Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/39320
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΔιομήδη-Παρπούνα, Έλεναel
dc.contributor.authorΙωάννου, Αναστασίαel
dc.contributor.authorΚύπρου, Χριστιάναel
dc.contributor.authorΠερικλέους, Έλεναel
dc.contributor.authorΠέτρου, Θεοδώραel
dc.contributor.authorΤρίχα, Γεωργίαel
dc.date.accessioned2025-09-04T10:48:04Z-
dc.date.available2025-09-04T10:48:04Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/39320-
dc.publisherΚύπρος. Υφυπουργείο Πολιτισμού. Τμήμα Σύγχρονου Πολιτισμούel
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectΦιλαναγνωσίαel
dc.subjectΨυχική ενδυνάμωσηel
dc.titleΒιβλία-Σωσίβιαel
heal.typeconferenceItem-
heal.type.enConference presentationen
heal.type.elΔημοσίευση σε συνέδριοel
heal.secondaryTitleδικτύωση και συνέργειες για την ψυχική ενδυνάμωση των παιδιών μέσω της φιλαναγνωσίας-
heal.generalDescriptionΠαρουσίαση ανακοίνωσης: Περικλέους, Έλενα, Πέτρου, Θεοδώραel
heal.dateAvailable2025-09-04T10:49:04Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Βιβλιοθήκηel
heal.publicationDate2025-10-22-
heal.bibliographicCitationΔιομήδη-Παρπούνα, Ε.,Ιωάννου, Α., Κύπρου, Χ., Περικλέους, Ε., Πέτρου, Θ., Τρίχα, Γ. (2025) Βιβλία-Σωσίβια : δικτύωση και συνέργειες για την ψυχική ενδυνάμωση των παιδιών μέσω της φιλαναγνωσίας. Στο 31ο Συνέδριο Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών.el
heal.abstractΤο πρόγραμμα «Φιλαναγνωσίας Διαδρομές σε Βιβλιοθήκες – Ανακαλύπτω Βιβλία-Σωσίβια» συνιστά μια καινοτόμο, πολυεπίπεδη παρέμβαση που αξιοποιεί τη φιλαναγνωσία και τις βιβλιοθήκες ως ασφαλείς, υποστηρικτικούς χώρους για την ψυχική ενδυνάμωση παιδιών και εφήβων. Εστιάζει στην καλλιέργεια συναισθηματικών δεξιοτήτων και στη δημιουργία θετικής σχέσης με το βιβλίο, αναδεικνύοντας τις βιβλιοθήκες ως ζωντανούς χώρους ενσυναίσθησης, έκφρασης και πολιτισμού. Το πρόγραμμα υλοποιείται για δεύτερη συνεχή χρονιά μέσω ευρείας διατομεακής συνεργασίας θεσμικών, ακαδημαϊκών, επαγγελματικών και λογοτεχνικών φορέων (Υφυπουργείο Πολιτισμού, ΚΕΒΕΠ, ΚΣΠΝΒ, Βιβλιοθήκες Πανεπιστημίου Κύπρου και ΤΕΠΑΚ, Κυπριακή Βιβλιοθήκη, Hope for Children), με ενεργό συμμετοχή σχολικών, δημοτικών και κοινοτικών βιβλιοθηκών. Η παρέμβαση αναπτύσσεται σε τρεις φάσεις: (α) καλλιέργεια συναισθηματικής νοημοσύνης μέσω βιωματικών δράσεων εντοπισμού, έκφρασης και νοηματοδότησης συναισθημάτων· (β) ανάδειξη της παρηγορητικής και αφυπνιστικής δύναμης της λογοτεχνίας μέσω στοχευμένων βιβλιοπαρουσιάσεων και αναγνωστικών συναντήσεων (γ) συλλογική δημιουργία ενός Ημερολογίου Λογοτεχνικών Αποφθεγμάτων, που λειτουργεί ως τελικό παιδαγωγικό και πολιτιστικό αποτύπωμα. Η παρούσα εισήγηση θα παρουσιάσει τη μεθοδολογική οργάνωση, τα αποτελέσματα και τις προοπτικές του προγράμματος. Ιδιαίτερη έμφαση θα δοθεί στη συμβολή των ακαδημαϊκών βιβλιοθηκών στην τεκμηρίωση και ενίσχυση της βιωσιμότητας του εγχειρήματος, καθώς και στον ρόλο τους στη διαμόρφωση ενός επαναλήψιμου και προσαρμόσιμου μοντέλου κοινωνικής και ψυχοκοινωνικής παρέμβασης μέσω της φιλαναγνωσίας.el
heal.publisherΠανεπιστήμιο Κύπρου. Βιβλιοθήκηel
heal.publisherΚύπρος. Υπουργείο Εξωτερικών. Βιβλιοθήκηel
heal.fullTextAvailabilityfalse-
heal.conferenceName31ο Συνέδριο Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκώνel
heal.conferenceItemTypefull paper-
Appears in Collections:4. Συνεδρία 2: Συνέργειες και δικτύωση

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons