Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/teiep/7098
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΡήνα, Χριστιάναel
dc.date.accessioned2017-07-03T11:20:59Z-
dc.date.available2017-07-03T11:20:59Z-
dc.date.issued2017-07-03-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/teiep/7098-
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα*
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/*
dc.subjectΕιδική αναπτυξιακή δυσλεξίαel
dc.subjectΦωνολογική ενημερότηταel
dc.subjectΜνήμηel
dc.subjectΑνάγνωσηel
dc.titleΤεστ διάγνωσης της ειδικής αναπτυξιακής δυσλεξίας. Πιλοτική έρευνα.el
heal.typemasterThesis-
heal.classificationΔυσλεξίαel
heal.dateAvailable2024-01-06T14:12:35Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΤ.Ε.Ι. Ηπείρουel
heal.publicationDate2017-06-23-
heal.bibliographicCitationΡήνα, Χ., 2017. Τεστ διάγνωσης της ειδικής αναπτυξιακής δυσλεξίας. Μεταπτυχιακή Εργασία. Ιωάννινα: ΤΕΙ Ηπείρου. Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας & Πρόνοιας. Τμήμα Λογοθεραπείας.el
heal.abstractΗ παρούσα μελέτη αποτελεί περιγραφή της πιλοτικής χορήγησης του Τεστ Διάγνωσης Ειδικής Αναπτυξιακής Δυσλεξίας (ΕΑΔ) στη σχολική ηλικία, η οποία έλαβε χώρα σε ιδιωτικά σχολεία στη περιοχή των Ιωαννίνων και της Θεσσαλονίκης. Η επιλογή του δείγματος πραγματοποιήθηκε με τυχαία δειγματοληψία σε σχολικό πληθυσμό των τάξεων Γ’, Δ’ και Ε’ Δημοτικού. Η ηλικία του δείγματος κυμαίνεται μεταξύ 8 και 11 ετών (μέση ηλικία είναι τα 9.5 έτη) και ο συνολικός αριθμός του δείγματος είναι 70 μαθητές (τρεις μαθητές Γ’ δημοτικού, εξήντα έξι μαθητές Δ’ δημοτικού και ένας μαθητής Ε’ δημοτικού). Το τεστ περιλαμβάνει πέντε θεματικές: (i) Φωνηματικο-γραφιμική Αντιστοιχία, (ii) Μνήμη Ακολουθιών, (iii) Ανάγνωση, (iv) Γραφή και Ορθογραφημένη Γραφή και, (v) Γραμματική. Κύριος στόχος του τεστ είναι η διάγνωση της Ειδικής Αναπτυξιακής Δυσλεξίας κατά τη σχολική ηλικία. Σύμφωνα με τη στατιστική ανάλυση των δεδομένων της έρευνας (i) ο δείκτης δυσκολίας των ασκήσεων κυμάνθηκε μεταξύ 76% και 7,98%, (ii) σύμφωνα με τη συχνότητα λαθών και τo μέσος όρο ανά τομέα, τα περισσότερα λάθη καταγράφηκαν στον τέταρτο τομέα και τα λιγότερα στο δεύτερο τομέα, (iii) η ιεράρχηση των ασκήσεων με κριτήριο δυσκολίας ανέδειξε πρώτη την 2.1c και τελευταία στην ιεράρχηση την 5.4, (iv) η αξιοπιστία της εσωτερικής συνοχής των θεματικών του τεστ ανέρχεται στο 0,554 (v) και των ασκήσεων του τεστ ανέρχεται στο 0,653, (vi) με τη μέθοδο της λογιστικής παλινδρόμησης ως κύριες θεματικής μέτρησης και σχηματοποίησης προφίλ ΕΑΔ αναδείχθηκαν οι 3>4>2>5, καθώς οι ασκήσεις των θεματικών για την ΕΑΔ είναι οι 3.2>4.3>2.1c>5.3>5.5. Συμπερασματικά, η παρούσα πιλοτική έρευνα στοχεύει να αναδείξει την αναγκαιότητα συγκρότησης διαγνωστικών εργαλείων, κατάλληλων για ολοκληρωμένη και σαφή αξιολόγηση των βασικών γνωστικών τομέων, οι οποίοι σχετίζονται με ειδικές δυσκολίες κατά τη μαθησιακή διαδικασία, όπως η ΕΑΔ.el
heal.abstractThis study is a description of the pilot delivery of the Specific Developmental Dyslexia Diagnostic Test (SDD) in school age, which took place in private schools in the area of Ioannina and Thessaloniki. The selection of the sample was carried out by random sampling in the class C’, D' and E' primary school population. The age of the sample ranges from 8 to 11 years (average age is 9.5 years) and the total number of the sample is 70 students (three pupils of the 3rd grade, sixty six pupils of the 4th grade and α pupil from the 5th grade). The test includes five themes: (i) Graphophone Correspondence, (ii) Sequence Memory, (iii) Reading, (iv) Writing and Spelling, and (v) Grammar. The main objective of the test is the diagnosis of Special Developmental Dyslexia in school age. According to the statistical analysis of the survey data (i) the exercise difficulty index ranged between 76% and 7.98%, (ii) the frequency of the errors and the average by sector, most of the errors were recorded in section 4 and (iii) the hierarchy of the exercises based on difficulty first revealed 2.1c and the latter in the classification at 5.4, (v) Crownbach’s alpha of the thematic tests is 0.554 (v) and Crownbach’s alpha of exercises amount to 0.653, (vi) (vii)according to logistic regression method, 3> 4> 2> 5 have been selected as the main thematic measurement and SDD profile formatting and the test results are 0.653. As the exercises of the themes for SDD are the 3.2>4.3>2.1c>5.3>5.5. In conclusion, this pilot project aims at highlighting the need for the development of diagnostic tools suitable for the comprehensive and clear assessment of key cognitive disciplines related to specific learning difficulties, such as SDD.el
heal.advisorNameΖακοπούλου, Βικτωρίαel
heal.committeeMemberNameΖακοπούλου, Βικτωρίαel
heal.committeeMemberNameΖιάβρα, Ναυσικάel
heal.committeeMemberNameΤόκη, Ευγενίαel
heal.academicPublisherΣχολή Επαγγελμάτων Υγείας & Πρόνοιας, Τμήμα Λογοθεραπείαςel
heal.academicPublisherIDteiep-
heal.numberOfPages64-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Μεταπτυχιακές εργασίες Τμ. Λογοθεραπείας ΤΕΙ Ηπείρου

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Rina._MSLT_2017.pdfΜεταπτυχιακή εργασία872.06 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons