Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/32300
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΣτράτη, Χρυσούλαel
dc.contributor.authorStrati, Chrysoulael
dc.date.accessioned2023-01-31T10:47:53Z-
dc.date.available2023-01-31T10:47:53Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/32300-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26268/heal.uoi.12111-
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectΤαχύτηταel
dc.subjectΕυθύγραμμη ομαλή κίνησηel
dc.subjectΓυμνάσιοel
dc.subjectVelocityen
dc.subjectLinear Motionen
dc.subjectSecondary Schoolen
dc.subjectArduinoen
dc.titleΔιδασκαλία εννοιών της κινηματικής στο γυμνάσιο με χρήση Arduino και ΤΠΕel
dc.titleTeaching kinematics at secondary school using Arduino and ICTen
dc.typemasterThesis*
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis*
heal.typemasterThesis-
heal.type.enMaster thesisen
heal.type.elΜεταπτυχιακή εργασίαel
heal.classificationΓυμνάσιο-
heal.dateAvailable2023-01-31T10:48:53Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγήςel
heal.publicationDate2022-
heal.abstractΣτην σύγχρονη εποχή της ψηφιακής επανάστασης, οι Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) κυριαρχούν και επηρεάζουν κάθε τομέα της ανθρώπινης κοινωνίας και φυσικά και την εκπαίδευση. Όταν δε συνδυάζονται με τη χρήση εργαλείων και ολοκληρωμένων διατάξεων στον τομέα της εκπαίδευσης, μπορούν να αποφέρουν ουσιαστικές και σημαντικές αλλαγές στη μάθηση. Η παρούσα εργασία αποσκοπεί στη διερεύνηση της επίδρασης που έχει η εφαρμογή ενός διδακτικού σχεδίου στη Β τάξη του Γυμνασίου, το οποίο ενσωματώνει τη χρήση Νέων Τεχνολογιών και Arduino, στις γνώσεις περιεχομένου εννοιών της Κινηματικής, στο ενδιαφέρον των μαθητών/τριών για τη Φυσική και τα πειράματα και στη δυσφορία των μαθητών/τριών για τη Φυσική, συγκρίνοντας τα αποτελέσματα με τα αντίστοιχα των μαθητών/τριών που διδάχθηκαν σύμφωνα με το ίδιο μοντέλο διδασκαλίας αλλά χωρίς τη χρήση Arduino. Το δείγμα της έρευνας αποτελείται από 79 μαθητές/τριες του πρότυπου Γυμνασίου του νομού Ιωαννίνων οι οποίοι χωρίστηκαν σε δύο ομάδες, την ομάδα ελέγχου και την πειραματική ομάδα. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε και ολοκληρώθηκε τον Φεβρουάριο του 2022 και οι μαθητές/τριες που έλαβαν μέρος σε αυτή διδάχθηκαν την έννοια της διανυσματικής ταχύτητας και τους παράγοντες από τους οποίους αυτή εξαρτάται καθώς και την έννοια της ευθύγραμμης ομαλής κίνησης με βάση το εποικοδομητικό μοντέλο μάθησης. Τα αποτελέσματα της έρευνας παρουσιάζουν θετική επίδραση της χρήσης Arduino στην εννοιολογική κατανόηση και μάθηση των εξεταζόμενων εννοιών. Αντίστοιχα θετική επίδραση προκύπτει και στα αποτελέσματα της πειραματικής ομάδας για το ενδιαφέρον των μαθητών/τριών ως προς τα πειράματα ενώ διαπιστώνεται ότι τόσο το ενδιαφέρον των μαθητών/τριών για τη Φυσική όσο και η δυσφορία ως προς το μάθημα της Φυσικής δεν επηρεάζονται, με τους μαθητές/τριες να διατηρούν τα αρχικά υψηλά επίπεδα ενδιαφέροντος και χαμηλά επίπεδα δυσφορίας.el
heal.abstractIn the present digital revolution era, the Information and Communication Technologies (ICT) dominate and influence every sector and aspect of human society including education. Moreover, when ICT is combined with modern tools and integrated devices in education, a meaningful and significant outcome is produced in every learning stage. The aim of the present research is to investigate the effects of the implementation of a teaching project in the second grade of Secondary School, which incorporates the use of New Technologies and Arduino in: the knowledge of content of Kinematics, the interest of students in Physics and experiments, and their negative feelings for Physics. The results are compared to those of students who were taught according to the same teaching model but without the use of Arduino. The research sample consists of 79 students at the Model Secondary School of Ioannina who were divided into two groups, the control group, and the experimental group. The research was conducted and completed in February 2022 and the students who took part in it were introduced to the concepts of vector velocity and linear motion and the factors affecting them, based on the constructive learning model. The results of the present study show a positive effect on the use of Arduino both on the conceptual understanding and ease of learning of the concepts examined. Respectively, a positive effect is evident in the results of the experimental group for the interest of the students in experiments while it is found that both the interest of the students in Physics and the discomfort in Physics courses are not affected, with the students to maintain the initial high levels of interest and low levels of discomfort.en
heal.advisorNameΚώτσης, Κωνσταντίνοςel
heal.committeeMemberNameΚώτσης, Κωνσταντίνοςel
heal.committeeMemberNameΜικρόπουλος, Αναστάσιοςel
heal.committeeMemberNameΓαβριλάκης, Κωνσταντίνοςel
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςel
heal.academicPublisherIDuoi-
heal.numberOfPages142 σ.-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Διατριβές Μεταπτυχιακής Έρευνας (Masters) - ΠΤΔΕ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Μ.Ε. ΣΤΡΑΤΗ ΧΡΥΣΟΥΛΑ 2022.pdf2.45 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons