Please use this identifier to cite or link to this item:
https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/39170
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Γιαπουτζή, Μαίρη | el |
dc.date.accessioned | 2025-07-08T06:18:37Z | - |
dc.date.available | 2025-07-08T06:18:37Z | - |
dc.identifier.uri | https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/39170 | - |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ | * |
dc.subject | Τεχνητή Νοημοσύνη | el |
dc.subject | Στάσεις φοιτητών | el |
dc.subject | Εκπαιδευτική παρέμβαση | el |
dc.subject | Artificial intelligence | en |
dc.subject | Student attitudes | en |
dc.subject | Educational intervention | en |
dc.subject | ChatGPT | en |
dc.subject | DeepSeek | en |
dc.subject | Magic School | en |
dc.title | Διερεύνηση των Στάσεων Φοιτητών Π.Τ.Δ.Ε. απέναντι στη Χρήση Εργαλείων Τεχνητής Νοημοσύνης για τη Διδασκαλία Φυσικών Επιστημών στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση | el |
dc.title | Investigation of the Attitudes of P.T.D.E. Students Towards the Use of Artificial Intelligence Tools for Teaching Science in Primary Education | en |
dc.type | masterThesis | en |
heal.type | masterThesis | el |
heal.type.en | Master thesis | en |
heal.type.el | Μεταπτυχιακή εργασία | el |
heal.classification | Φυσικές επιστήμες | el |
heal.dateAvailable | 2025-07-08T06:19:37Z | - |
heal.language | el | el |
heal.access | free | el |
heal.recordProvider | Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης | el |
heal.publicationDate | 2025 | - |
heal.abstract | Η παρούσα μελέτη διερευνά τις στάσεις και την πρόθεση χρήσης εφαρμογών Τεχνητής Νοημοσύνης (ΤΝ) από φοιτήτριες και φοιτητές παιδαγωγικών τμημάτων, με έμφαση στη διδακτική των Φυσικών Επιστημών. Η έρευνα υιοθετεί μικτή μεθοδολογία (ποσοτική και ποιοτική προσέγγιση), και πραγματοποιήθηκε με δείγμα 36 προπτυχιακών φοιτητών του Π.Τ.Δ.Ε. του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων. Μετά από μια διδακτική παρέμβαση δύο συναντήσεων, όπου χρησιμοποιήθηκαν εργαλεία όπως το ChatGPT, το MagicSchool και το DeepSeek, συγκεντρώθηκαν δεδομένα μέσω προ- και μετά- ερωτηματολογίων και ανοιχτών ερωτήσεων. Τα αποτελέσματα δείχνουν σημαντική βελτίωση στις στάσεις και την πρόθεση χρήσης των εργαλείων ΤΝ, με αύξηση της αποδοχής, της αυτοπεποίθησης και της αντίληψης της χρησιμότητας, ενώ παράλληλα μειώθηκαν το άγχος και οι αντιληπτοί κίνδυνοι. Επιπλέον, οι φοιτητές ανέπτυξαν κριτικό αναστοχασμό σχετικά με την αξιοπιστία και τη σημασία της κριτικής σκέψης στην εκπαιδευτική χρήση της ΤΝ. Οι συμμετέχοντες αντιλαμβάνονται τον εκπαιδευτικό ως διαμεσολαβητή και κριτικό επιμελητή στην εποχή της ΤΝ, υπογραμμίζοντας ότι η ΤΝ αποτελεί συμπληρωματικό εργαλείο και όχι υποκατάστατο της ανθρώπινης διδασκαλίας. Τέλος, η μελέτη καταδεικνύει, ότι η ενσωμάτωση της ΤΝ στην εκπαίδευση απαιτεί παιδαγωγική καθοδήγηση, κριτικό στοχασμό και ηθική ευαισθησία, προκειμένου να αξιοποιηθεί με ασφάλεια και αποτελεσματικότητα στο σύγχρονο σχολικό περιβάλλον. | el |
heal.abstract | This study investigates the attitudes and intention to use Artificial Intelligence (AI) applications among undergraduate students of education departments, with a particular focus on the teaching of Science. Adopting a mixed-methods approach (quantitative and qualitative), the research was conducted with a sample of 36 undergraduate students from the Department of Primary Education at the University of Ioannina. Following a two-session instructional intervention involving tools such as ChatGPT, MagicSchool, and DeepSeek, data were collected through pre- and post-intervention questionnaires and open-ended questions. The results indicate a significant improvement in students’ attitudes and intention to use AI tools, marked by increased acceptance, self-confidence, and perceived usefulness, along with reduced anxiety and perceived risks. Additionally, students developed critical reflection regarding the reliability of AI and the importance of critical thinking in its educational use. Participants viewed the educator as a mediator and critical curator in the age of AI, emphasizing that AI should serve as a complementary tool rather than a substitute for human teaching. Finally, the study highlights that the integration of AI into education requires pedagogical guidance, critical reflection, and ethical sensitivity in order to be implemented safely and effectively in modern school environments. | en |
heal.advisorName | Στύλος, Γεώργιος | el |
heal.committeeMemberName | Κώτσης, Κωνσταντίνος | el |
heal.committeeMemberName | Γεωργόπουλος, Κωνσταντίνος | el |
heal.academicPublisher | Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης | el |
heal.academicPublisherID | uoi | el |
heal.numberOfPages | 139 σ. | el |
heal.fullTextAvailability | true | - |
Appears in Collections: | Διατριβές Μεταπτυχιακής Έρευνας (Masters) - ΠΤΔΕ |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Μ.Ε. Γιαπουτζή Μαίρη (2025).pdf | 1.91 MB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License