Please use this identifier to cite or link to this item:
https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/38297
Title: | Επιστημικές πεποιθήσεις εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης αναφορικά με θέματα φυσικών επιστημών και ιστορίας: Ανάπτυξη και εγκυροποίηση ερευνητικού εργαλείου και διερεύνηση της σχέσης με τις αντιλήψεις για τη μάθηση μέσω διερεύνησης Primary school teachers' topic-specific epistemic beliefs in science and history: Development and validation of an instrument and exploration of the relationship with teachers' conceptions of inquiry-based learning |
Institution and School/Department of submitter: | Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης University of Ioannina. Department of Primary Education |
Subject classification: | Εκπαιδευτική Ψυχολογία Educational Psychology Μεθοδολογία Εκπαιδευτικής Έρευνας Educational Research Methodology |
Keywords: | επιστημικές πεποιθήσεις∙ αντιλήψεις για τη μάθηση μέσω διερεύνησης∙ εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης∙ εκπαίδευση στις φυσικές επιστήμες∙ ιστορική εκπαίδευση.,epistemic beliefs; conceptions of inquiry-based learning; primary school teachers; science education; history education. |
URI: | https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/38297 http://dx.doi.org/10.26268/heal.uoi.18003 |
Appears in Collections: | Διδακτορικές Διατριβές - ΠΤΔΕ |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Koutsianou-PHD-uoi-2024.pdf | 15.81 MB | Adobe PDF | View/Open Request a copy |
This item is licensed under a Creative Commons License