Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/6895
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΑρκουμάνη, Φερενίκηel
dc.date.accessioned2015-11-19T08:47:48Z-
dc.date.available2015-11-19T08:47:48Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/6895-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26268/heal.uoi.1075-
dc.rightsDefault License-
dc.subjectΑνάγνωσηel
dc.subjectΑναγνωστικές δυσκολίεςel
dc.subjectΜαθησιακές δυσκολίεςel
dc.subjectΔυσλεξίαel
dc.subjectΕκπαιδευτικό λογισμικόel
dc.titleΚριτήρια σχεδίασης λογισμικού για άτομα με δυσλεξία σε σχέση με το έλλειμμα στην ανάγνωσηel
heal.typemasterThesis-
heal.type.enMaster thesisen
heal.type.elΜεταπτυχιακή εργασίαel
heal.classificationΕκπαιδευτική τεχνολογίαel
heal.classificationΔυσλεξίαel
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Φιλοσοφική Σχολή. Τμήμα Φιλοσοφίας Παιδαγωγικής και Ψυχολογίαςel
heal.publicationDate2009-
heal.bibliographicCitationΒιβλιογραφία: σ. 145 - 166el
heal.abstractΣκοπός της παρούσας εργασίας είναι η πρόταση παιδαγωγικών κριτηρίων σχεδίασης λογισμικών ανάγνωσης που απευθύνονται σε άτομα με δυσλεξία. Στην παρούσα μελέτη γίνεται επισκόπηση της διαθέσιμης βιβλιογραφίας σε σχέση με την ανάγνωση και δυσλεξία από τη μια και τη χρήση των ΤΠΕ (Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών) στην αναγνωστική διδασκαλία, παρέμβαση και εξάσκηση από την άλλη. Αρχικά συζητιέται το θέμα των αναγνωστικών δυσκολιών στη διαταραχή της δυσλεξίας. Στη συνέχεια επισκοπούνται κυρίως μελέτες με θέμα τη διδασκαλία ή παρέμβαση σε διάφορους τομείς της αναγνωστικής λειτουργίας (φωνολογική ενημερότητα, αποκωδικοποίηση, κατανόηση) με τη χρήση εκπαιδευτικών λογισμικών σε μαθητές με αναγνωστικές δυσκολίες. Τέλος, διατυπώνονται κάποια ενδεικτικά κριτήρια σχεδίασης λογισμικών κατάλληλα για την περίπτωση της δυσλεξίας.el
heal.abstractThe purpose of the present study is to propose several instructional design criteria for reading software in the particular case of dyslexia. The present study reviews the available literature on reading and dyslexia on the one hand, and the use of ICT (Information and Communications Technologies) in reading instruction, practice and intervention on the other. At first, reading difficulties in relation to dyslexia are discussed. Next, studies are reviewed that mainly involve the use of educational software for instruction or intervention in various aspects of reading (phonological awareness, decoding and comprehension) for students with reading difficulties. Finally, a number of pedagogical criteria for software instructional design that are considered suitable in dyslexia are formulated.en
heal.advisorNameΣτασινός, Δημήτριοςel
heal.committeeMemberName-
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Φιλοσοφική Σχολή. Τμήμα Φιλοσοφίας Παιδαγωγικής και Ψυχολογίαςel
heal.academicPublisherIDuoi-
heal.numberOfPages178 σ.-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Διατριβές Μεταπτυχιακής Έρευνας (Masters) - ΦΠΨ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Μ. Ε. ΑΡΚΟΥΜΑΝΗ ΦΕΡΕΝΙΚΗ.pdf7.44 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons