Please use this identifier to cite or link to this item:
https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/29762
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Τριανταφύλλου, Μαρία | el |
dc.date.accessioned | 2020-05-13T08:00:34Z | - |
dc.date.available | 2020-05-13T08:00:34Z | - |
dc.identifier.uri | https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/29762 | - |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26268/heal.uoi.9757 | - |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ | * |
dc.subject | Κλάσματα | el |
dc.subject | Σχολικά εγχειρίδια | el |
dc.subject | Όψη του κλάσματος | el |
dc.subject | Αναπαραστάσεις | el |
dc.subject | Παρανοήσεις μαθητών | el |
dc.subject | Fractions | en |
dc.subject | Textbooks | en |
dc.subject | Fraction subconstructs | en |
dc.subject | Representations | en |
dc.subject | Misconceptions | en |
dc.title | Εννοιολογικές προκλήσεις της έννοιας του κλάσματος | el |
dc.title | Conceptual challenges in fraction learning | en |
heal.type | masterThesis | - |
heal.type.en | Master thesis | en |
heal.type.el | Μεταπτυχιακή εργασία | el |
heal.secondaryTitle | ρόλος των εγχειριδίων των Μαθηματικών του Δημοτικού | el |
heal.secondaryTitle | the role of elementary school mathematics textbooks | en |
heal.classification | Κλάσματα | - |
heal.dateAvailable | 2020-05-13T08:01:35Z | - |
heal.language | el | - |
heal.access | free | - |
heal.recordProvider | Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών της Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών | el |
heal.publicationDate | 2019 | - |
heal.bibliographicCitation | Βιβλιογραφία: σ. 98-101 | el |
heal.abstract | Τα κλάσματα αποτελούν θεμελιώδη μαθηματική έννοια και η κατανόησή τους αποτελεί τη βάση για την ανάπτυξη της μαθηματικής σκέψης. Ωστόσο, πολλοί μαθητές δυσκολεύονται στην κατανόησή τους. Αυτό οφείλεται αφενός στη φύση των κλασμάτων και αφετέρου στον τρόπο διδασκαλίας τους. Τα σχολικά εγχειρίδια καθορίζουν σε μεγάλο βαθμό το τί διδάσκουν οι εκπαιδευτικοί και πώς το διδάσκουν. Στην παρούσα μελέτη αναλύθηκαν τα εγχειρίδια Μαθηματικών του Δημοτικού σχολείου, ως προς το πώς παρουσιάζεται σε αυτά η έννοια του κλάσματος. Πιο συγκεκριμένα, η διερεύνηση αφορά τα είδη αναπαράστασης που εμφανίζονται, τις ενέργειες που προβλέπονται για τους μαθητές και τις όψεις του κλάσματος που παρουσιάζονται. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι επικρατεί η όψη του κλάσματος «μέρος-όλου», με κυρίαρχη ενέργεια την από-ενσωμάτωση του μέρους από το όλο, και το διακριτοποιημένο μοντέλο επιφάνειας. Τα ευρήματα αυτά προκαλούν προβληματισμό καθώς, σύμφωνα με πολλούς ερευνητές, το πλαίσιο που δημιουργούν οι αλληλο-συνδεόμενες αυτές συνθήκες δεν υποστηρίζει την πολλαπλασιαστική σκέψη που απαιτείται για τα κλάσματα. Αντίθετα, ευνοούν την προσθετική σκέψη στο πλαίσιο των κλασμάτων, η οποία αποτελεί πηγή πολλών παρανοήσεων για τις κλασματικές έννοιες. | el |
heal.abstract | Fractions are a fundamental mathematical concept and understanding them is crucial for mathematical development. However, many students find fractions very difficult to understand. This is due to the nature of fractions as well as to the way they are taught. School textbooks largely determine what teachers teach and how they teach it. In the current study, the Elementary School Mathematics textbooks where analyzed in terms of how they present fractions. Specifically, we examined the types of fraction representations, the intended actions for students, and fraction subconstructs that are included in the textbooks. The results of this study show that the predominate fraction subcontrsuct in the textbooks is the “part-whole” one; the predominant action is disembedding the part of the whole; and the predominate model was the “discretized area” model. These findings indicate that the concept of fraction is presented in the textbooks in a context that, according to many researchers, does not support multiplicative reasoning, which is essential for fraction understanding. Rather, it allows for additive reasoning in fractional contexts, which is a source of many misconceptions about fractions. | en |
heal.advisorName | Βαμβακούση, Ξανθή | el |
heal.committeeMemberName | Βαμβακούση, Ξανθή | el |
heal.committeeMemberName | Καλδρυμίδου, Μαρία | el |
heal.committeeMemberName | Πλακίτση, Αικατερίνη | el |
heal.academicPublisher | Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών της Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών | el |
heal.academicPublisherID | uoi | - |
heal.numberOfPages | 138 σ. | - |
heal.fullTextAvailability | true | - |
Appears in Collections: | Διατριβές Μεταπτυχιακής Έρευνας (Masters) - ΠΤΝ |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Μ.Ε. ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΥ ΜΑΡΙΑ 2019.pdf | 3.1 MB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License