Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/6916
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΣταμάτης, Ιωάννηςel
dc.date.accessioned2015-11-19T09:50:04Z-
dc.date.available2015-11-19T09:50:04Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/6916-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26268/heal.uoi.1147-
dc.rightsDefault License-
dc.subject-
dc.titleΗ επαγγελματική εξουθένωση εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσηςel
heal.typemasterThesis-
heal.type.enMaster thesisen
heal.type.elΜεταπτυχιακή εργασίαel
heal.identifier.secondaryΜ.Ε. ΣΤΑ 2010-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Φιλοσοφική Σχολή. Τμήμα Φιλοσοφίας Παιδαγωγικής και Ψυχολογίαςel
heal.publicationDate2010-
heal.bibliographicCitationΒιβλιογραφία: σ. 80 - 88el
heal.abstractΗ επαγγελματική εξουθένωση αποτελεί στις μέρες μας ένα μεγάλο εργασιακό κίνδυνο για πολλούς επαγγελματίες, μεταξύ των οποίων συγκαταλέγονται και οι εκπαιδευτικοί. Η παρούσα έρευνα, εξετάζει την επαγγελματική εξουθένωση εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Για να γίνουμε πιο ακριβείς, γίνεται προσπάθεια να μελετηθεί το συγκεκριμένο φαινόμενο μαζί με τις τρεις διαστάσεις που το συναποτελούν (δηλαδή τη συναισθηματική εξάντληση, την αποπροσωποποίηση και την προσωπική επίτευξη), σε σχέση με εννέα βιογραφικούς και επαγγελματικούς παράγοντες των εκπαιδευτικών. Για τον παραπάνω στόχο, στην έρευνα συμμετείχε ένα δείγμα 150 συνολικά εκπαιδευτικών. Αξιοποιήθηκε ένα Ερωτηματολόγιο Αυτοαναφοράς για την καταγραφή της αίσθησης της Επαγγελματικής Εξουθένωσης των εκπαιδευτικών, διασκευασμένο από τον ίδιο τον ερευνητή για τις ανάγκες υλοποίησης της συγκεκριμένης έρευνας, καθώς και ένα συμπληρωματικό Αυτοσχέδιο Ερωτηματολόγιο Βιογραφικών και Επαγγελματικών Χαρακτηριστικών με σκοπό τη λήψη των απαραίτητων άλλων στοιχείων για την πλήρη διεξαγωγή της έρευνας. Τα ευρήματα μιας σειράς αναλύσεων διακύμανσης, με την αξιοποίηση του στατιστικού πακέτου για τις κοινωνικές επιστήμες SPSS, φανέρωσαν αλληλεπίδραση μεταξύ της επαγγελματικής εξουθένωσης και επτά παραγόντων. Τα συγκριτικά υψηλότερα επίπεδα βίωσης επαγγελματικής εξουθένωσης παρουσιάστηκε να συνδέονται με τις γυναίκες εκπαιδευτικούς, τους μεγαλύτερους ηλικιακά εκπαιδευτικούς, τους άγαμους, τους εκπαιδευτικούς με τα χαμηλότερα επίπεδα σπουδών, τους εργαζόμενους εκπαιδευτικούς σε ιδιωτικά σχολεία, με αυτούς που διδάσκουν περισσότερες των πέντε ωρών ημερησίως, καθώς και με τους εκπαιδευτικούς που διδάσκουν σε τάξεις των 21 μαθητών και άνω.el
heal.advisorNameΜαυρογιώργος, Γιώργοςel
heal.committeeMemberName-
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Φιλοσοφική Σχολή. Τμήμα Φιλοσοφίας Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας
heal.academicPublisherIDuoi-
heal.numberOfPages117 σ.-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Διατριβές Μεταπτυχιακής Έρευνας (Masters) - ΦΠΨ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Μ. Ε. ΣΤΑΜΑΤΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ.pdf3.74 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons