Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/teiep/600
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΑντωνιάδου, Σάρρα - Μαρτίναel
dc.date.accessioned2014-07-10T09:33:44Z-
dc.date.available2014-07-10T09:33:44Z-
dc.date.issued2014-07-10-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/teiep/600-
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/*
dc.subjectΠαιδιάel
dc.subjectΣύνδρομο Aspergerel
dc.subjectΜουσικήel
dc.subjectΘεραπείαel
dc.subjectΘεραπευτική ρυθμικήel
dc.titleΗ σχέση της μουσικής στη θεραπεία παιδιών με αυτισμόel
heal.typebachelorThesis-
heal.classificationΑυτισμόςel
heal.classificationΑυτιστικά παιδιάel
heal.classificationΜουσικοθεραπείαel
heal.dateAvailable2024-01-09T00:09:03Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΤ.Ε.Ι. Ηπείρουel
heal.publicationDate2011-11-
heal.abstractΗ μουσική αποτελούσε πάντοτε ένα αληθινό στοιχείο στις σχέσεις της με τους ανθρώπους. Στο πρώτο μέρος της εργασίας αυτής δίνεται η σημασία της μουσικής ως μέσο θεραπείας, από τα παλαιότερα ακόμη χρόνια, έως και τις εφαρμογές της στη σημερινή εποχή. Περιγράφονται οι τεχνικές που χρησιμοποιήθηκαν, κατά την αρχαία Ελλάδα, αλλά και πως οι εφαρμογές της συνοδεύτηκαν από άλλες επιστήμες όπως εκείνη της ιατρικής, ψυχιατρικής και της ψυχολογίας. Με ποιους τρόπους όμως συνδέεται η μουσικοθεραπεία με τις επιστήμες αυτές και γενικότερα με την υγεία του ανθρώπου; Ποιους αφορά μια τέτοια «αρχαία» επιστήμη και πως συμμετέχει κανείς σε μια τέτοια συνεδρία; Είναι ερωτήματα που αναπτύσσονται στο αρχικό μέρος της εργασίας αυτής. Στο δεύτερο μέρος δίνεται η δυνατότητα στον αναγνώστη να συγκεντρώσει πληροφορίες που αφορούν τις διαταραχές του αυτιστικού φάσματος (ΔΑΔ). Οι διαταραχές αυτές ανήκουν στις πλέον αινιγματικές μορφές αναπτυξιακών διαταραχών, εφόσον τα αίτιά τους εξακολουθούν να παραμένουν άγνωστα και τα συμπτώματα που εκδηλώνονται διαφέρουν κατά πολύ από άτομο σε άτομο. Το κεφάλαιο ξεκινά με μια προσπάθεια γενικού ορισμού της ΔΑΔ και μια ξεχωριστή παρουσίαση αυτών των επιμέρους διαταραχών. Η παρουσίαση των χαρακτηριστικών - συμπτωμάτων αυτών των διαταραχών δίνουν στον αναγνώστη μια ολοκληρωμένη κλινική εικόνα αυτών των ατόμων. Το κεφάλαιο αυτό κλείνει με μια παρουσίαση του τρόπου αντιμετώπισης και μεταχείρισης των ατόμων με αυτισμό από το οικογενειακό και κοινωνικό τους περιβάλλον. Το τρίτο και τελευταίο κεφάλαιο αποτελεί το συνδυασμό των μεθόδων της μουσικής στη θεραπεία παιδιών με αυτισμό. Πως μπορεί η μουσική να αγγίξει παιδιά με τέτοιου είδους διαταραχή και ποια είναι η δύναμή της στην παρέμβαση ενός περιστατικού; Στο τελευταίο μέρος λοιπόν, αυτής της εργασίας, περιγράφεται ο τρόπος με τον οποίο η μουσική υποβοηθάει • Παιδιά…που δε κοιτούν στα μάτια. • Παιδιά…με απλανές βλέμμα • Παιδιά…που δε σου μιλούν. • Παιδιά…που δε παίζουν με τα άλλα παιδιά. Είναι παραδεκτό ότι οι γνώσεις για τον αυτισμό παρουσιάζουν ακόμη πολλά σκοτεινά σημεία. Όμως ο χρόνος και η αγάπη θα βοηθήσουν, το ίδιο και η θεραπεία της μουσικής.el
heal.advisorNameΧριστοδουλίδης, Παύλοςel
heal.academicPublisherΤ.Ε.Ι. Ηπείρου, Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας, Τμήμα Λογοθεραπείαςel
heal.academicPublisherIDteiep-
heal.numberOfPages120-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Προπτυχιακές εργασίες Τμ. Λογοθεραπείας ΤΕΙ Ηπείρου

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
lgt_2011160.pdfΠτυχιακή εργασία1.15 MBAdobe PDFView/Open
lgt_2011160a.pdfΠαρουσίαση172.1 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons