Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/5857
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΚαλεράντε, Ευαγγελίαel
dc.date.accessioned2015-11-04T11:06:37Z-
dc.date.available2015-11-04T11:06:37Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/5857-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26268/heal.uoi.9140-
dc.rightsDefault License-
dc.subjectΙστορίαel
dc.subjectΘρησκευτικάel
dc.subjectΕθνικά σύμβολαel
dc.subjectΑναλυτικό πρόγραμμαel
dc.subjectΙδεολογικά και πολιτισμικά σημαίνονταel
dc.titleΠροσεγγίσεις μιας ελληνικής εκπαιδευτικής πολιτικής εστιασμένης σε ιστορικο-θρησκευτικές πολλαπλότητες προσδιορισμών και εννοιολογήσεωνel
heal.typejournalArticle-
heal.type.enJournal articleen
heal.type.elΆρθρο περιοδικούel
heal.dateAvailable2015-11-04T11:07:38Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςel
heal.publicationDate2013-
heal.bibliographicCitationΒιβλιογραφία: σ. 71-74el
heal.abstractΣτο άρθρο μας διερευνάται η εκπαιδευτική πολιτική για την Ιστορία και τα Θρησκευτικά στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα με επικέντρωση στη σύνθετη εθνική και θρησκευτική αφήγηση για το ρόλο και τη δυναμική του σχολείου στη μεταβίβαση αξιών και θρησκευτικών-εθνικών προτύπων. Παρουσιάζονται οι αντιστάσεις μιας παραδοσιακής πολιτικής, που σημειολογικά εστιάζεται στον εθνοκεντρισμό, μέσα από πολιτικά και πνευματικά σύμβολα, που ρητά ή υπόρρητα απομειώνουν προσεγγίσεις για μια διαπολιτισμική προσέγγιση, που προϋποθέτει μετασχηματισμό της νοηματοδότησης του «εθνικού» μέσω της προώθησης αρχών ολοκλήρωσης και ενοποίησης ως συντελεστών για τη διαμόρφωση πολιτών, που θα μπορούν να εντάσσονται σε διευρυμένα πολιτικά και πολιτισμικά περιβάλλοντα. Παρατηρούμε πώς αποτρέπεται κάθε προσπάθεια υπέρβασης των εθνικο-κρατικών προσδιορισμών και πώς το πλέγμα εξουσιών, που δεν εκφράζει απλά τη δεξιά ή την αριστερή ιδεολογία, δημιουργεί μια θεσμική σύντηξη που νομιμοποιεί την παρουσία της Ιστορίας και των Θρησκευτικών στο αναλυτικό πρόγραμμα της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, μέσα από μια άτυπη συναίνεση, όπου αποτρέπεται η αντίδραση. Εστιάζουμε στην κριτική προσέγγιση των λειτουργικών παραγόντων, που ενισχύουν την κοινότητα των ιδεολογικών τόπων για την εθνική και θρησκευτική ταυτότητα, με έμφαση στο ιδεολογικό και συμβολικό πεδίο. Ταυτόχρονα προβάλλεται το ιδεολογικό πλαίσιο του εναλλακτικού παραδείγματος, προκειμένου να εκφραστεί ο διαμορφούμενος διεθνισμός και κοσμοπολιτισμός σε μια άλλη αντίληψη για τη διδασκαλία της Ιστορίας και της Θρησκειολογίας με τη σταδιακή αποδυνάμωση των εθνικών και θρησκευτικών περιοριστικών, ιδεολογικών θέσεων σε ένα μοντέλο ανάδυσης νέων πολιτικών, ιδεολογικών και πολιτισμικών σημαινόντων.el
heal.publisherΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςel
heal.journalNameΕπιστημονική Επετηρίδα Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης Πανεπιστημίου Ιωαννίνων; Τόμ. 25 (2013)el
heal.journalTypepeer-reviewed-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Τόμος 25 (2013)



This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons