Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/39377
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΒοζανά, Παρασκευήel
dc.contributor.authorΑλβανούδη, Νούλαel
dc.contributor.authorΤζορμπατάκη, Ηρώel
dc.date.accessioned2025-09-10T05:48:07Z-
dc.date.available2025-09-10T05:48:07Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/39377-
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectΠληροφοριακή παιδείαel
dc.subjectΔευτεροβάθμια εκπαίδευσηel
dc.titleΠληροφοριακή παιδεία στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση : η ΒΚΠ του Πανεπιστημίου Μακεδονίας ως γέφυρα γνώσης για τα σχολείαel
heal.typeconferenceItem-
heal.type.enConference presentationen
heal.type.elΔημοσίευση σε συνέδριοel
heal.generalDescriptionΠαρουσίαση ανακοίνωσης Βοζανά, Παρασκευή, Αλβανούδη, Νούλα, Τζορμπατζάκη, Ηρώ-
heal.dateAvailable2025-09-10T05:49:07Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Βιβλιοθήκηel
heal.publicationDate2025-10-23-
heal.bibliographicCitationΒοζανά, Π.; Αλβανούδη, Ν.; Τζορμπατζάκη, Η. (2025). Πληροφοριακή παιδεία στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση: Η ΒΚΠ του Πανεπιστημίου Μακεδονίας ως Γέφυρα Γνώσης για τα Σχολεία. 31ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών. Ακαδημαϊκή ευημερία, ελευθερία και ακεραιότητα: Από το ΑΒ στο ΑΙ, Ιωάννινα. https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/39377el
heal.abstractΗ Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης (ΒΚΠ) του Πανεπιστημίου Μακεδονίας μέσα από δράσεις όπως τα εκπαιδευτικά σεμινάρια πληροφοριακής παιδείας, τις εκδηλώσεις καλωσορίσματος των νέων φοιτητών καθώς και τις ξεναγήσεις των σχολείων στους χώρους της, εντόπισε την ανάγκη πληροφοριακής εκπαίδευσης και καθοδήγησης των μαθητών λυκείου. Στο πλαίσιο του προγράμματος πληροφοριακής παιδείας (ΠΠΠ) και σε απόλυτη σύνδεση με την στοχοθεσία της ΒΚΠ και του ιδρύματος αναπτύχθηκε συνεργασία με σχολεία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Σκοπός ήταν η παροχή ενός ΠΠΠ που ανταποκρίνεται στις ανάγκες των μαθητών Λυκείου. Το πρόγραμμα προσαρμόστηκε στο εκπαιδευτικό και γνωσιακό επίπεδο των μαθητών. Σε συνεργασία με το εκπαιδευτικό προσωπικό των σχολείων αναπτύχθηκε το υλικό της εκπαίδευσης που αφορούσε σε κρίσιμες δεξιότητες του 21ου αιώνα όπως αναζήτηση, διαχείριση και αξιολόγηση της πληροφορίας, κριτική σκέψη, ψηφιακή πληροφόρηση και πληροφόρηση στην εποχή της τεχνητής νοημοσύνης. Συνολικά συμμετείχαν 320 μαθητές από τρία σχολεία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της ευρύτερης περιοχής της Θεσσαλονίκης. Με αυτή τη δράση ενισχύθηκε η διασύνδεση της Πανεπιστημιακής κοινότητας με την Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και την τοπική κοινωνία. Η θετική ανατροφοδότηση τόσο από τους καθηγητές όσο και από τους μαθητές των σχολείων επιβεβαιώνει τη σημασία και τη χρησιμότητα της πρωτοβουλίας, ενθαρρύνει τη διατήρηση των υφιστάμενων συνεργασιών, καθώς και την πιθανή ανάπτυξη νέων συνεργασιών με άλλα σχολείαel
heal.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίας. Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησηςel
heal.fullTextAvailabilityfalse-
heal.conferenceName31ο Συνέδριο Ελληνικών Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκώνel
heal.conferenceItemTypefull paper-
Appears in Collections:3. Συνεδρία 2: Πληροφοριακή παιδεία και δια-βίου μάθηση



This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons