Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/teiep/557
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΚιμούντρη, Σμάρωel
dc.date.accessioned2014-07-08T11:28:30Z-
dc.date.available2014-07-08T11:28:30Z-
dc.date.issued2014-07-08-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/teiep/557-
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/*
dc.subjectΕρευνητικά εργαλείαel
dc.subjectΑξιολόγηση μαθησιακών δυσκολιώνel
dc.subjectΣχολικός πληθυσμόςel
dc.subjectΑθηνά τεστel
dc.subjectΈρευναel
dc.titleΘεωρητικό υπόβαθρο, ανασκόπηση και χορήγηση ερευνητικών εργαλείων αξιολόγησης μαθησιακών δυσκολιών σε σχολικό πληθυσμόel
heal.typebachelorThesis-
heal.classificationΜαθησιακές δυσκολίεςel
heal.dateAvailable2024-01-09T00:12:36Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΤ.Ε.Ι. Ηπείρουel
heal.publicationDate2009-
heal.abstractΣε αυτή την εργασία παρουσιάζονται σε θεωρητικό και ερευνητικό επίπεδο οι μαθησιακές δυσκολίες. Πιο συγκεκριμένα στο 1ο κεφάλαιο αναφέρονται ορισμοί αυτής της διαταραχής από διάφορες επιστημονικές σκοπιές και κάποιες προσπάθειες για σύγκληση των απόψεων. Στη συνέχεια παρουσιάζονται τα διάφορα είδη της διαταραχής, δηλαδή οι αναπτυξιακές διαταραχές ανάγνωσης, γραπτής έκφρασης, μαθηματικών καθώς και οι υποκατηγορίες αυτών. Τα συμπτώματα χωρίζονται και παρουσιάζονται με βάση τις δεξιότητες ανάγνωσης, γραφής, ορθογραφίας, μαθηματικών και με βάση την ηλικία των παιδιών. Στο τέλος αυτού του κεφαλαίου αναλύονται τα αίτια. Χωρίζονται στα πρωτογενή, που είναι οι νευρολογικές επιδράσεις, οι βιοχημικές ανωμαλίες, οι επίκτητοι τραυματισμοί, η κληρονομικότητα, και στα δευτερογενή, που είναι το περιβάλλον και η ψυχολογία του παιδιού. Στο 2ο κεφάλαιο αναλύεται η αξιολόγηση. Αναλυτικότερα στην αρχή αναφέρονται κάποιες μέθοδοι και μέσα διάγνωσης. Στη συνέχεια παρουσιάζεται η λήψη ιστορικού και οι εξετάσεις που πραγματοποιεί ο κάθε ειδικός, δηλαδή ο γιατρός, ο ψυχολόγος, ο εκπαιδευτικός και ο λογοθεραπευτής ο οποίος αξιολογεί με την βοήθεια μη γλωσσικών και γλωσσικών δοκιμασιών. Τέλος παρατίθενται κάποια τεστ ανίχνευσης μαθησιακών δυσκολιών, αντιληπτικά, νοημοσύνης και συμπεριφοράς για συμπληρωματική λήψη πληροφοριών. Στο 3ο κεφάλαιο αναλύεται η αντιμετώπιση των μαθησιακών δυσκολιών. Αρχικά αναφέρονται κάποιες χρήσιμες συμβουλές για γονείς και εκπαιδευτικούς. Στη συνέχεια αναφέρεται η ψυχοκινητική αντιμετώπιση της μνήμης, της συγκέντρωσης- προσοχής, της οπτικής- ακουστικής- χρονικής και χωρικής αντίληψης. Επίσης αναφέρεται και η βελτίωση των σχολικών δεξιοτήτων, δηλαδή της γραφής, της ορθογραφίας, της ανάγνωσης, της κατανόησης και των μαθηματικών. Τέλος αναφέρεται η ψυχοπαιδαγωγική αντιμετώπιση. Στο 4ο κεφάλαιο παρουσιάζεται η ερευνητική προσέγγιση των μαθησιακών δυσκολιών. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε σε δύο ομάδες παιδιών. Η 1η αποτελείται από δέκα παιδιά που φοιτούν σε κανονική τάξη και η 2η από οχτώ παιδιά που παρακολουθούν τμήμα ένταξης. Παρατίθενται οι στόχοι, οι υποθέσεις και η μεθοδολογία της έρευνας. Στη συνέχεια αναφέρεται η επεξεργασία δεδομένων που μας δίνει πληροφορίες από την σύγκριση των δύο ομάδων και τέλος ακολουθεί η ερμηνεία από την επεξεργασία των πληροφοριών. Στο τέλος της εργασίας υπάρχει το παράρτημα το οποίο αναλύει τους τομείς που εξετάζει το Αθηνά τεστ. Επιπλέον περιέχει και το φύλλο αξιολόγησης του τεστ.el
heal.advisorNameΧριστοδουλίδης, Παύλοςel
heal.academicPublisherΤ.Ε.Ι. Ηπείρου, Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας, Τμήμα Λογοθεραπείαςel
heal.academicPublisherIDteiep-
heal.numberOfPages148-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Προπτυχιακές εργασίες Τμ. Λογοθεραπείας ΤΕΙ Ηπείρου

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
lgt_2009192.pdfΠτυχιακή εργασία11.8 MBAdobe PDFView/Open
lgt_2009192a.pdfΠαρουσίαση9.15 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons