Please use this identifier to cite or link to this item:
https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/39378
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Ζαφειρίου, Γεωργία | el |
dc.contributor.author | Θεοδωρίκα, Χριστίνα | el |
dc.contributor.author | Παπαϊωάννου, Αριστούλα | el |
dc.contributor.author | Γούσια, Μαριάννα | el |
dc.contributor.author | Γαρουφάλλου, Εμμανουήλ | el |
dc.date.accessioned | 2025-09-10T05:55:44Z | - |
dc.date.available | 2025-09-10T05:55:44Z | - |
dc.identifier.uri | https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/39378 | - |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ | * |
dc.subject | Πληροφοριακός γραμματισμός | el |
dc.subject | Τεχνητή νοημοσύνη | el |
dc.title | Πληροφοριακός γραμματισμός στην τεχνητή νοημοσύνη και ο ρόλος του ακαδημαϊκού βιβλιοθηκονόμου: | el |
heal.type | conferenceItem | - |
heal.type.en | Conference presentation | en |
heal.type.el | Δημοσίευση σε συνέδριο | el |
heal.secondaryTitle | μια ποιοτική μελέτη των αντιλήψεων των ελλήνων ακαδημαϊκών βιβλιοθηκονόμων | - |
heal.generalDescription | Παρουσίαση ανακοίνωσης: Ζαφειρίου, Γεωργία, Θεοδωρίκα, Χριστίνα | el |
heal.dateAvailable | 2025-09-10T05:56:44Z | - |
heal.language | el | - |
heal.access | free | - |
heal.recordProvider | Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Βιβλιοθήκη | el |
heal.publicationDate | 2025-10-23 | - |
heal.bibliographicCitation | Ζαφειρίου, Γ., Θεοδωρίκα, Χ., Παπαϊωάννου, Α., Γούσια, Μ., Γαρουφάλλου, Ε. (2025) Πληροφοριακός γραμματισμός στην Τεχνητή Νοημοσύνη και ο ρόλος του ακαδημαϊκού βιβλιοθηκονόμου: μια ποιοτική μελέτη των αντιλήψεων των ελλήνων ακαδημαϊκών βιβλιοθηκονόμων. Στο 31ο Συνέδριο Ελληνικών Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών | el |
heal.abstract | Η ταχεία πρόοδος της Τεχνητής Νοημοσύνης (ΤΝ) έχει επηρεάσει σημαντικά τις ακαδημαϊκές βιβλιοθήκες, μεταβάλλοντας τους παραδοσιακούς ρόλους και καθιστώντας απαραίτητη την ανάπτυξη πληροφοριακού γραμματισμού στην τεχνητή νοημοσύνη μεταξύ των βιβλιοθηκονόμων. Καθώς τεχνολογίες όπως το chatgpt, η γενετική AI και τα αυτοματοποιημένα συστήματα ενσωματώνονται στη διαχείριση πληροφοριών, οι ακαδημαϊκοί βιβλιοθηκονόμοι πρέπει να προσαρμοστούν σε νέες δεξιότητες, ροές εργασίας και ηθικές προκλήσεις. Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι να μελετήσει πώς οι Έλληνες ακαδημαϊκοί βιβλιοθηκονόμοι αντιλαμβάνονται τους εξελισσόμενους ρόλους τους στην εποχή της Τεχνητής Νοημοσύνης και πώς αντιμετωπίζουν τις προκλήσεις και τις ευκαιρίες που παρουσιάζει η Τεχνητή Νοημοσύνη στην επαγγελματική τους πρακτική. Η παρούσα έρευνα αξιοποίησε την ποιοτική έρευνα και συγκεκριμένα ημι-δομημένη συνέντευξη η οποία αποτελείται από τις ακόλουθες ενότητες: γενικές ερωτήσεις, δεξιότητες και επαγγελματική ετοιμότητα, το ρόλο του βιβλιοθηκονόμου και την εκπαιδευτική του διάσταση, ηθικά ζητήματα και ακαδημαϊκή δεοντολογία, πολιτικές και στρατηγική και πτυχές/προβληματισμοί που δεν καλύφθηκαν από τις υπάρχουσες ερωτήσεις. Διεξήχθησαν σε σύνολο 7 διαδικτυακές συνεντεύξεις με Έλληνες ακαδημαϊκούς βιβλιοθηκονόμους, όπου καταγράφηκαν οι απόψεις και οι προβληματισμοί τους στο θέμα. Η επεξεργασία του περιεχομένου των συνεντεύξεων βασίστηκε στη θεματική ανάλυση. Τα αποτελέσματα της έρευνας δείχνουν μια σταθερή κατανόηση των βασικών αρχών της ΤΝ από τους βιβλιοθηκονόμους και θετική στάση απέναντι στα πιθανά οφέλη της, ενώ αναγνωρίζονται προκλήσεις όπως η τεχνοφοβία, η έλλειψη υποδομών, ο φόβος απώλειας θέσεων εργασίας και η μειωμένη ανθρώπινη επαφή | el |
heal.publisher | Διεθνές Πανεπιστήμιο Ελλάδας. Τµήµα Βιβλιοθηκονομίας, Αρχειονοµίας και Συστηµάτων Πληροφόρησης | el |
heal.publisher | Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης | el |
heal.fullTextAvailability | false | - |
heal.conferenceName | 31ο Συνέδριο Ελληνικών Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών | el |
heal.conferenceItemType | full paper | - |
Appears in Collections: | 3. Συνεδρία 2: Πληροφοριακή παιδεία και δια-βίου μάθηση |
Files in This Item:
There are no files associated with this item.
This item is licensed under a Creative Commons License