Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/teiep/661
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΕυθυμίου, Μαρίαel
dc.date.accessioned2014-07-14T11:56:57Z-
dc.date.available2014-07-14T11:56:57Z-
dc.date.issued2014-07-14-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/teiep/661-
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/*
dc.subjectΕιδικές μαθησιακές δυσκολίεςel
dc.subjectΔυσλεξίαel
dc.subjectΔυσαναγνωσίαel
dc.subjectΔυσορθογραφίαel
dc.subjectΔυσγραφίαel
dc.subjectΔυσαριθμησίαel
dc.titleΧορήγηση υλικού παρέμβασης σε περίπτωση μαθητή Β' τάξης Δημοτικού σχολείου με ειδικές μαθησιακές δυσκολίεςel
heal.typebachelorThesis-
heal.classificationΜαθησιακές δυσκολίεςel
heal.dateAvailable2024-01-09T00:26:49Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΤ.Ε.Ι. Ηπείρουel
heal.publicationDate2013-
heal.abstractΟι Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες αφορούν μια αναπτυξιακή διαταραχή που εκδηλώνεται ως ειδική δυσκολία στην ανάγνωση, στη γραφή, στην ορθογραφία και στα μαθηματικά. Στο επιστημονικό πεδίο των μαθησιακών δυσκολιών υπάρχουν αρκετά δεδομένα, δεν έχουν δώσει όμως απαντήσεις σε βασικά ερωτήματα έτσι ώστε να προωθηθεί η βασική θεωρία και έρευνα. Παράμετροι που έχουν διερευνηθεί ιδιαίτερα είναι λάθη ανάγνωσης, γραφής και ορθογραφίας, ιδιαιτερότητες της φωνολογικής επίγνωσης, ιδιαιτερότητες και χαρακτηριστικά του προφορικού λόγου καθώς και ιδιαιτερότητες στην αριθμητική λειτουργία. Ένας μαθητής με μαθησιακές δυσκολίες δεν μπορεί να έχει γενικευμένες δυσκολίες σε όλες τις ικανότητές του, γιατί τότε θα ενέπιπτε στην κατηγορία της νοητικής καθυστέρησης, αλλά έχει γενική νοητική λειτουργία στο πλαίσιο του φυσιολογικού, με εσωτερικές διακυμάνσεις μεταξύ λεκτικού – πρακτικού. Ένα σοβαρό πρόβλημα είναι τα κριτήρια με τα οποία υπολογίζεται η διακύμανση ή ασυμβατότητα ανάμεσα στη σχολική επίδοση και στη νοητική ικανότητα. Υπάρχουν δύο είδη μαθησιακών δυσκολιών: οι γενικές και οι ειδικές. Επίσης μπορούν να χωριστούν στις κατηγοριοποιήσιμες και στις μη κατηγοριοποιήσιμες. Η πιο κοινή από τις ειδικές μαθησιακές δυσκολίες είναι η Δυσλεξία και αφορά μία κατάσταση νευροαναπτυξιακής διαφοροποίησης που προκαλεί δυσκολίες στην ανάγνωση, στη γραφή, στην ορθογραφία και μερικές φορές στην αριθμητική. Υπάρχουν δύο τύποι δυσλεξίας, η επίκτητη και η εξελικτική. Άλλη ειδική μαθησιακή δυσκολία είναι η Δυσαναγνωσία με αναγνωστική δυσκολία, αργή και διακεκομμένη. Ακόμη είναι η Δυσαριθμησία, κατάσταση η οποία επηρεάζει την ικανότητα απόκτησης αριθμητικών δεξιοτήτων, η Δυσορθογραφία, ειδική διαταραχή της μάθησης της ορθογραφίας και των κανόνων που την αποτελούν και τέλος η Δυσγραφία, η δυσκολία δηλαδή στην αυτόματη ανάκληση στη μνήμη και στον έλεγχο των συνεχομένων μυϊκών κινήσεων που χρειάζονται στη γραφή γραμμάτων και αριθμών. Τα συμπτώματα που παρουσιάζονται σε παιδιά με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες είναι η δυσκολία στην κινητικότητα, στην αριθμητική και τα μαθηματικά, στον προφορικό λόγο, στην ανάγνωση, στη γραφή και στην έλλειψη οπτικοακουστικής ικανότητας. Τα παιδαγωγικά προγράμματα παρέμβασης ξεκινούν από δύο βασικά κριτήρια, το κριτήριο του περιεχομένου της μαθησιακής ύλης και την μαθησιακή συμπεριφορά. Για μια επιτυχή έκβαση ενός παρεμβατικού προγράμματος λογοθεραπείας απαραίτητη προϋπόθεση είναι η συστηματική και ακριβής διαγνωστική αξιολόγηση, η οποία περιλαμβάνει απαντήσεις στα ερωτήματα: ποια στοιχεία της μαθησιακής διαταραχής έχουν πληγεί και ποιοι παράγοντες θεωρούνται υπεύθυνοι για την πρόκληση της συγκεκριμένης μαθησιακής διαταραχής. Η πρώιμη παρέμβαση αφορά όλα τα παιδιά της προσχολικής και πρώτης σχολικής ηλικίας και έχει ως σκοπό την έγκαιρη αντιμετώπιση των Μ.Δ. Η παρέμβαση στη σχολική ηλικία έχει ως σκοπό κυρίως την αντιμετώπιση του προβλήματος. Η ψυχοκοινωνική παρέμβαση έχει συμβουλευτικό ρόλο για όλη του τη ζωή και την καθημερινότητα. Μια λογοθεραπευτική παρέμβαση για να κριθεί επιτυχής πρέπει ν’ ακολουθηθούν ορισμένα βήματα: α) η λήψη ιστορικού, β) η αξιολόγηση, γ) η διάγνωση, δ) η παρέμβαση και ε) η επαναξιολόγηση και παρατήρηση των αποτελεσμάτων. Το δεύτερο βήμα αποτελείται από άτυπες αξιολογήσεις, σταθμισμένα εργαλεία αξιολόγησης καθώς σε περιπτώσεις μικρότερης ηλικίας συνήθως πραγματοποιείται και το στάδιο της ανίχνευσης, που προηγείται από τα άλλα δύο. Η διάγνωση είναι διαδικασία κατά την οποία ο θεραπευτής βγάζει το πόρισμα για την φύση των δυσκολιών μέσα από τα αποτελέσματα της αξιολόγησης, του ιστορικού και το αποτελεσμάτων από άλλους ειδικούς, π.χ. ψυχιάτρους, ΩΡΛ κ.α., και συνοδεύεται από την διαφοροδιάγνωση για την επαλήθευση των αποτελεσμάτων της διάγνωσης. Όσον αφορά την παρέμβαση, ο θεραπευτής μπορεί να χρησιμοποιήσει κάποιο από τα εργαλεία παρέμβασης που κυκλοφορούν στο ελληνικό εμπόριο. Μπορεί να χρησιμοποιήσει τις γνώσεις, την εμπειρία και την φαντασία του για τη δημιουργία ασκήσεων, κατάλληλων για την διαταραχή και για τις ικανότητες του παιδιού, βαδίζοντας πάντα σε συγκεκριμένα βήματα όπως ορίζονται από τους ερευνητές του τομέα. Οι ειδικές μαθησιακές δυσκολίες είναι πιθανό να συνοδεύονται από άλλες διαταραχές ή προβλήματα που αποτελούν αποτέλεσμα των Ε.Μ.Δ. όπως τα ψυχολογικά προβλήματα (χαμηλή αυτοπεποίθηση, επιθετική συμπεριφορά κ.α.). Οι πιο συχνές συνοδές διαταραχές είναι η Δ.Ε.Π-Υ, η Δυσπραξία, η Δυσφασία , οι Φωνολογικές διαταραχές και οι Αρθρωτικές διαταραχές. Η συνεργασία όλης της διεπιστημονικής ομάδας είναι απαραίτητη για την διεκπεραίωση της παρέμβασης. Είναι τόσο απαραίτητη, όσο και η συνεργασία της διεπιστημονικής ομάδας με την οικογένεια του παιδιού και το παιδί, αν αυτό είναι ικανό και στην κατάλληλη ηλικία. Ο γονέας θα πρέπει να ενημερωθεί για την κατάσταση αυτή, ώστε να μην επηρεάζεται από τους μύθους που επικρατούν γύρω από τις Ε.Μ.Δ. και ταυτόχρονα οι προσδοκίες του να μην υπερβαίνουν την πραγματικότητα. Επίσης η ενημέρωση είναι απαραίτητη για να μπορεί να συμβάλει στην παρέμβαση και για να κρατάει την αυτοπεποίθηση του παιδιού σε ικανοποιητικά επίπεδα. Η εργασία αυτή έχει ως θέμα, εν ολίγοις, την παρέμβαση σε Ε.Μ.Δ. παιδιού της Β΄ Δημοτικού μέσω ενός εργαλείου, του «ΕΤΣΙ ΓΡΑΦΩ ΚΑΙ ΔΙΑΒΑΖΩ» του Αντώνη Ράντου. Η διαδικασία αυτή υλοποιήθηκε υπό το πρίσμα των συγκεκριμένων βημάτων παρέμβασης που προαναφέρθηκαν. Στα κεφάλαια της εργασίας αναφέρονται αναλυτικά όλα τα βήματα, η περιγραφή ιστορικού και της άτυπης αξιολόγησης που πραγματοποιήθηκε. Επίσης αναφέρονται η στοχοθεσία αναλυτικά και η μεθοδολογία παρέμβασης σε κάθε στόχο ξεχωριστά, σύμφωνα με τα βήματα του εργαλείου. Επιπλέον, αναφέρονται τα αποτελέσματα της παρέμβασης σε κάθε στόχο. Στο παράρτημα παραθέτονται εικόνες από την παρέμβαση καθώς επίσης και οι φόρμες της αξιολόγησης και της επαναξιολόγησης με σκοπό την σύγκριση των αποτελεσμάτων για την εγκυρότερη αξιολόγηση επιτυχίας της θεραπείας.el
heal.abstractSpecific learning disabilities are related to a developmental disorder that manifests as specific difficulties in reading, writing, spelling and mathematics. In the scientific field of learning disabilities there are enough data, but have not given answers to key questions in order to promote the basic theory and research. Parameters that have been investigated are mistakes in reading, writing and spelling peculiarities of phonological awareness, peculiarities and characteristics of speech and peculiarities in the arithmetic operation. Students with learning disabilities can not have generalizes difficulties in all skills, because he would fall into the category of mental retardation, but he will have normal cognitive function in general, with internal variations between verbal- practical. One serious problem is the criteria by which is calculated the variation or the inconsistency between school performance and mental ability. There are two types of learning disabilities, general disabilities and specific disabilities which can be divided into classified and unclassified. The most common of specific learning disabilities in dyslexia and concerns a situation of neurodevelopmental modulation, which causes difficulties in reading, writing, spelling and sometimes in arithmetic. There are two types of dyslexia, acquired and developmental dyslexia. Other specific learning disability is dysgraphia with reading difficulty, slow and intermittent. Also the dyscalculia, a situation which affects your ability to acquire arithmetical skills, dysorthografia, special disorder of learning spelling and rules that constitute and finally dysgraphia, is the difficulty to automatically recall the memory and control of consecutive muscle movements they need to write letters and numbers. The symptoms that refer to children with specific learning disabilities is the difficulty in movement, arithmetic and mathematics, in speech, reading, writing and lack of visual and listening capacity. Students intervention programs start from two basic criteria, the content of the learning material and learning behavior. For a successful outcome of an intervention therapy program prerequisite is the systematic and accurate diagnostic evaluation, which includes answers to the following questions: what aspects of learning disorders are affected and what factors are responsible for causing a specific learning disorder. Early intervention refers to all children in preschool and primary school ager and aims at anticipating the learning disabilities. The intervention in school age is designed primarily to address the problem. Psychosocial intervention has an consulting role throughout his life and daily routine. A intervention for logotherapy to be successful has to followed from some steps: a) history report, b) evaluation, c) diagnosis, d) intervention and e) the re- evaluation and observation of results. The second step consists of informal assessments, weighted assessment tools as well as in cases of younger ages typically performed and the detection step, preceded by the other two. The diagnosis is a process in which the therapists takes the result of the nature of the difficulties in the evaluation results, the history and the results of other expects, eg psychiatrists, otolaryngologists, etc. , and is accompanied by differential for verifying the results of diagnosis. Regarding the intervention, the therapist may use any of the tools of intervention which have been translated to Greek. Can use their knowledge, experience and imagination to create exercises, suitable for the disorder and the child’s abilities, marching always with specific steps as defined by the researchers in the field. Specific learning disabilities it is possible to be accompanied by the other disorders or problem which are the results of special learning disorders such as psychological problem (low self- esteem, aggressive behavior, etc). The most common concomitant disorders are the ADHD, dyspraxia, dysphasia, phonological disorders and articular disorders. The cooperation of the whole multidisciplinary team is essential for the completion of the intervention. It is so essential the cooperation of the multidisciplinary team with the child’s family and the child too, if the child is capable and is the appropriate age. The parent should be informed about this situation, so he will not influenced by the myths that exist around the special learning disabilities, while his expectations are not beyond reality. Also this information is essential to be able to contribute to the intervention and to hold the child’s confidence at satisfactory levels. This research refers to an intervention to learning disabilities at a student in B’ Primary, with learning disabilities, through the project “ Writing and Reading” by Anthony Radou. This procedure was followed by the specific intervention steps above. The chapters of this study refer in detail to all steps, description of student’s history and informal assessment that took place, in addition with targeting (in detail) and methodology of intervention in each target individually, according to the test’s instructions. Further reference is made regarding the outcome of intervention for every target. The appendix includes images of this intervention as well as the forms of the assessment and reassessment in order to compare the results for the validity of treatment’s success.en
heal.advisorNameΖακοπούλου, Βικτωρίαel
heal.academicPublisherΤ.Ε.Ι. Ηπείρου, Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας, Τμήμα Λογοθεραπείαςel
heal.academicPublisherIDteiep-
heal.numberOfPages217-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Προπτυχιακές εργασίες Τμ. Λογοθεραπείας ΤΕΙ Ηπείρου

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
lgt_2013034.pdfΠτυχιακή εργασία3.91 MBAdobe PDFView/Open
lgt_2013034a.pdfΠαρουσίαση699.3 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons