Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/31450
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΓώρου, Κωνσταντίναel
dc.date.accessioned2021-11-03T11:56:35Z-
dc.date.available2021-11-03T11:56:35Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/31450-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26268/heal.uoi.11271-
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectΟικογενειακή λειτουργικότηταel
dc.subjectΨυχική ανθεκτικότηταel
dc.subjectΚανοποίηση από τη ζωήel
dc.subjectΑδέλφια ατόμων με αναπηρίαel
dc.subjectΕκπαιδευτικές προεκτάσειςel
dc.subjectFamily functioningen
dc.subjectResilienceen
dc.subjectLife satisfactionen
dc.subjectSiblings of people with disabilitiesen
dc.subjectEducational implicationsen
dc.titleΗ λειτουργικότητα της οικογένειας ως παράμετρος της ψυχικής ανθεκτικότητας και ικανοποίησης από τη ζωή των αδελφιών ατόμων με αναπηρίαel
dc.titleThe functioning of the family as a parameter of resilience and life satisfaction of siblings of people with disabilitieen
heal.typemasterThesis-
heal.type.enMaster thesisen
heal.type.elΜεταπτυχιακή εργασίαel
heal.secondaryTitleεκπαιδευτικές προεκτάσειςel
heal.secondaryTitleeducational implicationsen
heal.classificationΨυχική ανθεκτικότητα-
heal.dateAvailable2021-11-03T11:57:35Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςel
heal.publicationDate2021-
heal.bibliographicCitationΒιβλιογραφία: σ. 88-106el
heal.abstractΣκοπός της παρούσας έρευνας είναι η διερεύνηση της λειτουργικότητας της οικογένειας ως παράμετρος της ψυχικής ανθεκτικότητας και ικανοποίησης από τη ζωή των αδελφιών ατόμων με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Το δείγμα της έρευνας διακρίνεται σε τρεις ομάδες, δύο συγκριτικές και μια ομάδα ελέγχου ώστε να καλυφθεί πλήρως το θέμα. Βασικοί στόχοι είναι αφενός η ανάλυση των μεταβλητών σύμφωνα με τη βιβλιογραφική ανασκόπηση και αφετέρου η διερεύνηση αυτών σε σύγκριση με τις ομάδες του δείγματος. Ωστόσο στη συγκεκριμένη έρευνα απώτερος στόχος της ήταν να δοθεί ιδιαίτερη έμφαση στα αδέλφια των ατόμων με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες καθώς δεν έχει διερευνηθεί όσο θα έπρεπε στον κόσμο της έρευνας το ζήτημα αυτό. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα παρατηρούνται διαφορές τόσο στην οικογενειακή λειτουργικότητα όσο και στην ψυχική ανθεκτικότητα μεταξύ των ομάδων διερεύνησης. Επίσης παρατηρείται πως η ενίσχυση της ψυχικής ανθεκτικότητας επηρεάζει άμεσα την ικανοποίηση από τη ζωή και πως η οικογενειακή λειτουργικότητα με τη σειρά της επηρεάζει την ψυχική ανθεκτικότητα. Επομένως η συγκεκριμένη έρευνα οδηγείται στο συμπέρασμα ότι θα πρέπει να παρέχεται η κατάλληλη στήριξη από όλους τους φορείς (οικογένεια, σχολείο, κοινωνία) στα αδέλφια των ατόμων με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ώστε να ενισχύονται όλοι οι θετικοί τομείς της ζωής τους.el
heal.abstractThe aim of this study is to investigate the functioning of the family as a parameter of resilience and life satisfaction of siblings of people with disabilities or special educational needs. The research sample is divided into three groups, two comparison and one control group to fully cover the issue. The main objectives are firstly the analysis of the variables according to the literature review and secondly their investigation in comparison with the groups of the sample. However, in this particular research, the goal was to place special emphasis on the siblings of people with disabilities or special educational needs, as this issue has not been properly explored in the research world. According to the results, there are differences in both family functioning and resilience between the investigation teams. It is also observed that the change of mental resilience directly affects life satisfaction and that family functioning in turn affects mental resilience. Therefore, this research leads to the conclusion that appropriate support should be provided by all institutions (family, school, society) to the siblings of people with disabilities or special educational needs to support all the positive aspects in their lives.en
heal.advisorNameΣούλης, Σπυρίδων-Γεώργιοςel
heal.committeeMemberNameΣούλης, Σπυρίδων-Γεώργιοςel
heal.committeeMemberNameΜορφίδη, Ελένηel
heal.committeeMemberNameΚυπριωτάκη, Μαρίαel
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςel
heal.academicPublisherIDuoi-
heal.numberOfPages116 σ.-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Διατριβές Μεταπτυχιακής Έρευνας (Masters) - ΠΤΔΕ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Μ.Ε. ΓΩΡΟΥ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ 2021.pdf1.58 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons