Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/teiep/488
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΔρόσου, Ιουλίαel
dc.contributor.authorΠαλαμίδα, Ευαγγελίαel
dc.date.accessioned2014-07-03T07:10:58Z-
dc.date.available2014-07-03T07:10:58Z-
dc.date.issued2014-07-03-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/teiep/488-
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/*
dc.subjectΑναπτυξιακές διαταραχέςel
dc.subjectΠαιδιάel
dc.subjectΕιδική γλωσσική διαταραχήel
dc.subjectΔιαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής με ή χωρίς Υπερκινητικότητα (ΔΕΠΥ/Υ)el
dc.subjectΔιαφοροδιάγνωσηel
dc.subjectΠαρεμβάσειςel
dc.subjectΑθηνά τεστel
dc.titleΧορήγηση του Αθηνά Τεστ σε μελέτη περίπτωσης παιδιού πρώτης σχολικής ηλικίας με αναπτυξιακές διαταραχέςel
heal.typebachelorThesis-
heal.classificationΤεστ Λογοθεραπείαςel
heal.classificationΜαθησιακές δυσκολίεςel
heal.dateAvailable2024-01-09T00:07:42Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΤ.Ε.Ι. Ηπείρουel
heal.publicationDate2014-05-
heal.abstractΑντικείμενο της παρούσας εργασίας αποτελεί η μελέτη περίπτωσης δύο παιδιών πρώτης σχολικής ηλικίας με αναπτυξιακές διαταραχές, ΔΕΠ/Υ και ΕΓΔ αντίστοιχα, με τη χρήση του εργαλείου Διάγνωσης Δυσκολιών Μάθησης Αθηνά Τεστ προκειμένου να διαπιστωθεί η τυχόν συννοσηρότητα αυτών των διαταραχών με Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες ή μη. Η εργασία αναπτύσσεται σε δύο διακριτές ενότητες, με τη μια να κάνει λόγο στη βιβλιογραφική ανασκόπηση των δύο ανωτέρω διαταραχών και την άλλη στην παρουσίαση των δεδομένων και αποτελεσμάτων της έρευνας. Να σημειωθεί, ωστόσο, πως τα παιδιά ακολούθησαν ένα πρόγραμμα παρέμβασης με βάση τα ευρήματα του τεστ και έπειτα αξιολογήθηκαν και πάλι για μια πιο ξεκάθαρη εικόνα των αποτελεσμάτων. Η πρώτη ενότητα ασχολείται, όπως ήδη προαναφέρθηκε, με τη βιβλιογραφική αναφορά της Ειδικής Γλωσσικής Διαταραχής και της Διαταραχής Ελλειμματικής Προσοχής με ή χωρίς Υπερκινητικότητα. Πιο συγκεκριμένα, προσδιορίζονται τα κλινικά χαρακτηριστικά των δύο διαταραχών, η διαφορική τους διάγνωση από άλλες παρόμοιες τους και προτείνονται προγράμματα παρέμβασης όπως τα συστήνει η σύγχρονη βιβλιογραφία. Το δεύτερο τμήμα της εργασίας εστιάζει στη μελέτη περίπτωσης των δύο παιδιών με το εν λόγω εργαλείο. Αρχικά, γίνεται μια σύντομη παρουσίαση του εργαλείου Αθηνά Τεστ και στη συνέχεια παρατίθενται τα αποτελέσματα της πρώτης αξιολόγησης των παιδιών. Έπειτα, γίνεται λόγος στα προγράμματα παρέμβασης, τα οποία τα παιδιά ακολούθησαν μέσα σε ένα διάστημα πέντε μηνών, και εν τέλει στα αποτελέσματα της επαναξιολόγησης τους. Ακολουθεί, κλείνοντας, η συγκριτική παρουσίαση των δυο διαταραχών (ΔΕΠ/Υ & ΕΓΔ) με βάση τα αποτελέσματα που συλλέχθηκαν από τη δεύτερη αξιολόγηση των δύο παιδιών. Σύμφωνα, λοιπόν, με τα δεδομένα που συλλέχθηκαν, προκύπτει ότι: Το Αθηνά Τεστ Διάγνωσης Δυσκολιών Μάθησης είναι ένα χρήσιμο εργαλείο για όλους του ειδικούς, καθώς με έναν εύκολο και σύντομο τρόπο μπορούν να εξασφαλίσουν πληθώρα κρίσιμων διαγνωστικών πληροφοριών. Διαμορφώνεται, επίσης, η άποψη πως δεν υπάρχει συννοσηρότητα των δύο ανωτέρω διαταραχών με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες, με βάση πάντα το δείγμα μελέτης, αλλά υπάρχει σημαντική ομοιότητα στην κλινική τους εικόνα και στον τρόπο με τον οποίο εμφανίζονται στα παιδιά.el
heal.advisorNameΖακοπούλου, Βικτωρίαel
heal.academicPublisherΤ.Ε.Ι. Ηπείρου, Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας, Τμήμα Λογοθεραπείαςel
heal.academicPublisherIDteiep-
heal.numberOfPages196-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Προπτυχιακές εργασίες Τμ. Λογοθεραπείας ΤΕΙ Ηπείρου

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
lgt_2014008.pdfΠτυχιακή εργασία1.55 MBAdobe PDFView/Open
lgt_2014008a.pdfΠαρουσίαση351.31 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons