Please use this identifier to cite or link to this item:
https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/39504
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Ασλανίδου, Αντωνία | el |
dc.contributor.author | Μαλαδένη, Άννα Μαρία | el |
dc.date.accessioned | 2025-10-13T10:05:27Z | - |
dc.date.available | 2025-10-13T10:05:27Z | - |
dc.identifier.uri | https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/39504 | - |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ | * |
dc.subject | Παιχνίδια | el |
dc.subject | Παρέμβαση | el |
dc.title | Σοβαρά παιχνίδια ως εργαλεία παρέμβασης για παιδιά με δυσλεξία: μια συστηματική ανασκόπηση | el |
dc.title | Serious games as intervention tools for children with dyslexia: a systematic review | en |
heal.type | bachelorThesis | - |
heal.type.en | Bachelor thesis | en |
heal.type.el | Προπτυχιακή/Διπλωματική εργασία | el |
heal.classification | Δυσλεξία | - |
heal.dateAvailable | 2025-10-13T10:06:28Z | - |
heal.language | el | - |
heal.access | free | - |
heal.recordProvider | Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Υγείας. Τμήμα Λογοθεραπείας | el |
heal.publicationDate | 2025 | - |
heal.abstract | Η δυσλεξία είναι η πιο συχνή ειδική μαθησιακή διαταραχή, που επηρεάζει κυρίως την ανάγνωση, την ορθογραφία και τη φωνολογική επεξεργασία. Τα σοβαρά παιχνίδια - διαδραστικές ψηφιακές εφαρμογές σχεδιασμένες για εκπαιδευτική και θεραπευτική χρήση, έχουν κερδίσει όλο και μεγαλύτερη προσοχή ως καινοτόμα εργαλεία για την υποστήριξη παρεμβάσεων σε παιδιά με δυσλεξία. Ο ελκυστικός και εξατομικευμένος σχεδιασμός τους προσφέρει μια δυναμική πλατφόρμα για την ενίσχυση των γλωσσικών και γνωστικών δεξιοτήτων. Η παρούσα πτυχιακή εργασία μέσω της συστηματικής ανασκόπησης αποσκοπεί στην διερεύνηση της αποτελεσματικότητας των σοβαρών παιχνιδιών ως εργαλείων παρέμβασης για παιδιά με δυσλεξία. Κατηγοριοποιεί τα παιχνίδια με βάση τις εκπαιδευτικές τους λειτουργίες, τους τύπους άσκησης και τα επιθυμητά μαθησιακά αποτελέσματα, ενώ αναλύει τις επιδράσεις τους στην ανάπτυξη του γραμματισμού και τη γνωστική απόδοση. Η ανασκόπηση έγινε με βάση το PRISMA 2020. Αναζητήσαμε συστηματικά σε ηλεκτρονικές βάσεις δεδομένων, συμπεριλαμβανομένων των Scopus, PubMed, ScienceDirect και IEEE Xplore, για δημοσιεύσεις από το 2014 έως το 2024. Αρχικά, εντοπίσαμε συνολικά 38 μελέτες. Αφού αφαιρέσαμε τα διπλά άρθρα, αξιολογήσαμε τους τίτλους και τις περιλήψεις και στη συνέχεια εξετάσαμε τα πλήρη κείμενα. Τελικά, διατηρήσαμε 20 άρθρα που πληρούσαν τα απαιτούμενα κριτήρια. Συμπεριλήφθηκαν μόνο άρθρα στην αγγλική γλώσσα που επικεντρώνονταν σε σοβαρά παιχνίδια ως παρεμβάσεις για παιδιά με δυσλεξία. Τα ερευνητικά ευρήματα δείχνουν ότι τα σοβαρά παιχνίδια μπορούν να ενισχύσουν σημαντικά τις δεξιότητες που σχετίζονται με τον γραμματισμό, ιδίως την αποκωδικοποίηση, τη φωνολογική επίγνωση και την προφορική αναγνωστική ευχέρεια. Παιχνίδια όπως το Meister Cody, το EasyLexia και το Mila-Learn συνδέθηκαν με αξιοσημείωτες βελτιώσεις σε αυτούς τους τομείς. Επιπλέον, άλλα παιχνίδια όπως το Super Mario ενίσχυσαν την προσοχή, τη μνήμη εργασίας και την ανάπτυξη του λεξιλογίου. Σε όλες τις μελέτες, αναφέρθηκαν σταθερά υψηλά επίπεδα εμπλοκής και κινήτρων, υποστηρίζοντας τη δυνατότητα της μάθησης με βάση τα παιχνίδια να προάγει τη συνεχή συμμετοχή και τη σταδιακή απόκτηση δεξιοτήτων. Τα σοβαρά παιχνίδια αντιπροσωπεύουν μια πολλά υποσχόμενη και προσαρμόσιμη προσέγγιση στην παρέμβαση για τη δυσλεξία, προσφέροντας πολυαισθητηριακές, παρακινητικές εμπειρίες που υποστηρίζουν την εξατομικευμένη μάθηση. Ενώ τα τρέχοντα στοιχεία αναδεικνύουν τις θετικές επιδράσεις τους στον γραμματισμό και τις γνωστικές λειτουργίες, είναι απαραίτητο να διεξαχθούν περαιτέρω υψηλής ποιότητας, ελεγχόμενες μελέτες για την επικύρωση αυτών των ευρημάτων και τη διερεύνηση των μακροπρόθεσμων αποτελεσμάτων. | el |
heal.advisorName | Τόκη, Ευγενία | el |
heal.committeeMemberName | Παπαδοπούλου, Σουλτάνα | el |
heal.committeeMemberName | Ζακοπούλου, Βικτωρία | el |
heal.academicPublisher | Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Υγείας. Τμήμα Λογοθεραπείας | el |
heal.academicPublisherID | uoi | - |
heal.numberOfPages | 65 σ. | - |
heal.fullTextAvailability | false | - |
Appears in Collections: | Πτυχιακές Εργασίες Προπτυχιακών Φοιτητών |
Files in This Item:
There are no files associated with this item.
This item is licensed under a Creative Commons License