Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/39378
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΖαφειρίου, Γεωργίαel
dc.contributor.authorΘεοδωρίκα, Χριστίναel
dc.contributor.authorΠαπαϊωάννου, Αριστούλαel
dc.contributor.authorΓούσια, Μαριάνναel
dc.contributor.authorΓαρουφάλλου, Εμμανουήλel
dc.date.accessioned2025-09-10T05:55:44Z-
dc.date.available2025-09-10T05:55:44Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/39378-
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectΠληροφοριακός γραμματισμόςel
dc.subjectΤεχνητή νοημοσύνηel
dc.titleΠληροφοριακός γραμματισμός στην τεχνητή νοημοσύνη και ο ρόλος του ακαδημαϊκού βιβλιοθηκονόμου:el
heal.typeconferenceItem-
heal.type.enConference presentationen
heal.type.elΔημοσίευση σε συνέδριοel
heal.secondaryTitleμια ποιοτική μελέτη των αντιλήψεων των ελλήνων ακαδημαϊκών βιβλιοθηκονόμων-
heal.generalDescriptionΠαρουσίαση ανακοίνωσης: Ζαφειρίου, Γεωργία, Θεοδωρίκα, Χριστίναel
heal.dateAvailable2025-09-10T05:56:44Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Βιβλιοθήκηel
heal.publicationDate2025-10-23-
heal.bibliographicCitationΖαφειρίου, Γ., Θεοδωρίκα, Χ., Παπαϊωάννου, Α., Γούσια, Μ., Γαρουφάλλου, Ε. (2025) Πληροφοριακός γραμματισμός στην Τεχνητή Νοημοσύνη και ο ρόλος του ακαδημαϊκού βιβλιοθηκονόμου: μια ποιοτική μελέτη των αντιλήψεων των ελλήνων ακαδημαϊκών βιβλιοθηκονόμων. Στο 31ο Συνέδριο Ελληνικών Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκώνel
heal.abstractΗ ταχεία πρόοδος της Τεχνητής Νοημοσύνης (ΤΝ) έχει επηρεάσει σημαντικά τις ακαδημαϊκές βιβλιοθήκες, μεταβάλλοντας τους παραδοσιακούς ρόλους και καθιστώντας απαραίτητη την ανάπτυξη πληροφοριακού γραμματισμού στην τεχνητή νοημοσύνη μεταξύ των βιβλιοθηκονόμων. Καθώς τεχνολογίες όπως το chatgpt, η γενετική AI και τα αυτοματοποιημένα συστήματα ενσωματώνονται στη διαχείριση πληροφοριών, οι ακαδημαϊκοί βιβλιοθηκονόμοι πρέπει να προσαρμοστούν σε νέες δεξιότητες, ροές εργασίας και ηθικές προκλήσεις. Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι να μελετήσει πώς οι Έλληνες ακαδημαϊκοί βιβλιοθηκονόμοι αντιλαμβάνονται τους εξελισσόμενους ρόλους τους στην εποχή της Τεχνητής Νοημοσύνης και πώς αντιμετωπίζουν τις προκλήσεις και τις ευκαιρίες που παρουσιάζει η Τεχνητή Νοημοσύνη στην επαγγελματική τους πρακτική. Η παρούσα έρευνα αξιοποίησε την ποιοτική έρευνα και συγκεκριμένα ημι-δομημένη συνέντευξη η οποία αποτελείται από τις ακόλουθες ενότητες: γενικές ερωτήσεις, δεξιότητες και επαγγελματική ετοιμότητα, το ρόλο του βιβλιοθηκονόμου και την εκπαιδευτική του διάσταση, ηθικά ζητήματα και ακαδημαϊκή δεοντολογία, πολιτικές και στρατηγική και πτυχές/προβληματισμοί που δεν καλύφθηκαν από τις υπάρχουσες ερωτήσεις. Διεξήχθησαν σε σύνολο 7 διαδικτυακές συνεντεύξεις με Έλληνες ακαδημαϊκούς βιβλιοθηκονόμους, όπου καταγράφηκαν οι απόψεις και οι προβληματισμοί τους στο θέμα. Η επεξεργασία του περιεχομένου των συνεντεύξεων βασίστηκε στη θεματική ανάλυση. Τα αποτελέσματα της έρευνας δείχνουν μια σταθερή κατανόηση των βασικών αρχών της ΤΝ από τους βιβλιοθηκονόμους και θετική στάση απέναντι στα πιθανά οφέλη της, ενώ αναγνωρίζονται προκλήσεις όπως η τεχνοφοβία, η έλλειψη υποδομών, ο φόβος απώλειας θέσεων εργασίας και η μειωμένη ανθρώπινη επαφήel
heal.publisherΔιεθνές Πανεπιστήμιο Ελλάδας. Τµήµα Βιβλιοθηκονομίας, Αρχειονοµίας και Συστηµάτων Πληροφόρησηςel
heal.publisherΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησηςel
heal.fullTextAvailabilityfalse-
heal.conferenceName31ο Συνέδριο Ελληνικών Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκώνel
heal.conferenceItemTypefull paper-
Appears in Collections:3. Συνεδρία 2: Πληροφοριακή παιδεία και δια-βίου μάθηση

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons