Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/30703
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΚαρατζογιάννη, Βάναel
dc.date.accessioned2021-03-26T11:17:41Z-
dc.date.available2021-03-26T11:17:41Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/30703-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26268/heal.uoi.10545-
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectΜετάβασηel
dc.subjectΕκπαιδευτικές μεταβάσειςel
dc.subjectΠροσαρμογή φοιτητώνel
dc.subjectΠρωτοετείς φοιτητές και άγχοςel
dc.subjectΑυτοεκτίμηση φοιτητώνel
dc.subjectΨυχοεκπαιδευτικά προγράμματαel
dc.subjectTransitionen
dc.subjectEducational transitionsen
dc.subjectAdjustment of freshmenen
dc.subjectFreshmen and stressen
dc.subjectStudent self-esteemen
dc.subjectPsychoeducational programsen
dc.titleΕφαρμογή και αξιολόγηση ψυχοεκπαιδευτικού προγράμματος για τη διευκόλυνση της μετάβασης στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευσηel
dc.titleImplementation and evaluation of a psychoeducational program for the facilitation of the transition to Higher Educationen
heal.typemasterThesis-
heal.type.enMaster thesisen
heal.type.elΜεταπτυχιακή εργασίαel
heal.classificationΦοιτητές -- Ψυχολογία-
heal.dateAvailable2021-03-26T11:18:41Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςel
heal.publicationDate2020-
heal.bibliographicCitationΒιβλιογραφία: σ. 141-152el
heal.abstractΟι αλλαγές που βιώνει το άτομο καθημερινά είναι συνεχείς και αφορούν πολλές προεκτάσεις της ζωής του κατά τις οποίες μεταβαίνει σε νέες συνθήκες. Σημαντική κατηγορία μεταβάσεων αποτελεί η εκπαιδευτική μετάβαση στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση. Πρόκειται για σημείο ορόσημο στην πορεία των νέων, καθώς καθορίζεται σε μεγάλο βαθμό η μετέπειτα ακαδημαϊκή και επαγγελματική τους σταδιοδρομία. Σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν η εφαρμογή και αξιολόγηση ενός ψυχοεκπαιδευτικού προγράμματος διευκόλυνσης της προσαρμογής των πρωτοετών φοιτητών κατά την είσοδο τους στο Πανεπιστήμιο. Ο συνολικός αριθμός των συμμετεχόντων ήταν 66 (n= 33 για την Πειραματική ομάδα και n= 33 για την ομάδα ελέγχου). Η προσέγγιση του προγράμματος αποσκοπούσε στην επίτευξη της σφαιρικής προσαρμογής των νέων, με επιμέρους διαστάσεις την Κοινωνική, την Προσωπική - Συναισθηματική και την Ακαδημαϊκή προσαρμογή, καθώς και τη Δέσμευση που αισθάνονται οι φοιτητές απέναντι στο Πανεπιστήμιο. Επιπλέον, επιδιώχθηκε η ενίσχυση της αυτοεκτίμησης και η μείωση του άγχους. Οι συναντήσεις της παρέμβασης ήταν εβδομαδιαίες και διήρκησαν 6 εβδομάδες. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι το πρόγραμμα πέτυχε στο σύνολο τους αρχικούς του στόχους, με τους συμμετέχοντες της πειραματικής ομάδος έναντι της ελέγχου να παρουσιάζουν βελτίωση στα επίπεδα της Συνολικής και Κοινωνικής Προσαρμογής. Επιπλέον το αίσθημα της Δέσμευσης απέναντι στο Πανεπιστήμιο ενισχύθηκε όπως και η αυτοεκτίμηση, ενώ παράλληλα τα επίπεδα του άγχους φάνηκε να μειώνονται. Από τα ευρήματα αναδεικνύεται η χρησιμότητα ενός δομημένου προγράμματος παρέμβασης με κύριο προσανατολισμό τη σφαιρική προσαρμογή των πρωτοετών φοιτητών κατά τη μετάβαση τους στο Πανεπιστήμιο.el
heal.abstractThe changes that a person experiences every day are continuous and include many aspects of life during which new conditions occur. An important category of transitions is the educational transition to University. This is a milestone in the path of young people, as their subsequent academic and professional careers are largely determined. The purpose of this study was to implement and evaluate a psychoeducational program to facilitate the adjustment of first-year students upon entry into University. The total number of participants was 66 (n = 33 for the experimental group and n = 33 for the control group). The approach of the program was aimed at achieving first of all a global adjustment of freshmen, including its dimensions of Social, Personal - Emotional and Academic adjustment, as well as the commitment that students feel towards the University. In addition, self-esteem and stress reduction were sought. The intervention program was implemented on a weekly base and lasted for 6 weeks. The results showed that the program achieved most of its initial objectives, with the participants in the experimental group versus the control showing improvement regarding the levels of Total and Social Adjustment. In addition, the sense of commitment to University was strengthened as well as self-esteem, while at the same time the levels of anxiety seemed to decrease. The findings highlight the usefulness of a structured intervention program with main focus on the global adjustment of freshmen during their transition to University.en
heal.advisorNameΜπρούζος, Ανδρέαςel
heal.committeeMemberNameΜπρούζος, Ανδρέαςel
heal.committeeMemberNameΒασιλόπουλος, Στέφανοςel
heal.committeeMemberNameΜισαηλίδη, Πλουσίαel
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςel
heal.academicPublisherIDuoi-
heal.numberOfPages175 σ.-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Διατριβές Μεταπτυχιακής Έρευνας (Masters) - ΠΤΔΕ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Μ.Ε. ΚΑΡΑΤΖΟΓΙΑΝΝΗ ΒΑΝΑ 2020.pdf2.31 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons