Please use this identifier to cite or link to this item:
https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/32711
Title: | Η κοινωνική αναπαράσταση της πολιτισμικής ετερότητας στην τάξη |
Alternative title / Subtitle: | ερευνητική προσέγγιση εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ηπείρου |
Institution and School/Department of submitter: | Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής |
Subject classification: | Διαπολιτισμική εκπαίδευση |
Keywords: | Πολιτισμική ετερότητα,Προσέγγιση εκπαιδευτικών,Κοινωνική αναπαράσταση |
URI: | https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/32711 http://dx.doi.org/10.26268/heal.uoi.12513 |
Table of contents: | Περιεχόμενα Χάρτης πινάκων............................................................................................................... 7 Περίληψη........................................................................................................................ 8 Abstract.............................................................................................................................9 Εισαγωγή......................................................................................................................... 10 I. Βιβλιογραφική Ανασκόπηση 1. Πολυπολιτισμικότητα και Διαπολιτισμική Εκπαίδευση Εισαγωγή.............................................................................................................. 13 1.1. Αποσαφήνιση βασικών εννοιών......................................................................... 13 1.1 .α. Μετανάστευση - Πολυπολιτισμικότητα - Διαπολιτισμικότητα................... 13 1.1 .β. Στάσεις — Στερεότυπα - Προκατάληψη......................................................... 17 1.2. Μοντέλα διαχείρισης της πολυπολιτισμικότητας................................................ 18 1.3. Η Πολυπολιτισμικότητα στην Ελλάδα................................................................21 1.4. Μεταναστευτική Εκπαιδευτική πολιτική στην Ελλάδα..................................... 23 1.5. Διαπολιτισμική Εκπαίδευση................................................................................27 1.6. Το σχολείο της ένταξης........................................................................................29 Σύνοψη.........................................................................................................................31 2. Κοινωνικές Αναπαραστάσεις Εισαγωγή...................................................................................................................33 2.1. Κοινωνική Ψυχολογία..........................................................................................33 2.2. Αναπαράσταση..................................................................................................... 36 2.3. Ορισμός κοινωνικών αναπαραστάσεων.............................................................. 37 2.4. Προέλευση των κοινωνικών αναπαραστάσεων..................................................41 2.5. Θεωρία κοινωνικών αναπαραστάσεων του Moscovici...................................... 41 2.6. Δομή - δυναμική - χαρακτηριστικά κοινωνικών αναπαραστάσεων............... 43 2.7. Διομαδικές σχέσεις...............................................................................................45 Σύνοψη.........................................................................................................................47 3. Κοινωνικές Αναπαραστάσεις και Πολυπολιτισμικότητα Εισαγωγή...................................................................................................................49 3.1. Ερευνητική ανασκόπηση της κοινωνικής αναπαράστασης............................... 49 3.2. Ρατσισμός, κοινωνικές αναπαραστάσεις και διαφορετικότητα......................... 51 3.3. Κοινωνικές αναπαραστάσεις μεταξύ των ομάδων..............................................52 3.4. Κοινωνικές αναπαραστάσεις και πολυπολιτισμικό σχολικό περιβάλλον........ 54 Σύνοψη......................................................................................................................... 56 II. Ερευνητικό μέρος 4. Μεθοδολογία 4.1. Μεθοδολογική προσέγγιση..................................................................................58 4.2. Σκοπός - ερευνητικά ερωτήματα - υποθέσεις....................................................59 4.3. Περιγραφή δείγματος........................................................................................... 63 4.4. Συλλογή δεδομένων............................................................................................. 64 5. Ανάλυση ερευνητικών δεδομένων 5.1. Παρουσίαση ευρημάτων....................................................................................... 65 5.1. α. Εισαγωγικές ερωτήσεις - Πληροφορίες................................................. 65 5.1. β. Αναπαραστάσεις για την πολιτισμική ετερότητα στη σχολική τάξη.. 67 5.1. γ. Αναπαραστάσεις της πολιτισμικής ετερότητας από κοινωνικό περίγυρο και πολιτεία............................................................................................... 81 5.1. δ. Αναπαραστάσεις εκπαιδευτικών για την ιδιαίτερη πολιτισμική ταυτότητα.....................................................................................................92 5.1. ε. Αναπαραστάσεις εκπαιδευτικών για τη μετανάστευση....................... 100 5.2. Συμπεράσματα.....................................................................................................109 5.3 Περιορισμοί έρευνας - προτάσεις..................................................................... 116 III. Βιβλιογραφία....................................................................................................... 117 IV. Παράρτημα........................................................................................................... 127 |
Appears in Collections: | Διατριβές Μεταπτυχιακής Έρευνας (Masters) - ΠΤΔΕ |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Μ.Ε Γούλα Γλυκερία (2016).pdf | 8.51 MB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License