Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/teiep/10615
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΒενέτη, Ειρήνηel
dc.contributor.authorΓκόντα, Ευαγγελίαel
dc.date.accessioned2020-01-07T08:28:01Z-
dc.date.available2020-01-07T08:28:01Z-
dc.date.issued2020-01-07-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/teiep/10615-
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/*
dc.subjectΠαιδιά με ειδικές ανάγκεςel
dc.subjectΑναπηρίεςel
dc.subjectΣυμβουλευτική γονέωνel
dc.titleΦωτίζοντας πτυχές της αναπηρίας: οι σχέσεις κοινωνίας και παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες υπό το πρίσμα μιας λογοθεραπεύτριας.el
heal.typebachelorThesisel
heal.classificationΛογοθεραπείαel
heal.dateAvailable2024-01-09T08:19:12Z-
heal.languageelel
heal.accessfreeel
heal.recordProviderΤ.Ε.Ι. Ηπείρουel
heal.publicationDate2019-09-23-
heal.bibliographicCitationΒενέτη, Ε., Γκόντα, Ε., 2019. Φωτίζοντας πτυχές της αναπηρίας: οι σχέσεις κοινωνίας και παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες υπό το πρίσμα μιας λογοθεραπεύτριας. Πτυχιακή εργασία. Ιωάννινα: Τ.Ε.Ι. Ηπείρου. Σχολή επαγγελμάτων Υγείας & Πρόνοιας. Τμήμα Λογοθεραπείας.el
heal.abstractΤο κεντρικό θέμα της παρούσας πτυχιακής εργασίας προσανατολίζεται στις σχέσεις κοινωνίας και παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, όπως φανερώνονται μέσα από τα μάτια δύο λογοθεραπευτριών. Είναι σημαντικό να αναφέρουμε, πως η μεθοδολογία που χρησιμοποιήθηκε για την εκπόνηση του παρόντος έργου προέρχεται από δευτερογενείς πηγές. Μέσω αυτής της εργασίας μας δόθηκε η ευκαιρία να έρθουμε σε επαφή με τις ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες κάνοντας μία σύντομη ιστορική αναδρομή στον ελλαδικό χώρο, να τις προσεγγίσουμε εγγύτερα ως προς τον ορισμό, την κλινική εικόνα, τα διαγνωστικά κριτήρια, τα πιθανά αίτια και τις συχνές θεραπευτικές μεθόδους. Ακόμη, ο σύνθετος όρος της αναπηρίας παίζει κεντρικό ρόλο στο παρόν δοκίμιο, ήδη από την έναρξη αυτής της εργασίας. Αφότου, προσδιορίσαμε εννοιολογικά την αναπηρία μας κέντρισε το ενδιαφέρον το γιατί και το πώς η τελευταία συνδέεται αδιάσπαστα με το σχολικό πλαίσιο. Το δεύτερο μέρος αυτής της εργασίας επικεντρώθηκε στην καταλυτική επίδραση που ασκεί η αναπηρία αρνητικά στην οικογένεια και στο κοινωνικό περιβάλλον. Συνοπτικά, αγγίξαμε πολύπλοκα φαινόμενα της σημερινής εποχής, όπως ο σχολικός εκφοβισμός εναντίον παιδιών με ειδικές ανάγκες, η σεξουαλική κακοποίηση καθώς και αποπειραθήκαμε να σκιαγραφήσουμε το προφίλ των παιδιών αυτών που υποφέρουν από τον κοινωνικό αποκλεισμό. Εν τούτοις, οι συνέπειες της αναπηρίας γίνονται αισθητές και στην οικογένεια. Η Συμβουλευτική και Εκπαίδευση για μία σύγχρονη ειδική αγωγή που ξεδιπλώνεται στο τέλος αυτής της εργασίας αποτελεί το φως στο αδιέξοδο που πιθανώς να βιώσει τόσο η οικογένεια όσο και το παιδί με ειδικές ανάγκες. Κλείνοντας, η παρούσα εργασία στοχεύει στο να φωτίσει τις διαφορετικές πτυχές της αναπηρίας καθώς και να απαντήσει τελικά στο ερώτημα «άνθρωποι με αναπηρία» ή «κοινωνία με αναπηρία» που μας συντροφεύει σε ολόκληρη τη περίοδο συγγραφής.el
heal.abstractThe central theme of this thesis focuses on the relations of society and children with special educational needs, as revealed through the eyes of two speech therapists. It is important to note that the methodology used for the preparation of this project comes from secondary sources. Through this work we were given the opportunity to get in touch with special educational needs by making a brief historical overview of Greece, to get closer to the definition, clinical picture, diagnostic criteria, possible causes and common therapeutic methods. Moreover, the complex term of disability has been central to this essay since the beginning of this work. After, we conceptualized the term «disability», we focused on why and how the disability is inextricably linked to the school context. The second part of this work focused on the catalytic effect that disability has on the family and social environment. In summary, we have touched on today’s complex phenomena, such as school bulling against children with disabilities, sexual abuse, and at the same time, have attempted to outline the profile of these children suffering from social exclusion. However, the consequences of disability are felt in the family as well. Counseling and Education for a modern special education that unfolds at the end of this work is a light on the impasse that both family and child with disabilities may experience. In closing, this paper aims to illuminate the different aspects of disability and finally answers the question “people with disabilities” or “society with disabilities” that accompanies us throughout the writing period.en
heal.advisorNameΧριστοδουλίδης, Παύλοςel
heal.committeeMemberNameΧριστουδουλίδης, Παύλοςel
heal.committeeMemberNameΖακοπούλου, Βικτωρίαel
heal.committeeMemberNameΣιαφάκα, Βασιλικήel
heal.academicPublisherΤ.Ε.Ι. Ηπείρου, Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας, Τμήμα Λογοθεραπείαςel
heal.academicPublisherIDteiepel
heal.numberOfPages100el
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Προπτυχιακές εργασίες Τμ. Λογοθεραπείας ΤΕΙ Ηπείρου

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Βενέτη Ε., Γκόντα Ε._SLT_2019.pdfΠτυχιακή Εργασία1.37 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons