Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/38297
Title: Επιστημικές πεποιθήσεις εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης αναφορικά με θέματα φυσικών επιστημών και ιστορίας: Ανάπτυξη και εγκυροποίηση ερευνητικού εργαλείου και διερεύνηση της σχέσης με τις αντιλήψεις για τη μάθηση μέσω διερεύνησης
Primary school teachers' topic-specific epistemic beliefs in science and history: Development and validation of an instrument and exploration of the relationship with teachers' conceptions of inquiry-based learning
Institution and School/Department of submitter: Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης
University of Ioannina. Department of Primary Education
Subject classification: Εκπαιδευτική Ψυχολογία
Educational Psychology
Μεθοδολογία Εκπαιδευτικής Έρευνας
Educational Research Methodology
Keywords: επιστημικές πεποιθήσεις∙ αντιλήψεις για τη μάθηση μέσω διερεύνησης∙ εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης∙ εκπαίδευση στις φυσικές επιστήμες∙ ιστορική εκπαίδευση.,epistemic beliefs; conceptions of inquiry-based learning; primary school teachers; science education; history education.
URI: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/38297
http://dx.doi.org/10.26268/heal.uoi.18003
Appears in Collections:Διδακτορικές Διατριβές - ΠΤΔΕ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Koutsianou-PHD-uoi-2024.pdf15.81 MBAdobe PDFView/Open    Request a copy


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons