Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/teiep/8625
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΠαπαθανασίου, Δημήτριοςel
dc.date.accessioned2018-03-22T07:22:55Z-
dc.date.available2018-03-22T07:22:55Z-
dc.date.issued2018-03-22-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/teiep/8625-
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/*
dc.subjectΑνθρώπινος παράγονταςel
dc.subjectΜη Επανδρωμένα Αεροσκάφηel
dc.subjectHuman jactorsen
dc.subjectUnmanned Air Vehiclesen
dc.titleΔιαχείριση ανθρώπινου παράγοντα (Human Factors) σε πτήσεις μη επανδρωμένων αεροσκαφών (ΜΕΑ).el
dc.titleManaging human factors on UAV flights.en
heal.typemasterThesis-
heal.generalDescriptionΤμήμα Λογιστικής και Χρηματοοικονομικής MAF -- Α/Α 0060el
heal.classificationΑεροναυτική -- Ανθρώπινοι παράγοντεςel
heal.classificationAeronautics -- Human factorsen
heal.dateAvailable2024-01-06T13:19:27Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΤ.Ε.Ι. Ηπείρουel
heal.publicationDate2018-
heal.bibliographicCitationΠαπαθανασίου, Δ., 2018. Διαχείριση ανθρώπινου παράγοντα (Human Factors) σε πτήσεις μη επανδρομένων αεροσκαφών (ΜΕΑ). Μεταπτυχιακή εργασία. Πρέβεζα: Τ.Ε.Ι. Ηπείρου. Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας. Τμήμα Λογιστικής και Χρηματοοικονομικής.el
heal.abstractΗ ραγδαία τεχνολογική ανάπτυξη των τελευταίων χρόνων, έχει επιτρέψει την ενσωμάτωση στη ζωή μας, οχημάτων τα οποία πριν λίγα χρόνια είτε δεν υπήρχαν, είτε η κτήση-χρήση τους ήταν οικονομικά ασύμφορη. Ένα τέτοιο παράδειγμα αποτελούν τα Μη Επανδρωμένα Αεροσκάφη (UAV) ή αλλιώς Unmanned Aerial Vehicles (UAV) διαφόρων εκδόσεων, μεγεθών και δυνατοτήτων. Το πλήθος και η δυναμική τους, οδηγεί σε νομοθετικές ρυθμίσεις ενσωμάτωσης τους στον εναέριο χώρο, ακολουθώντας τις παγκόσμιες επιταγές. Η χρήση τους βρίσκει εφαρμογή σε εξαιρετικά ευρύ φάσμα τόσο για στρατιωτικούς όσο και για επιχειρηματικούς - ψυχαγωγικούς σκοπούς, περιλαμβάνοντας από τη φύλαξη εγκαταστάσεων μέχρι μεταφορές δορυφόρων και εμπορευμάτων. Με δεδομένο ότι οι δείκτες ατυχημάτων UAVs του Αμερικανικού Στρατού Ξηράς (U.S.Army) εμφανίζονται σημαντικά υψηλότεροι από εκείνων των επανδρωμένων αεροσκαφών, (Williams, 2004) σε ορισμένες περιπτώσεις μέχρι και τριάντα φορές επάνω, (Department of Defense, 2001) κρίνεται απαραίτητη η τυποποίηση και δημιουργία ξεκάθαρων κανονισμών, ιδιαιτέρα για τα αντικείμενα που αφορούν τον ανθρώπινο παράγοντα. Η πτήση ενός UAV αποτελεί διαφορετική και πολλές φορές μεγαλύτερη πρόκληση, από εκείνης ενός επανδρωμένου αεροσκάφους για τον ανθρώπινο παράγοντα. Αυτό απορρέει από το γεγονός ότι ο χειριστής δεν βρίσκεται σε άμεση επαφή με το αεροσκάφος. Ο φυσικός διαχωρισμός του χειριστή με το UAV δημιουργεί «φράγματα» στην προσπάθεια κάλλιστης απόδοσης του, όπως την απώλεια απαραίτητων ερεθισμάτων χειρισμού του UAV, καθυστερήσεις σε ελέγχους και επικοινωνία, καθώς επίσης και αδυναμία σάρωσης του περιβάλλοντος πέριξ του αεροσκάφους. Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να αναλύσει δια της βιβλιογραφικής επισκόπησης και τις έρευνας, τις επιπτώσεις του ανθρώπινου παράγοντα στις πτήσεις UAVs και να σκιαγραφήσει τεχνικές διαχείρισής του, με σκοπό την μείωση των συντελεστών που επηρεάζουν την ασφάλεια πτήσεων. Είναι δομημένη στα εξής κεφάλαια. Εισαγωγή-Ατυχήματα UAVs, Επίδραση Ανθρώπινου Παράγοντα και Έρευνα, Ανάλυση και Συμπεράσματα. Θα πρέπει να αποσαφηνιστεί ότι λόγω της συσχέτισης των παραγόντων η ανάλυσή τους είναι σε κάποια κεφάλαια επικαλυπτόμενη.el
heal.abstractNowadays the great technology development allowed the marketing of equipment and vehicles that some years before were either not available or not cost affordable. One great example is the Unmanned Air Vehicles (UAV) in various versions, sizes and capabilities. They will be soon becoming a part of the national airspace system (NAS) as they transition from primarily military and hobbyist applications to mainstream flight applications such as security monitoring, satellite transport, and cargo hauling. Given the experience of the U.S. military that mishap rates for UAVs are several times higher than for manned aircraft (Williams, 2004) over thirty times higher, in some cases (Department of Defense, 2001)—the importance of carefully designed standards and regulations is clear especially for issues related to human factors. UAV flight presents human factors challenges different from and in some ways greater than those of manned flight. These arise primarily from the fact that operator and aircraft are not co-located. The separation of operator and vehicle imposes a number of barriers to optimum human performance, including loss of sensory cues valuable for flight control, delays in control and communications loops, and difficulty in scanning the visual environment surrounding the vehicle. The goal of the current work is to examine the existing research literature on the human factors of unmanned flight to analyze the consequences and to delineate techniques in order to suppress all factors affecting flight safety. The topics discussed below are divided into chapters: Introduction-UAV accidents, Effects of Human Factors and Research, Analysis and Conclusions. As will be clear, however, the issues covered within the various categories are highly interrelated.en
heal.advisorNameΓκόγκος, Χρήστοςel
heal.committeeMemberNameΚαραμάνης, Κωνσταντίνοςel
heal.committeeMemberNameΝαξάκης, Χαρίλαοςel
heal.academicPublisherΣχολή Διοίκησης και Οικονομίας. Τμήμα Λογιστικής και Χρηματοοικονομικήςel
heal.academicPublisherIDteiep-
heal.numberOfPages111-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
dc.contributor.masterΜΠΣ: Λογιστική - Χρηματοοικονομική και Διοικητική Επιστήμηel
Appears in Collections:Μεταπτυχιακές εργασίες Τμ. Λογιστικής και Χρηματοοικονομικής ΤΕΙ Ηπείρου

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Papathanasiou,D._MAF_2018.pdfΠτυχιακή εργασία2.97 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons