Please use this identifier to cite or link to this item:
https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/38975
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Αντωνίου, Ειρήνη | el |
dc.date.accessioned | 2025-05-27T10:16:58Z | - |
dc.date.available | 2025-05-27T10:16:58Z | - |
dc.identifier.uri | https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/38975 | - |
dc.rights | Attribution 3.0 United States | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/us/ | * |
dc.subject | Συναισθηματική νοημοσύνη | el |
dc.subject | Emotional intelligence | en |
dc.subject | Εκπαιδευτικοί | el |
dc.subject | Μαθησιακές δυσκολίες | el |
dc.subject | Teachers | en |
dc.subject | Learning disabilities | en |
dc.title | Η επίδραση της συναισθηματικής νοημοσύνης των εκπαιδευτικών στην αντιμετώπιση των συναισθηματικών και μαθησιακών προκλήσεων των μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες | el |
dc.title | The impact of teachers’ emotional intelligence on addressing the emotional and learning challenges of students with learning disabilities | en |
dc.type | masterThesis | en |
heal.type | masterThesis | el |
heal.type.en | Master thesis | en |
heal.type.el | Μεταπτυχιακή εργασία | el |
heal.classification | Ειδική αγωγή | el |
heal.classification | Special education | en |
heal.dateAvailable | 2025-05-27T10:17:58Z | - |
heal.language | el | el |
heal.access | free | el |
heal.recordProvider | Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής.Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών | el |
heal.publicationDate | 2025-05 | - |
heal.abstract | Η παρούσα μελέτη διερευνά τον αντίκτυπο της συναισθηματικής νοημοσύνης των εκπαιδευτικών στην αντιμετώπιση των συναισθηματικών και μαθησιακών προκλήσεων που αντιμετωπίζονται από μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες. Βασισμένη σε θεωρητικά πλαίσια και εμπειρικά δεδομένα, η έρευνα εξετάζει τον τρόπο με τον οποίο συγκεκριμένες διαστάσεις της συναισθηματικής νοημοσύνης, όπως η ενσυναίσθηση, η συναισθηματική επίγνωση, η ρύθμιση των συναισθημάτων και η παρακινητική χρήση των συναισθημάτων, διαδραματίζουν κρίσιμο ρόλο στην εκπαιδευτική εμπειρία των μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες. Από τα ευρήματα προκύπτει ότι οι εκπαιδευτικοί με υψηλή συναισθηματική νοημοσύνη είναι καλύτερα εξοπλισμένοι για την αναγνώριση και την ανταπόκριση στις συναισθηματικές ανάγκες των μαθητών τους, για την καλλιέργεια υποστηρικτικών σχέσεων εκπαιδευτικών-μαθητών και για την εφαρμογή προσαρμοστικών στρατηγικών ρύθμισης των συναισθημάτων, οι οποίες ενισχύουν τη δυναμική της τάξης. Ειδικότερα, η γνωστική επανεκτίμηση αναδείχθηκε ως ιδιαίτερα αποτελεσματική στρατηγική ρύθμισης των συναισθημάτων, παρουσιάζοντας ισχυρές θετικές συσχετίσεις με βασικές διαστάσεις της συναισθηματικής νοημοσύνης, όπως η αυτογνωσία και η εμπλοκή στα κίνητρα. Αντίθετα, η εκφραστική καταστολή βρέθηκε λιγότερο αποτελεσματική, με περιορισμένη συσχέτιση με τη συνολική συναισθηματική επάρκεια. Η μελέτη αναδεικνύει επίσης τις δημογραφικές επιρροές, αποκαλύπτοντας ότι το φύλο του εκπαιδευτικού, το φύλο του μαθητή και η διδακτική εξειδίκευση μπορούν να επηρεάσουν σημαντικά συγκεκριμένες συνιστώσες της συναισθηματικής νοημοσύνης, όπως η ενσυναίσθηση και η συναισθηματική αντίληψη. Η καλλιέργεια εκπαιδευτικών με συναισθηματική νοημοσύνη θεωρείται ουσιώδης για την υποστήριξη της ακαδημαϊκής και συναισθηματικής ανάπτυξης των μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες, συμβάλλοντας στη δημιουργία πιο περιεκτικών και ενσυναισθητικών μαθησιακών περιβαλλόντων. | el |
heal.abstract | This study explores the impact of teachers' emotional intelligence in addressing the emotional and learning challenges faced by students with learning disabilities. Drawing on theoretical frameworks and empirical data, the research examines how specific dimensions of emotional intelligence - such as empathy, emotional awareness, emotion regulation and motivational use of emotions - play a critical role in the educational experience of students with learning disabilities. Findings suggest that teachers with high emotional intelligence are better equipped to recognize and respond to their students' emotional needs, foster supportive teacher-student relationships, and implement adaptive emotion regulation strategies that enhance classroom dynamics. In particular, cognitive reappraisal emerged as a highly effective emotion regulation strategy, showing strong positive correlations with key dimensions of emotional intelligence, including self-awareness and motivational engagement. In contrast, expressive suppression was found to be less effective, with limited correlations with overall emotional competence. The study also highlights demographic influences, revealing that teacher gender, student gender, and teaching expertise can significantly affect specific components of emotional intelligence, such as empathy and emotional perception. By cultivating teachers with emotional intelligence, schools can more effectively support the academic and emotional development of students with learning disabilities, leading to more inclusive and empathetic learning environments. | en |
heal.advisorName | Μορφίδη, Ελένη | el |
heal.committeeMemberName | Σούλης, Σπυρίδων- Γεώργιος | el |
heal.committeeMemberName | Μορφίδη, Ελένη | el |
heal.committeeMemberName | Κυπριωτάκη, Μαρία | el |
heal.academicPublisher | Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης | el |
heal.academicPublisherID | uoi | el |
heal.numberOfPages | 152 σ. | el |
heal.fullTextAvailability | true | - |
Appears in Collections: | Διατριβές Μεταπτυχιακής Έρευνας (Masters) - ΠΤΔΕ |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Μ Ε Αντωνίου Ειρήνη 2025.pdf | Μ.Ε. Αντωνίου Ειρήνη (2025) | 2.01 MB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License