκε ημιδομημένη συνέντευξη. Στα παιδιά δόθηκαν πλαστικοποιημένα τα εξής υλικά: ένα αγόρι, τρεις μάσκες και τέσσερα καπέλα. Τα παιδιά διαχειρίστηκαν τα υλικά και συνεργάστηκαν σε ζεύγη για να βρουν τους συνδυασμούς. Έγινε καταγραφή των διαλόγων, καθώς και των συνδυασμών που σχημάτισαν. Η ανάλυση έγινε σε δύο επίπεδα: στο πρώτο επίπεδο αναλύθηκαν οι στρατηγικές επίλυσης και στο δεύτερο επίπεδο αναλύθηκαν χαρακτηριστικά της αλληλεπίδρασης, με έμφαση στους ρόλους που υιοθέτησαν τα παιδιά. Οι ομάδες που συμμετείχαν στην έρευνα ακολούθησαν τις δύο λιγότερο αποτελεσματικές στρατηγικές επίλυσης προβλήματος, την Τυχαία Δοκιμή και Σφάλμα και τη Συστηματική Δοκιμή. Όσον αφορά στους ρόλους που υιοθέτησαν τα παιδιά κατά την επίλυση του προβλήματος, ένα παιδί ήταν συνεργατικός αξιολογητής, δύο παιδιά ήταν παθητικοί συνεργάτες, τρία παιδιά ήταν εγωκεντρικοί καθοδηγητές και τέσσερα παιδιά ήταν συνεργατικοί καθοδηγητές. Τρεις ομάδες κατάφεραν να βρουν και τους 12 διαφορετικούς συνδυασμούς. Τα αποτελέσματα της μελέτης δείχνουν ότι υπήρξε σύνδεση ανάμεσα στις στρατηγικές επίλυσης και στους ρόλους που ανέλαβαν τα παιδιά. | el |
heal.abstract | Combinatorial reasoning is a key element of mathematical thinking, allowing children to explore possible combinations, analyze situations and develop logical strategies. The purpose of this study was to identify the key features of combinatorial reasoning in 4–6-year-old children. The research involved an activity where children were asked to work in pairs to find the different combinations they could create from four hats and three masks. Through the research conducted, the qualities of kindergartners’ combinatorial reasoning were discerned by observing their movements and analyzing their verbal communication. Furthermore, the effect that the interaction between children had in solving the combinatorial problem was analyzed. The sample consisted of five pre-kindergarten students and five kindergarten students. A playful interview was conducted to collect the data. The children were given laminated materials: one boy, three masks and four hats. The children handled the materials and worked in pairs to find the combinations. A record was made of the dialogues and the combinations they formed. The analysis was done in two levels: in the first level we analyzed the solution strategies and in the second level we analyzed the characteristics of the interaction, focusing on the roles adopted by the children. The groups that participated in the study followed the two least effective problem-solving strategies, namely Random Trial and Error and Systematic Trial. In terms of the roles adopted by the children during problem solving, one child was a collaborative evaluator, two children were passive collaborators, three children were egocentric leaders, and four children were collaborative leaders. Three groups managed to find all 12 different combinations. The results of the study show that there was a link between the adopted solution strategies and the roles the children took on. | en |
heal.advisorName | Τάτσης, Κωνσταντίνος | el |
heal.committeeMemberName | Τάτσης, Κωνσταντίνος | el |
heal.committeeMemberName | Βαμβακούση, Ξανθή | el |
heal.committeeMemberName | Σκουμπουρδή, Χρυσάνθη | el |
heal.academicPublisher | Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης | el |
heal.academicPublisherID | uoi | el |
heal.numberOfPages | 64 σ. | el |
heal.fullTextAvailability | true | - |
Appears in Collections: | Διατριβές Μεταπτυχιακής Έρευνας (Masters) - ΠΤΔΕ |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Μ.Ε. Ματιάκη Αικατερίνη (2025).pdf | 718.51 kB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License