Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/32353
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΡάπτη, Δανάηel
dc.contributor.authorRapti, Danaien
dc.date.accessioned2023-02-08T08:01:04Z-
dc.date.available2023-02-08T08:01:04Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/32353-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26268/heal.uoi.12164-
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectΕπαυξημένη Πραγματικότηταel
dc.subjectΑγγλική ως Ξένη Γλώσσαel
dc.subjectΝοητική Αναπηρίαel
dc.titleΜοντέλα διδασκαλίας της Αγγλικής γλώσσας σε άτομα με νοητική αναπηρία: εκπαιδευτική παρέμβασηel
dc.typedoctoralThesisen
heal.typedoctoralThesisel
heal.type.enDoctoral thesisen
heal.type.elΔιδακτορική διατριβήel
heal.dateAvailable2023-02-08T08:02:06Z-
heal.languageelel
heal.accessfreeel
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγήςel
heal.publicationDate2022-11-
heal.abstractΤα ερευνητικά δεδομένα που αφορούν στα αποτελεσματικά μοντέλα διδασκαλίας για το μάθημα της Αγγλικής ως Ξένης Γλώσσας (ΑΞΓ) σε άτομα με νοητική αναπηρία (ΝΑ) είναι εξαιρετικά περιορισμένα. Σε μία εποχή παγκοσμιοποίησης, λαμβάνοντας υπόψη την σπουδαιότητα και χρησιμότητα της γνώσης της Αγγλικής γλώσσας και το δικαίωμα της ισότητας ευκαιριών στην εκπαίδευση για όλα τα άτομα, κρίνεται αναγκαία η δόμηση ενός μοντέλου διδασκαλίας το οποίο θα μπορεί να επιφέρει σημαντική αλλαγή στην επίδοση των μαθητών με νοητική αναπηρία στο μάθημα της Αγγλικής γλώσσας. Η Επαυξημένη Πραγματικότητα (ΕΠ) είναι μια αναδυόμενη τεχνολογία η οποία αποδεικνύεται χρήσιμο εκπαιδευτικό εργαλείο στον τομέα της ξενόγλωσσης διδασκαλίας. Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι η σύγκριση μοντέλων διδασκαλίας της Αγγλικής γλώσσας και η διερεύνηση της αποτελεσματικότητας του μοντέλου διδασκαλίας με χρήση ΕΠ ως προς την επίδοση και την διατήρηση της επίδοσης. Για το σκοπό αυτό, πραγματοποιήθηκε εκπαιδευτική παρέμβαση για την διδασκαλία λεξιλογίου στα αγγλικά (50 λέξεις) σε σύνολο 24 μαθητών χωρισμένων σε τέσσερις ομάδες. Η πρώτη ήταν η ομάδα σύγκρισης η οποία αποτελούνταν από 6 μαθητές με ΝΑ οι οποίοι διδάχθηκαν με το μοντέλο της παραδοσιακής διδασκαλίας. Η δεύτερη ήταν η πειραματική ομάδα η οποία αποτελούνταν από 6 μαθητές με ΝΑ οι οποίοι διδάχθηκαν με το μοντέλο διδασκαλίας με χρήση ΕΠ. Η τρίτη ήταν η ομάδα διασταύρωσης η οποία αποτελούνταν από 6 τυπικώς αναπτυσσόμενους μαθητές οι οποίοι διδάχθηκαν με το μοντέλο της παραδοσιακής διδασκαλίας. Παρόμοια, και η τέταρτη ήταν η ομάδα διασταύρωσης η οποία αποτελούνταν από 6 τυπικώς αναπτυσσόμενους μαθητές οι οποίοι διδάχθηκαν με το μοντέλο διδασκαλίας με χρήση ΕΠ. Διενεργήθηκε ένα pre-test πριν ξεκινήσει η παρέμβαση, ένα post test μετά το πέρας της παρέμβασης για να αξιολογηθεί η βελτίωση της επίδοσης και ένα delayed post test μετά από ένα μήνα από το τέλος της παρέμβασης, προκειμένου να αποτιμηθεί η διατήρηση της γνώσης. Από τα αποτελέσματα προέκυψε ότι το μοντέλο διδασκαλίας με χρήση ΕΠ μπορεί να επιφέρει θετικά αποτελέσματα για την επίδοση και την διατήρηση της επίδοσης λεξιλογίου στην Αγγλική γλώσσα.el
heal.abstractThe research data regarding effective teaching models for the instruction of English as a Foreign Language (EFL) to students with Intellectual Disability (ID) are scarce. In an era of globalization, taking into account the importance and usefulness of the English language and the right for equal opportunities in education for all people, the construction of an effective teaching model which can make an impact on learning is deemed necessary. Augmented Reality (AR) is an emergent technology which has proved to be an effective tool in foreign language instruction. The aim of the present research is to compare teaching models for EFL instruction and to explore the effectiveness of the AR teaching model regarding performance and retention. Therefore, an educational intervention took place to teach vocabulary in English (50 vocabulary items) to 24 students divided into four groups. The first group was the control group and consisted of 6 students with ID who were taught with the traditional teaching model. The second group was the experimental group which consisted of 6 students with ID who were taught with the AR teaching model. The third group was the control group that consisted of 6 typically developing students who were taught with the traditional teaching model. The final group was the experimental group which consisted of 6 typically developing students who were taught with the AR teaching model. There was a pre-test before the start of the intervention and a posttest after its completion to measure the performance of the participants as well as a delayed posttest one month later in order to evaluate the retention. The results showed that the AR teaching model can positively affect the performance and retention in English vocabulary.en
heal.advisorNameΣούλης, Σπυρίδων-Γεώργιοςel
heal.committeeMemberNameΜορφίδη, Ελένηel
heal.committeeMemberNameΑγαλιώτης, Ιωάννηςel
heal.committeeMemberNameΑντωνίου, Αλέξανδρος-Σταμάτιοςel
heal.committeeMemberNameΣυριοπούλου-Δελή, Χριστίναel
heal.committeeMemberNameΖακοπούλου, Βικτωρίαel
heal.committeeMemberNameΚυπριωτάκη, Μαρίαel
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςel
heal.academicPublisherIDuoiel
heal.numberOfPages258 σ.el
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Διδακτορικές Διατριβές - ΠΤΔΕ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΔΑΝΑΗ ΡΑΠΤΗ ΔΙΔΑΚΤΟΡΙΚΗ ΔΙΑΤΡΙΒΗ.pdf5.93 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons