Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/38147
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΜπαλάφα-Καραμάτσικου, Βασιλικήel
dc.contributor.authorBalafa-Karamatsikou, Vasilikien
dc.date.accessioned2024-07-05T10:53:34Z-
dc.date.available2024-07-05T10:53:34Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/38147-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26268/heal.uoi.17853-
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectΨηφιακές δεξιότητες εκπαιδευτικώνel
dc.subjectTeachers’ digital skillsen
dc.subjectΨηφιακός εγγραματισμόςel
dc.subjectΤεχνολογίαel
dc.subjectΕπικοινωνία και συνεργασίαel
dc.subjectΔημιουργία ψηφιακού περιεχομένουel
dc.subjectDigcompen
dc.subjectDigital literacyen
dc.titleΨηφιακές Δεξιότητες εκπαιδευτικών σύμφωνα με το Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Ψηφιακών Δεξιοτήτωνel
dc.titleDigital Skills for teachers according to the European Digital Competences Frameworken
dc.typemasterThesisen
heal.typemasterThesisel
heal.type.enMaster thesisen
heal.type.elΜεταπτυχιακή εργασίαel
heal.classificationΨηφιακές δεξιότητες εκπαιδευτικών-
heal.dateAvailable2024-07-05T10:54:34Z-
heal.languageelel
heal.accessfreeel
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςel
heal.publicationDate2024-06-
heal.abstractΗ παρούσα διπλωματική εργασία έχει ως σκοπό, αρχικά να αναλύσει τις έννοιες οι οποίες σχετίζονται με τις ψηφιακές δεξιότητες και κατ’ επέκταση να καταγράψει έρευνες που παρουσιάζουν δεδομένα για τις ψηφιακές δεξιότητες των εκπαιδευτικών. Παράλληλα, αναδεικνύει ορισμένες προτάσεις πολιτικής για το χάσμα που υπάρχει στις ψηφιακές δεξιότητες των εκπαιδευτικών ενώ υπάρχουν ερευνητικά ερωτήματα που χρειάζεται να διερευνηθούν. Εξαιτίας της ταχείας τεχνολογικά προόδου, αναδεικνύεται η ανάγκη κατάλληλης προετοιμασίας των εκπαιδευτικών και του εκπαιδευτικού συστήματος προκειμένου να εντάξουν καινοτόμες τεχνολογίες στη διδασκαλίας τους καθιστώντας την πιο αποτελεσματική. Είναι σημαντικό οι εκπαιδευτικοί να κατέχουν ψηφιακές δεξιότητες οι οποίες δεν θα περιορίζονται μόνο στη βασική χρήση των υπολογιστών, αλλά θα είναι πιο εξειδικευμένες όπως η δημιουργία και η διαχείριση ψηφιακού περιεχομένου η χρήση ηλεκτρονικών εκπαιδευτικών πλατφορμών. Για την επίτευξη των παραπάνω, γίνεται μια προσπάθεια διερεύνησης των ψηφιακών δεξιοτήτων των εκπαιδευτικών. Η παρούσα διπλωματική εργασία δομείται σε τρία κεφάλαια. Στο πρώτο κεφάλαιο καταγράφονται οι έννοιες των ψηφιακών δεξιοτήτων και του ψηφιακού γραμματισμού ενώ παρουσιάζονται και οι ψηφιακές δεξιότητες των εκπαιδευτικών σύμφωνα με το πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής DigComp. Επιπλέον, παρουσιάζεται η ανασκόπηση της βιβλιογραφίας σε διεθνές επίπεδο καθώς και έρευνες που εστιάζουν στις ψηφιακές δεξιότητες των δασκάλων. Στο δεύτερο κεφάλαιο γίνεται λόγος στις προτάσεις πολιτικής για το χάσμα που επικρατεί στις ψηφιακές δεξιότητες. Στη συνέχεια, στην τρίτη ενότητα παρουσιάζεται η μεθοδολογία της έρευνας και τα αποτελέσματα των αναλύσεων. Η έρευνα η οποία διεξήχθη στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων είχε ως εργαλείο ένα ερωτηματολόγιο έρευνας και δείγμα 373 Εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Επιχειρήσαμε να διερευνήσουμε τις Ψηφιακές Δεξιότητες των εκπαιδευτικών σύμφωνα με τις τρεις ενότητες του πλαισίου Ευρωπαϊκής Επιτροπής DigComp. (Επικοινωνία και Συνεργασία, Δημιουργία Ψηφιακού Περιεχομένου και Επίλυση Προβλήματος) Ταυτόχρονα, μελετάται και η σχέση τους με τα δημογραφικά δεδομένα (Φύλο, Ηλικία και Έτη Προϋπηρεσίας). Για τη διεξαγωγή της έρευνας χρησιμοποιήθηκαν στατιστικά εργαλεία της περιγραφικής και επαγωγικής στατιστικής προκειμένου να γίνει η ανάλυση των δεδομένων και η διερεύνηση των ερευνητικών ερωτημάτων (ανάλυση Διακύμανσης Μονής Κατεύθυνσης – Μη παραμετρικός Έλεγχος Mann Whitney Test, έλεγχος t για ανεξάρτητα δείγματα – Μη παραμετρικός έλεγχος Kruskal Wallis Test). Οι εκπαιδευτικοί που συμμετείχαν στην έρευνα, με βάση τις απαντήσεις τους, παρατηρήθηκε πως διαθέτουν ένα μέσο επίπεδο ψηφιακής δεξιότητας. Παράγοντες όπως το φύλο φάνηκε να μην σχετίζεται με το επίπεδο των ψηφιακών δεξιοτήτων τους. Επιπρόσθετα, ο παράγοντας της ηλικίας όπως και ο παράγοντας της επαγγελματικής εμπειρίας των εκπαιδευτικών, φαίνεται πως επηρεάζει μόνο τις ενότητες Ψηφιακού Περιεχομένου και Επίλυσης Προβλημάτων.el
heal.abstractThe purpose of this thesis is, initially, to analyze the concepts related to digital skills and to record research that presents data on the digital skills of teachers. At the same time, it highlights some policy proposals for the gap that exists in the digital skills of teachers as there are research questions that need to be investigated. Due to the rapid technological progress, there is a need to properly prepare teachers and the education system so that they integrate innovative technologies in their teaching in order to make it more effective. It is important that teachers have digital skills that will not be limited to just the basic use of computers, but they will be more specialized, such as the creation and management of digital content as well as the use of electronic educational platforms. To achieve the above, an investigation of the digital skills of the teachers is carried out. This thesis is structured in three chapters. In the first chapter, the concepts of digital skills and digital literacy are recorded, while the digital skills of teachers are also presented in accordance to the framework of the European Commission DigComp. In addition, the international bibliography is presented and research focusing on teachers' digital skills is listed. The second chapter deals with the proposals for the gap in teachers’ digital skills. Then, the third section presents the research methodology and the results of the analyses. The research conducted at the Pedagogical Department of Elementary Education of the University of Ioannina had as a tool a research questionnaire and a sample of 373 Primary Education Teachers. We attempted to investigate the Digital Skills of teachers related to the 3 modules of the DigComp framework (Communication and Collaboration, Digital Content Creation and Problem Solving) as well as their relationships with demographic data (Gender, Age and Years of Experience). Statistical tools of descriptive and inductive statistics were used to analyze the data and investigate the research questions (One-Way Analysis of Variance – Non-parametric Mann Whitney Test, t-test for none samples – Non-parametric Kruskal Wallis Test). The teachers who participated in the survey based on their responses appeared to have a medium level of digital skills. Factors such as gender appeared to be unrelated to their level of digital skills. Additionally, the age factor as well as the factor of teachers' professional experience seems to affect only the Digital Content and Problem-Solving modules.en
heal.advisorNameΕμβαλωτής, Αναστάσιοςel
heal.committeeMemberNameΕμβαλωτής, Αναστάσιοςel
heal.committeeMemberNameΜπρούζος, Ανδρέαςel
heal.committeeMemberNameΜισαηλίδη, Πλουσίαel
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων.el
heal.academicPublisherIDuoiel
heal.numberOfPages116 σ.el
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Διατριβές Μεταπτυχιακής Έρευνας (Masters) - ΠΤΔΕ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
M.E. Μπαλάφα-Καραμάτσικου Βασιλική (2024).pdf1.12 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons