Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/6899
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΖάρρα - Φλούδα, Μαρίαel
dc.date.accessioned2015-11-19T09:05:42Z-
dc.date.available2015-11-19T09:05:42Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/6899-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26268/heal.uoi.1091-
dc.rightsDefault License-
dc.subjectΑυτοεκτίμησηel
dc.subjectΑυτοαντίληψηel
dc.subjectΆγχοςel
dc.subjectΜαθησιακές δυσκολίεςel
dc.titleΑυτοεκτίμηση και στρατηγικές αντιμετώπισης καταστάσεων άγχους σε παιδιά με και χωρίς μαθησιακές δυσκολίεςel
heal.typemasterThesis-
heal.type.enMaster thesisen
heal.type.elΜεταπτυχιακή εργασίαel
heal.classificationΆγχος στα παιδιάel
heal.identifier.secondaryΜ.Ε. ΖΑΡ 2009-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςel
heal.publicationDate2009-
heal.bibliographicCitationΒιβλιογραφία: σ. 137 - 146el
heal.abstractΚύριος στόχος της παρούσας εργασίας ήταν η διερεύνηση της ενδεχόμενης διαφοροποίησης της αυτοεκτίμησης, αλλά και του τρόπου χειρισμού αγχωτικών καταστάσεων ανάμεσα σε παιδιά με και χωρίς μαθησιακές δυσκολίες, καθώς και η σχέση αυτοεκτίμησης και στρατηγικών αντιμετώπισης καταστάσεων άγχους στις δύο υποομάδες. Το δείγμα αποτέλεσαν 312 παιδιά από την ευρύτερη περιφέρεια των Ιωαννίνων. Από αυτά τα 243 δεν είχαν εκδηλώσει μαθησιακές δυσκολίες - δεν παρακολούθησαν τμήμα ένταξης - ενώ τα 69 είχαν εκδηλώσει μαθησιακές δυσκολίες - παρακολούθησαν τμήμα ένταξης. Όλα ήταν μαθητές-τριες της Ε' ή Στ' τάξης του δημοτικού σχολείου. Για τη συγκέντρωση των δεδομένων χρησιμοποιήθηκε το γραπτό ερωτηματολόγιο, το οποίο επιμερίστηκε σε τρία μέρη. Το πρώτο αποτελούσε η κλίμακα ΠΑΤΕΜ II της Harter. Το δεύτερο, η κλίμακα ΣΑΚΑ του Μπεζεβέγκη, μετά από κάποιες αναγκαίες τροποποιήσεις και το τρίτο περιείχε τα ατομικά - δημογραφικά στοιχεία των υποκειμένων. Για τη στατιστική επεξεργασία και ανάλυση των δεδομένων χρησιμοποιήθηκε το στατιστικό πακέτο SPSS 16. Τα δεδομένα υποβλήθηκαν σε μονομεταβλητή και διμεταβλητή ανάλυση. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι: 1. η αυτοαντίληψη στον τομέα σχολικής ικανότητας, κοινωνικής αποδοχής, συμπεριφοράς, αλλά και η συνολική αυτοεκτίμηση συσχετίζονται με την παρακολούθηση τμήματος ένταξης. 2. Ορισμένοι τομείς της αυτοαντίληψης, αλλά και η συνολική αυτοεκτίμηση συνδέονται στενά με τη σχολική επίδοση. 3· Το φύλο των υποκειμένων δεν σχετίζεται με την αυτοεκτίμηση. Ωστόσο, το μορφωτικό επίπεδο του πατέρα και της μητέρας συσχετίζεται με κάποιους τομείς της αυτοαντίληψης. 4· Η συχνότητα επιλογής κάποιων στρατηγικών αντιμετώπισης του άγχους συσχετίζεται με την παρακολούθηση τμήματος ένταξης. 5. Το φύλο των υποκειμένων δεν σχετίζεται με τις στρατηγικές αντιμετώπισης του άγχους, ενώ, το μορφωτικό επίπεδο του πατέρα και της μητέρας συσχετίζεται με κάποιες στρατηγικές αντιμετώπισης του άγχους. 6. Οι συχνότερες πηγές άγχους για τα παιδιά είναι γεγονότα που αφορούν τη σχολική επίδοση και το ενδοοικογενειακό περιβάλλον. 7. Ο βαθμός αυτοαντίληψης σε κάποιους τομείς και η συνολική αυτοεκτίμηση συσχετίζονται με τις στρατηγικές αντιμετώπισης του άγχους.el
heal.advisorNameΜπρούζος, Α.el
heal.committeeMemberName-
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςel
heal.academicPublisherIDuoi-
heal.numberOfPages158 σ.-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Διατριβές Μεταπτυχιακής Έρευνας (Masters) - ΠΤΔΕ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Μ. Ε. ΖΑΡΡΑ - ΦΛΟΥΔΑ ΜΑΡΙΑ.pdf5.69 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons