Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/39172
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΤσισμαλίδου, Γεωργίαel
dc.date.accessioned2025-07-08T06:22:50Z-
dc.date.available2025-07-08T06:22:50Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/39172-
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectΟικοφεμινισμόςel
dc.subjectEcofeminismen
dc.subjectΕκπαιδευτικό πρόγραμμαel
dc.subjectΔημοτικό σχολείοel
dc.subjectEducational programen
dc.subjectPrimary schoolen
dc.titleΑνάπτυξη, Εφαρμογή και Αξιολόγηση ενός οικοφεμινιστικού εκπαιδευτικού προγράμματος για μαθήτριες/ες Δημοτικού Σχολείουel
dc.titleDevelopment, Implementation and Evaluation of an ecofeminist educational program for primary school studentsen
dc.typemasterThesisen
heal.typemasterThesisel
heal.type.enMaster thesisen
heal.type.elΜεταπτυχιακή εργασίαel
heal.classificationΕκπαίδευσηel
heal.dateAvailable2025-07-08T06:23:50Z-
heal.languageelel
heal.accessfreeel
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςel
heal.publicationDate2025-
heal.abstractΟ οικοφεμινισμός αποτελεί το σημείο τομής δυο κοινωνικών κινημάτων που συγκροτούνται τη δεκαετία του 1960· του φεμινιστικού κινήματος του δεύτερου κύματος και του οικολογικού κινήματος. Ο οικοφεμινισμός πραγματεύεται τη σχέση ανάμεσα στην εκμετάλλευση της φύσης, την καταπίεση υποβάθμιση των γυναικών, των αυτόχθονων πληθυσμών, των ζώων, των εργατριών/ών, των μεταναστριών/ών, του περιβάλλοντος και της πατριαρχίας. Στην παρούσα έρευνα σχεδιάστηκε, υλοποιήθηκε και αξιολογήθηκε ένα οικοφεμινιστικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα για παιδιά της ΣΤ’ Δημοτικού Σχολείου. Το πρόγραμμα περιλαμβάνει μια σειρά βιωματικών δραστηριοτήτων που επιδιώκουν την ανάδειξη των διαστάσεων της οικοφεμινιστικής θεωρίας και επιδιώκει τη μελέτη ενός τρόπου που μπορεί να συμβάλει στην κατανόηση της σύνδεσης της υποβάθμισης της φύσης με την καταπίεση που αντιμετωπίζει το γυναικείο φύλο. Το πρόγραμμα είχε διάρκεια επτά διδακτικές ώρες και οι συναντήσεις έγιναν τον Φεβρουάριο του 2025 σε Δημοτικό Σχολείο των Ιωαννίνων. Τα δεδομένα από τις δραστηριότητες και τους κύκλους αναστοχασμού συλλέχθηκαν μέσω της ενεργητικής παρατήρησης, της καταγραφής στο ερευνητικό ημερολόγιο και των ποικίλων γραπτών τεκμηρίων των παιδιών. Επιλέχθηκε η θεματική ανάλυση ως μέθοδος ανάλυσης των δεδομένων. Από την ανάλυση, φαίνεται πως τα παιδιά παρουσιάζουν περιβαλλοντική ευαισθησία, η οποία ενισχύεται κατά τη διάρκεια δραστηριοτήτων που πραγματεύονται τις επιπτώσεις της περιβαλλοντικής καταστροφής στην ανθρώπινη ζωή, ενώ για το έμφυλο ζήτημα χρειάστηκε περισσότερος χρόνος και παραδείγματα για να ενεργοποιηθεί η ενσυναίσθηση, ιδίως στα αγόρια. Μέσα από τις βιωματικές δραστηριότητες τα παιδιά εκφράζουν ενεργά απόψεις για τα κοινωνικο-περιβαλλοντικά ζητήματα, αναδύονται εποικοδομητικές συζητήσεις και διαφαίνεται η συνειδητοποίηση και η σύνδεση της καταπίεσης της φύσης και των γυναικών.el
heal.abstractEcofeminism represents the intersection of two social movements that emerged during the 1960s: the second-wave feminist movement and the ecological movement. Ecofeminism explores the links between the exploitation of nature and the oppression and marginalization of women, indigenous people, animals, workers, immigrants, and the environment within the framework of patriarchy. This research involved the design, implementation, and evaluation of an ecofeminist educational program for sixth-grade primary school students. The program consisted of a series of experiential activities aimed at highlighting the core dimensions of ecofeminist theory and examining how such an approach can facilitate understanding of the interconnectedness between environmental degradation and the oppression of the female gender. The program lasted for seven teaching hours and was conducted in February 2025 at a primary school in Ioannina, Greece. Data from the activities and reflections were collected through active observation, research journals, and various written documents produced by the children. Thematic analysis was chosen as the method of data analysis. The findings suggest that the children demonstrated environmental sensitivity, which was further strengthened through activities addressing the consequences of ecological destruction on human life, while, gender issues required more time and concrete examples to activate empathetic engagement, particularly among boys. Through the experiential activities, children actively expressed their views on socio-environmental issues, engaged in constructive dialogue, and showed an emerging awareness of the connection between the oppression of nature and of women.en
heal.advisorNameΓαβριλάκης, Κωνσταντίνοςel
heal.committeeMemberNameΓαβριλάκης, Κωνσταντίνοςel
heal.committeeMemberNameΚαραχάλιου, Ουρανίαel
heal.committeeMemberNameΣτύλος, Γεώργιοςel
heal.academicPublisherΣχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης.el
heal.academicPublisherIDuoiel
heal.numberOfPages110el
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Διατριβές Μεταπτυχιακής Έρευνας (Masters) - ΠΤΔΕ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Μ.Ε. Τσισμαλίδου Γεωργία (2025).pdf4.76 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons