Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/teiep/714
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΕξάρχου, Παρασκευήel
dc.date.accessioned2014-07-16T12:15:09Z-
dc.date.available2014-07-16T12:15:09Z-
dc.date.issued2014-07-16-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/teiep/714-
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/*
dc.subjectΠληροφορικήel
dc.subjectΛογισμικάel
dc.subjectΔιάγνωσηel
dc.subjectΕιδικές αναπτυξιακές μαθησιακές δυσκολίεςel
dc.subjectΝέες τεχνολογίεςel
dc.subjectΛογισμικό ΛΑΜΔΑel
dc.titleΧρήση λογισμικών προγραμμάτων για τη διάγνωση και αντιμετώπιση των μαθησιακών δυσκολιών κατά την προσχολική και σχολική ηλικίαel
heal.typebachelorThesis-
heal.classificationΜαθησιακές δυσκολίεςel
heal.classificationΗλεκτρονικοί υπολογιστές -- Προγράμματαel
heal.dateAvailable2024-01-09T00:52:35Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΤ.Ε.Ι. Ηπείρουel
heal.publicationDate2012-
heal.abstractΟι Μαθησιακές Δυσκολίες είναι ένας γενικός όρος που αναφέρεται σε μια ανομοιογενή ομάδα διαταραχών, οι οποίες εκδηλώνονται με σημαντικές δυσκολίες στην πρόσκτηση και χρήση ικανοτήτων ακρόασης, ομιλίας, ανάγνωσης, γραφής, συλλογισμού ή μαθηματικής ικανότητας. Οι διαταραχές αυτές είναι εγγενείς στο άτομο, αποδίδονται σε δυσλειτουργία του κεντρικού νευρικού συστήματος και μπορεί να υπάρχουν σε όλη τη διάρκεια της ζωής. Η μαθησιακή αξιολόγηση των παιδιών μπορεί να ξεκινήσει από την προσχολική ηλικία, πριν καν το παιδί αρχίσει να διαβάζει και να γράφει. Μέσω διαφόρων μετρήσεων ο θεραπευτής έχει τη δυνατότητα να εκτιμήσει το επίπεδο και τον ρυθμό ανάπτυξης της φωνολογικής επίγνωσης των παιδιών. Με αυτόν τον τρόπο μπορούν να διακριθούν παιδιά που, ενδεχομένως, να παρουσιάσουν ειδικές δυσκολίες στην γραφή και στην ανάγνωση. Θα μπορούσε να χαρακτηριστεί απόλυτη επιτακτική ανάγκη για έγκυρα και αποτελεσματικά εργαλεία εντοπισμού μαθητών με μαθησιακά προβλήματα, τα οποία να μπορούν να λειτουργήσουν οπουδήποτε χωρίς ειδικό εξοπλισμό και χωρίς εξειδικευμένο προσωπικό, η συμβολή των Νέων Τεχνολογιών στη διάγνωση και αντιμετώπιση των ατόμων με Ειδικές Αναπτυξιακές Μαθησιακές Δυσκολίες (ΕΑΜΔ). Οι νέες αυτές τεχνολογίες στην εκπαίδευση βοηθούν στην απόκτηση της γνώσης, στην εξατομικευμένη διδασκαλία, στην αυτόνομη διδασκαλία και εκπαίδευση καθώς και στη δια βίου μάθηση. Επιπλέον, η Πληροφορική παρέχει ευκαιρίες για την προαγωγή της συνεργατικής μάθησης στο σχολείο. Οι νέες τεχνολογίες προσφέρουν σημαντικές δυνατότητες και εκπαιδευτικές ευκαιρίες, στα άτομα με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Μέσω διαφόρων λογισμικών προγραμμάτων - δοκιμασιών, καλύπτεται ένα ευρύ φάσμα ικανοτήτων σχετιζόμενων κυρίως με την επίδοση στο λόγο, γραπτό και προφορικό. Η επιλογή των δοκιμασιών βασίζεται σε ευρήματα από τη διεθνή βιβλιογραφία περί συνάφειας γνωστικών και αντιληπτικών δεικτών με την ύπαρξη μαθησιακών δυσκολιών. Συγκεκριμένα, μέσω του λογισμικού Ανίχνευσης Μαθησιακών Δεξιοτήτων και Αδυναμιών (ΛΑΜΔΑ) παρέχεται η δυνατότητα εντοπισμού των παιδιών που παρουσιάζουν ελλείψεις σε αυτές τις θεμελιακές δεξιότητες, όσο το δυνατόν πιο έγκαιρα και αξιόπιστα, και αποτελεί σημαντική προτεραιότητα για το εκπαιδευτικό σύστημα. Στόχος των ανιχνευτικών διαδικασιών είναι να εντοπιστούν άτομα που πάσχουν από μη διαγνωσμένες παθήσεις ή που παρουσιάζουν παράγοντες προδιάθεσης για να αναπτύξουν παθήσεις.el
heal.advisorNameΖακοπούλου, Βικτωρίαel
heal.academicPublisherΤ.Ε.Ι. Ηπείρου, Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας, Τμήμα Λογοθεραπείαςel
heal.academicPublisherIDteiep-
heal.numberOfPages92-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Προπτυχιακές εργασίες Τμ. Λογοθεραπείας ΤΕΙ Ηπείρου

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
lgt_2012103.pdfΠτυχιακή εργασία1.54 MBAdobe PDFView/Open
lgt_2012103a.pdfΠαρουσίαση521.27 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons