Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/31700
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΠαπαϊωάννου, Ευαγγελίαel
dc.date.accessioned2022-04-08T10:56:23Z-
dc.date.available2022-04-08T10:56:23Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/31700-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26268/heal.uoi.11516-
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectΠαραμύθιel
dc.subjectΠαιδαγωγική αξιοποίησηel
dc.subjectΕκπαιδευτική αξιοποίησηel
dc.subjectΓλωσσική ανάπτυξη χρήσιμο εργαλείοel
dc.subjectΕρωτηματολόγιοel
dc.subjectFairy taleen
dc.subjectPedagogical utilizationen
dc.subjectEducational utilizationen
dc.subjectLanguage developmenten
dc.subjectUseful toolen
dc.subjectQuestionnaireen
dc.titleΔιδακτική αξιοποίηση του παραμυθιού στο μάθημα της γλώσσαςel
dc.titleTeaching use of the fairy tale in language teachingen
heal.typemasterThesis-
heal.type.enMaster thesisen
heal.type.elΜεταπτυχιακή εργασίαel
heal.secondaryTitleέρευνα: μελέτη περίπτωσης Δ΄ – ΣΤ΄ τάξεις δημοτικούel
heal.secondaryTitleresearch: a case study in grades D΄-F΄ primary schoolen
heal.classificationΠαραμύθια-
heal.dateAvailable2022-04-08T10:57:23Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςel
heal.publicationDate2022-
heal.bibliographicCitationΒιβλιογραφία: σ. 72-76el
heal.abstractΗ παρούσα εργασία πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο εκπόνησης της διπλωματικής μου εργασίας του μεταπτυχιακού προγράμματος σπουδών «Επιστήμες της Αγωγής» του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης Πανεπιστημίου Ιωαννίνων με τίτλο «Διδακτική αξιοποίηση του παραμυθιού στο μάθημα της γλώσσας. Έρευνα: μελέτη περίπτωσης Δ΄ – ΣΤ΄ τάξεις δημοτικού». Στόχος της παρούσας διπλωματικής εργασίας αποτελεί η ανάδειξη του βαθμού στον οποίο οι εκπαιδευτικοί της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης και συγκεκριμένα των τάξεων Δ΄, Ε΄ και Στ΄ αξιοποιούν το παραμύθι ως εργαλείο στην εκπαιδευτική διαδικασία και ειδικότερα στο γνωστικό αντικείμενο της γλώσσας. Η εργασία χωρίζεται σε δύο μέρη. Το πρώτο μέρος, το θεωρητικό, που αποτελείται από δύο κεφάλαια. Το πρώτο κεφάλαιο αναφέρεται στα παραμύθια και τους μύθους, παραθέτοντας τον ορισμό των παραμυθιών, τη δύναμη και τη γοητεία τους καθώς και τα είδη τους. Ακόμη αναλύονται τα χαρακτηριστικά στοιχεία των παραμυθιών, ενώ τέλος παρουσιάζονται τα κλασσικά λαϊκά παραμύθια. Το δεύτερο κεφάλαιο επικεντρώνεται στη διδακτική αξιοποίηση του παραμυθιού. Αναλυτικότερα παρουσιάζεται το παραμύθι στην εκπαίδευση και ο βαθμός αξιοποίησής του τόσο στη μαθησιακή διαδικασία γενικά, όσο και στη συμβολή του στο γνωστικό αντικείμενο της γλώσσας. Το δεύτερο μέρος της διπλωματικής εργασίας ασχολείται εξ ολοκλήρου με την έρευνα και την ολοκληρωτική παρουσίασή της. Στο μέρος αυτό παρουσιάζεται αναλυτικά όλο το ερευνητικό πλαίσιο. Γίνεται εκτενής αναφορά στον στόχο της έρευνας, στη διαδικασία διεξαγωγής που ακολουθήθηκε (ερευνητικά εργαλεία, μέθοδοι συλλογής και επεξεργασίας δεδομένων, περιορισμοί έρευνας) και τέλος στην ανάλυση των αποτελεσμάτων και την εξαγωγή συμπερασμάτων, που προέκυψαν από την ανάλυση. Στην έρευνα συμπεριλαμβάνονται ποσοτικά αλλά και ποιοτικά αποτελέσματα, που προέκυψαν από τις απαντήσεις των ερωτηματολογίων.el
heal.abstractThe present thesis «Teaching use of the fairy tale in language teaching. Research: a case study in grades D΄-F΄ primary school» is a part of my postgraduate studies in the Department of Primary School Education, in the field of Educational Sciences University of Ioannina. The main goal of the current thesis was to examine whether 4th -6th grade Primary school teachers make use of fairy tales as a means or a tool during the teaching process; and if so, to what extent. There are two parts, the first part, the theoretical framework consists of two chapters. In the first chapter the definition and the types of fairy tales are included. Furthermore, the fairy tale attributes that add power and charm are investigated and the presentation of some classic fairy tales follows. As for the second chapter, the focus is on the utilization of fairy tales. Not only the role, but the usage of fairy tales in the teaching and learning process in general and especially in teaching Greek language was examined. In the second part of the current thesis , the aim of the research, the research questions, the instruments, the limitations as well as the findings are presented. Both quantitative and qualitative methods of data collection were used through the questionnaires administered. Additionally the research results are presented and discussed thoroughly.en
heal.advisorNameΠαπαδοπούλου, Σμαράγδαel
heal.committeeMemberNameΠαπαδοπούλου, Σμαράγδαel
heal.committeeMemberNameΚαμαρούδης, Σταύροςel
heal.committeeMemberNameΑκριτόπουλος, Αλέξανδροςel
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςel
heal.academicPublisherIDuoi-
heal.numberOfPages93 σ.-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Διατριβές Μεταπτυχιακής Έρευνας (Masters) - ΠΤΔΕ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Μ.Ε. ΠΑΠΑΪΩΑΝΝΟΥ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ 2022.pdf1.83 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons