Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/39308
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΡιζόπουλος, Κωνσταντίνοςel
dc.date.accessioned2025-09-04T08:14:13Z-
dc.date.available2025-09-04T08:14:13Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/39308-
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectΑίθουσες ομαδικής μελέτηςel
dc.subjectΤεχνητή νοημοσύνηel
dc.titleΣχεδιασμός συστήματος διαχείρισης κρατήσεων για αίθουσες ομαδικής μελέτης, με χρήση δωρεάν εργαλείων και την υποστήριξη τεχνητής νοημοσύνηςel
heal.typeconferenceItem-
heal.type.enConference presentationen
heal.type.elΔημοσίευση σε συνέδριοel
heal.generalDescriptionΠαρουσίαση ανακοίνωσης: Ριζόπουλος, Κωνσταντίνοςel
heal.dateAvailable2025-09-04T08:15:13Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Βιβλιοθήκηel
heal.publicationDate2025-10-22-
heal.bibliographicCitationΡιζόπουλος, Κ. (2025) Σχεδιασμός συστήματος διαχείρισης κρατήσεων για αίθουσες ομαδικής μελέτης, με χρήση δωρεάν εργαλείων και την υποστήριξη τεχνητής νοημοσύνης. Στο 31ο Συνέδριο Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών.el
heal.abstractΟι σύγχρονες ακαδημαϊκές βιβλιοθήκες αντιμετωπίζουν ολοένα αυξανόμενες προκλήσεις, καθώς καλούνται να ανταποκριθούν στις συνεχώς πιο σύνθετες και διαφοροποιημένες ανάγκες των χρηστών τους, παράλληλα με τον περιορισμό των διαθέσιμων πόρων και του ανθρώπινου δυναμικού. Μέσα σε αυτό το απαιτητικό πλαίσιο, η Βιβλιοθήκη της Νομικής Σχολής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών κλήθηκε να διαχειριστεί αποτελεσματικά την αυξανόμενη ζήτηση για κρατήσεις αιθουσών ομαδικής μελέτης. Η προηγούμενη διαδικασία, μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, είχε καταστεί αναποτελεσματική, αυξάνοντας τον φόρτο εργασίας για το προσωπικό και δυσχεραίνοντας την αποτελεσματική εξυπηρέτηση των φοιτητών. Για την αντιμετώπιση αυτής της κατάστασης, αποφασίστηκε η ανάπτυξη ενός ολοκληρωμένου ψηφιακού συστήματος διαχείρισης, ειδικά προσαρμοσμένου στις ανάγκες της βιβλιοθήκης. Μετά από διεξοδική έρευνα σε ελληνικά και διεθνή ακαδημαϊκά ιδρύματα, απορρίφθηκε η χρήση έτοιμων εμπορικών εφαρμογών εξαιτίας του υψηλού κόστους αγοράς και συντήρησης, και της μειωμένης ευελιξίας τους. Αντί αυτών, προτιμήθηκαν τα εργαλεία Google Forms και Google Sheets, λόγω της ευκολίας στην απομακρυσμένη πρόσβαση, της δωρεάν διάθεσής τους και της ευρείας αποδοχής τους, που έχει ως αποτέλεσμα την επαρκή τεχνική υποστήριξη μέσω πληθώρας διαθέσιμων πηγών. Η ανάπτυξη του συστήματος στηρίχθηκε στις βασικές γνώσεις προγραμματισμού του προσωπικού, στην αξιοποίηση κοινοτήτων προγραμματιστών και στη συνδρομή της τεχνητής νοημοσύνης, γεγονός που επέτρεψε την υλοποίηση μίας λειτουργικής και αισθητικά προσεγμένης λύσης. Κεντρικός στόχος υπήρξε η αυτοματοποίηση της διαδικασίας κράτησης, με απώτερο σκοπό την ελαχιστοποίηση του χρόνου ενασχόλησης του προσωπικού και την ευέλικτη εξυπηρέτηση των χρηστών, ανεξάρτητα από το ωράριο λειτουργίας της βιβλιοθήκης. Στην παρούσα εργασία αναλύονται οι παράγοντες που οδήγησαν στην ανάπτυξη του συστήματος, οι στόχοι του εγχειρήματος, τα στάδια σχεδιασμού και κατασκευής, τα προβλήματα που προέκυψαν και οι τρόποι αντιμετώπισής τους. Επιπλέον, μέσω εικόνων, παρουσιάζεται η λειτουργία του συστήματος διαχείρισης, αναδεικνύοντας τη μεθοδολογία που ακολουθήθηκε για τον σχεδιασμό του και τη συμβολή του στη βελτίωση της λειτουργικότητας και της αποδοτικότητας της βιβλιοθήκης.el
heal.publisherΕθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών. Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης-
heal.fullTextAvailabilityfalse-
heal.conferenceName31ο Συνέδριο Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκώνel
heal.conferenceItemTypefull paper-
Appears in Collections:3. Συνεδρία 1 : Τεχνολογία και καινοτομία

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons