Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/6934
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΜπαρμπαρούσης, Χαράλαμποςel
dc.date.accessioned2015-11-19T10:42:24Z-
dc.date.available2015-11-19T10:42:24Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/6934-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26268/heal.uoi.1177-
dc.rightsDefault License-
dc.subjectΜάθημα κοινωνιολογίαel
dc.subjectΣτάσεις μαθητώνel
dc.subjectΔευτεροβάθμια εκπαίδευσηel
dc.titleΟι στάσεις των μαθητών της γ' τάξης του γενικού λυκείου απέναντι στο μάθημα της κοινωνιολογίας και το ενδιαφέρον τους για ζητήματα που σχετίζονται με την επιστήμη της κοινωνιολογίας: έρευνα στα σχολεία του νομού Καρδίτσαςel
heal.typemasterThesis-
heal.type.enMaster thesisen
heal.type.elΜεταπτυχιακή εργασίαel
heal.classificationΚοινωνιολογίαel
heal.classificationΜελέτη και διδασκαλία (δευτεροβάθμια)el
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςel
heal.publicationDate2010-
heal.bibliographicCitationΒιβλιογραφία: σ. 179 - 193el
heal.abstractΣτην εργασία αυτή επιχειρείται μια διερευνητική προσέγγιση των στάσεων των μαθητών της Γ' τάξης των Γενικών Λυκείων του Ν. Καρδίτσας απέναντι στο μάθημα της Κοινωνιολογίας. Το εργαλείο μέτρησης των στάσεων που κατασκευάστηκε στηρίζεται στον ορισμό των στάσεων που συνοψίζεται στο διάγραμμα των Rosenberg & Hovland (I960), περιλαμβάνει 24 ερωτήσεις και αξιολογεί ως τομείς αντίδρασης τη γνωστική (cognitive-υποστήριξη πεποιθήσεων), τη συναισθηματική (affective-συναισθηματική διάθεση) και τη βουλητική παράμετρο (conative-πρόθεση για πράξη). Η γεωγραφική τοποθέτηση του σχολείου, το φύλο, ο τόπος διαμονής, η κατεύθυνση σπουδών, η γενική επίδοση στη ΕΓ τάξη του Λυκείου και η κοινωνική διαστρωμάτωση των γονέων εξετάζονται ως παράγοντες που μπορεί να επηρεάζουν τις στάσεις των μαθητών απέναντι στο μάθημα της κοινωνιολογίας. Η έρευνα επεκτείνεται και στην μέτρηση του ενδιαφέροντος των μαθητών για ζητήματα, τα οποία σχετίζονται με την επιστήμη της Κοινωνιολογίας, όπως επίσης και στη διερεύνηση του βαθμού δραστηριοποίησης των μαθητών σε μια σειρά ενδοσχολικών αλλά και εξωσχολικών δραστηριοτήτων που συμβάλλουν ως ένα βαθμό στην συσσώρευση μιας επιπλέον γνώσης, η οποία σχετίζεται με την οργάνωση και τη λειτουργία της κοινωνικής ζωής. Υπό αυτή την έννοια, στην παρούσα εργασία, διερευνάται ο συσχετισμός του βαθμού ενδιαφέροντος των μαθητών για ζητήματα που εξετάζει η επιστήμη της Κοινωνιολογίας (π.χ. κοινωνικές ανισότητες στην εκπαίδευση, ο θεσμός της οικογένειας, οι εργασιακές σχέσεις, τα πολιτικά κόμματα, οι προκαταλήψεις και ο ρατσισμός κ.λπ.) και της «άτυπης γνώσης» που αποκομίζουν οι μαθητές και οι μαθήτριες από την συμμετοχή τους σε διάφορες δραστηριότητες (π.χ. δραστηριοποίηση σε πολιτικές οργανώσεις νεολαίας ή πολιτικά κόμματα, συμμετοχή σε οργανώσεις που αναπτύσσουν δράσεις εθελοντισμού, ενημέρωση για θέματα που αφορούν στην πολιτική ειδησεογραφία κ.λπ.) με την διαμόρφωση θετικών ή αρνητικών στάσεων για το μάθημα της Κοινωνιολογίας. Η έρευνα καταγράφει θετικές «στάσεις», ικανοποιητικό «ενδιαφέρον» ενώ προκύπτει χαμηλή η τιμή της «άτυπης γνώσης». Τελικά, υπάρχουν θετικές συσχετίσεις μεταξύ των τριών αυτών μεταβλητών και είναι στατιστικά σημαντικές.el
heal.advisorNameΝικολάου, Σουζάννα - Μαρίαel
heal.committeeMemberName-
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςel
heal.academicPublisherIDuoi-
heal.numberOfPages212 σ.-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Διατριβές Μεταπτυχιακής Έρευνας (Masters) - ΠΤΔΕ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Μ. Ε. ΜΠΑΡΜΠΑΡΟΥΣΗΣ ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ.pdf9.07 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons