Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/39173
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΑϊβαλιώτης, Σταύροςel
dc.contributor.authorAivaliotis, Stavrosen
dc.date.accessioned2025-07-08T06:26:45Z-
dc.date.available2025-07-08T06:26:45Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/39173-
dc.rightsCC0 1.0 Universal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/*
dc.subjectPISAen
dc.subjectΜαθηματικάel
dc.subjectMathematicsen
dc.titleH επίδραση των ατομικών και σχολικών παραγόντων στις επιδόσεις των μαθητών και μαθητριών στα μαθηματικά στην διεθνή έρευνα PISA: Επεξεργασία και ανάλυση δεδομένων με τη χρήση πολυεπίπεδων μοντέλωνel
dc.titleThe impact of individual and school factors on students' performance in mathematics in the international PISA survey: Data processing and analysis using multilevel modelsen
dc.typemasterThesisen
heal.typebachelorThesisel
heal.type.enBachelor thesisen
heal.type.elΠροπτυχιακή/Διπλωματική εργασίαel
heal.classificationΣχολική επίδοσηel
heal.dateAvailable2025-07-08T06:27:45Z-
heal.languageelel
heal.accessfreeel
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςel
heal.publicationDate2025-07-
heal.abstractΣτην σημερινή εποχή, υπάρχει ανάγκη εντοπισμού των ατομικών και σχολικών παραγόντων που επηρεάζουν τη μαθηματική επίδοση και τον μαθηματικό εγγραμματισμό των μαθητών και των μαθητριών, με στόχο την ανάδειξη εκπαιδευτικών ανισοτήτων και την υποστήριξη της πολιτικής λήψης αποφάσεων στην εκπαιδευτική πράξη για την ενίσχυση των μαθησιακών αποτελεσμάτων. Η παρούσα εργασία εξετάζει την επίδραση που έχουν οι ατομικοί και σχολικοί παράγοντες – με ιδιαίτερη έμφαση στα κοινωνικοδημογραφικά χαρακτηριστικά, τις μη γνωστικές δομές, την εξοικείωση με τις ΤΠΕ και την σχολική ζωή και τα χαρακτηριστικά ενός σχολείου - στις επιδόσεις των μαθητών και μαθητριών στα μαθηματικά, με την αξιοποίηση ερευνητικών δεδομένων του πρόσφατου κύκλου της διεθνούς έρευνας Programme for International Student Assessment (PISA) για το 2022 στην Ελλάδα. Αξιοποιώντας τις δυνατότητες που παρέχουν τα πολυεπίπεδα μοντέλα ανάλυσης δεδομένων, απομονώθηκαν και αναλύθηκαν μεταβλητές-δείκτες της έρευνας που αφορούν τους ατομικούς και σχολικούς παράγοντες που επιλέξαμε να ελέγξουμε και εξετάστηκε η σχέση τους με τις ακαδημαϊκές επιδόσεις στα μαθηματικά. Από αυτή την ανάλυση, προκύπτει πως οι παράγοντες του φύλου, της κοινωνικής, οικονομικής και πολιτιστικής κατάστασης, των γλωσσικών παραγόντων, των μη γνωστικών δομών, και της σχολικής κουλτούρας και κλίματος αποτελούν σημαντικούς προβλεπτικούς παράγοντες για την επίδοση των μαθητών/τριών στα μαθηματικά, ενώ ο παράγοντας του μεταναστευτικού υποβάθρου φάνηκε να παίζει προβλεπτικό ρόλο μόνο έπειτα από την προσθήκη συγκεκριμένων μεταβλητών. Τέλος, η έρευνα αναδεικνύει την ανάγκη ενίσχυσης των ατομικών και σχολικών υποστηρικτικών μηχανισμών, όπως αυτοί αποτυπώθηκαν στα ευρήματα, μέσω του σχεδιασμού και της αναθεώρησης εκπαιδευτικών πολιτικών και παρεμβάσεων πολιτικής χρήσης, καθώς η ενσωμάτωσή τους στην εκπαιδευτική διαδικασία μπορεί να συμβάλει ουσιαστικά στη βελτίωση των μαθητικών επιδόσεων και στη μείωση των εκπαιδευτικών ανισοτήτων.el
heal.abstractIn today's world, there is an urgent need to identify the individual and school factors that influence students' mathematical achievement and mathematical literacy, in order to highlight educational inequalities and support policy-making in educational practice and enhancing learning outcomes. This paper examines the impact of individual and school factors - with particular emphasis on socio-demographic characteristics, non-cognitive skills, familiarity with ICT as well as school life and school characteristics - on students' mathematics achievement, using research data from the recent cycle of the Programme for International Student Assessment (PISA) 2022 survey in Greece. Exploiting the possibilities offered by multilevel data analysis models, we isolated and analysed survey variables and indicators related to the individual and school factors our research looked to test and examined their relationship with academic performance in mathematics. From the analysis, it was found that the factors of gender, social, economic and cultural status, linguistic factors, unknown structures, and school culture and climate are important predictors of student performance in mathematics, while the factor of immigrant background appeared to play a predictive role only after the addition of specific variables in the models. Finally, the research highlights the importance of strengthening the engagement of individual and school support mechanisms through the design and review of educational policies and policy interventions, as their integration into the educational process can contribute in a substantial way to improving mathematical performance and reducing educational inequalities.en
heal.advisorNameΕμβαλωτής, Αναστάσιοςel
heal.committeeMemberNameΤάτσης, Κωνσταντίνοςel
heal.committeeMemberNameΝικολακόπουλος, Σταύροςel
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςel
heal.academicPublisherIDuoiel
heal.numberOfPages141 σ.el
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Διατριβές Μεταπτυχιακής Έρευνας (Masters) - ΠΤΔΕ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Μ.Ε. _Αϊβαλιώτης Σταύρος_(2025).pdf6.62 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons