Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/5295
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΓεωργόπουλος, Κωνσταντίνος Χρ.el
dc.date.accessioned2015-10-23T10:13:29Z-
dc.date.available2015-10-23T10:13:29Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/5295-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26268/heal.uoi.2112-
dc.rightsDefault License-
dc.subjectΜαθηματικές έννοιεςel
dc.subjectΑναπαραστάσειςel
dc.subjectΚλίσηel
dc.subjectΕμβαδόνel
dc.subjectΣυστήματα συγχρονικής λήψης και απεικόνισηςel
dc.subjectΣυσχέτιση αναπαραστάσεων και μαθηματικών εννοιώνel
dc.subjectΤαξινομία SOLOel
dc.titleΟ ρόλος των αναπαραστάσεων στην κατανόηση των μαθηματικών εννοιών που εμφανίζονται σε φαινόμενα του φυσικού κόσμου μέσα από περιβάλλοντα ΤΠΕel
heal.typedoctoralThesis-
heal.type.enDoctoral thesisen
heal.type.elΔιδακτορική διατριβήel
heal.classification-el
heal.identifier.secondaryhttp://thesis.ekt.gr/thesisBookReader/id/28792#page/2/mode/2up-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσηςel
heal.publicationDate2010-
heal.abstractΗ παρούσα εργασία διερευνά την κατανόηση των μαθηματικών εννοιών της κλίσης και του εμβαδού που εφαρμόζονται στο πλαίσιο των αναπαραστάσεων φυσικών μεγεθών σε κινηματικά φαινόμενα. Τα δεδομένα καταγράφονται κατά τη διδακτική παρέμβαση με την αξιοποίηση συστήματος συγχρονικής λήψης και απεικόνισης (Microcomputer Based Laboratory, MBL). Κομβικά σημεία της παρέμβασης αποτελούν:•η συσχέτιση μαθηματικών εννοιών με αντίστοιχα φυσικά μεγέθη•η πρόβλεψη – αιτιολόγηση της αλλαγής των παραμέτρων της πειραματικής διαδικασίας που αποτελεί και δομικό συστατικό των φύλλων εργασίας που εφαρμόζονται κατά τη διδακτική παρέμβαση και•η επίλυση προβλημάτων.Το δείγμα της εμπειρικής μελέτης ήταν 92 πρωτοετείς φοιτητές και φοιτήτριες Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης, εκ των οποίων 56 (60.87%) προέρχονται από τη θεωρητική κατεύθυνση, 20 (21.73%) από την τεχνολογική και 16 (17.39%) από τη θετική κατεύθυνση.Η καταγραφή των δεδομένων της έρευνας πραγματοποιήθηκε με τη χρήση ερωτηματολογίων ανοιχτού τύπου. Οι απαντήσεις των φοιτητών αξιολογήθηκαν και κατατάχθηκαν κατά ιεραρχικό γνωστικό επίπεδο με την ταξινομία SOLO.Από τη μελέτη των αποτελεσμάτων, μετά τη διδακτική παρέμβαση διαπιστώθηκε:•μετάβαση σε υψηλότερα γνωστικά επίπεδα (κατά SOLO) •βελτίωση της κατανόησης του πλαισίου των αναπαραστάσεων που απεικονίζουν τα κινηματικά φαινόμενα •βελτίωση της δεξιότητας εφαρμογής των μαθηματικών εννοιών κλίσης και εμβαδού•συσχέτιση των επιπέδων κατανόησης των αναπαραστάσεων και εφαρμογής των μαθηματικών εννοιών•ότι δεν υπάρχει στατιστικά σημαντική διαφορά μεταξύ των πειραματικών ομάδων που χρησιμοποίησαν το διαφορετικό τρόπο αλλαγής των αναπαραστάσεων, τόσο στο πλαίσιο κατανόησης των αναπαραστάσεων όσο και στο πλαίσιο εφαρμογής των μαθηματικών εννοιών.Η εργασία αναδεικνύει το σημαντικό ρόλο των συστημάτων συγχρονικής λήψης και απεικόνισης στην κατανόηση μαθηματικών εννοιών στο πλαίσιο της διδασκαλίας φυσικών εννοιών μέσω της συνολικής θεώρησης τους κατά τη μελέτη φυσικών φαινομένων.
heal.advisorName-el
heal.committeeMemberNameΜικρόπουλος, Αναστάσιοςel
heal.committeeMemberNameΛεμονίδης, Χαράλαμποςel
heal.committeeMemberNameΚώτσης, Κωνσταντίνοςel
heal.committeeMemberNameΖωγράφος, Κωνσταντίνοςel
heal.committeeMemberNameΕυαγγελάκης, Γεώργιοςel
heal.committeeMemberNameΒαβουγιός, Διονύσιοςel
heal.committeeMemberNameΤζιμογιάννης, Αθανάσιοςel
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσηςel
heal.academicPublisherIDuoi-
heal.numberOfPages418 σ.-
heal.fullTextAvailabilityfalse-
Appears in Collections:Διδακτορικές Διατριβές - ΠΤΔΕ

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons