Please use this identifier to cite or link to this item:
https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/39167
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Παππά, Θεοδώρα | el |
dc.date.accessioned | 2025-07-08T06:01:51Z | - |
dc.date.available | 2025-07-08T06:01:51Z | - |
dc.identifier.uri | https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/39167 | - |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ | * |
dc.subject | Συναισθηματική Νοημοσύνη | el |
dc.subject | Emotional Intelligence | en |
dc.subject | Κλίμα τάξης | el |
dc.subject | Διαπροσωπικές Σχέσεις | el |
dc.subject | Classroom Climate | en |
dc.subject | Interpersonal Relationships | en |
dc.title | Συναισθηματική νοημοσύνη και κλίμα της τάξης: Διερεύνηση της σχέσης τους σε μαθητές δημοτικού | el |
dc.title | Emotional Intelligence and Classroom Climate: Exploring Their Relationship Among Primary School Students | en |
dc.type | masterThesis | en |
heal.type | masterThesis | el |
heal.type.en | Master thesis | en |
heal.type.el | Μεταπτυχιακή εργασία | el |
heal.classification | Εκπαίδευση | el |
heal.dateAvailable | 2025-07-08T06:02:51Z | - |
heal.language | el | el |
heal.access | free | el |
heal.recordProvider | Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών | el |
heal.publicationDate | 2025 | - |
heal.abstract | Η συναισθηματική νοημοσύνη αναδεικνύεται ως θεμελιώδης παράγοντας στην ψυχοκοινωνική ανάπτυξη των παιδιών, επηρεάζοντας άμεσα τόσο το σχολικό κλίμα όσο και τις διαπροσωπικές σχέσεις στο εκπαιδευτικό πλαίσιο. Η παρούσα εργασία διερεύνησε τη σχέση μεταξύ της συναισθηματικής νοημοσύνης και των αντιλήψεων των μαθητών για το κλίμα της τάξης τους, με στόχο να αναδειχθεί η σημασία της συναισθηματικής επάρκειας στην εκπαιδευτική εμπειρία. Στην έρευνα συμμετείχαν 90 μαθητές των τριών τελευταίων τάξεων του δημοτικού, μέσω της συμπλήρωσης ερωτηματολογίων, και πραγματοποιήθηκε ανάλυση με παραμετρικές στατιστικές μεθόδους. Τα αποτελέσματα κατέδειξαν θετική και στατιστικά σημαντική συσχέτιση μεταξύ υψηλότερων επιπέδων συναισθηματικής νοημοσύνης και πιο θετικών αντιλήψεων για το κλίμα της τάξης, γεγονός που επιβεβαιώνει τη σημασία των συναισθηματικών δεξιοτήτων στην ενίσχυση της σχολικής ζωής. Ωστόσο, δεν διαπιστώθηκαν στατιστικά σημαντικές διαφορές στα επίπεδα συναισθηματικής νοημοσύνης ή στο κλίμα της τάξης με βάση το φύλο ή την ηλικία, με εξαίρεση την υποστήριξη από συνομηλίκους όπου τα κορίτσια υπερείχαν. Η ανάλυση συσχετίσεων ενίσχυσε την άποψη ότι συγκεκριμένες διαστάσεις της συναισθηματικής νοημοσύνης, όπως η αυτοεκτίμηση, η αντίληψη συναισθημάτων και η χαμηλή παρορμητικότητα, σχετίζονται άμεσα με τη θετική στάση για το σχολικό κλίμα. Συμπερασματικά, η έρευνα ανέδειξε τη σημασία της ενίσχυσης της συναισθηματικής νοημοσύνης μέσα στο σχολικό πλαίσιο ως βασικό παράγοντα για τη δημιουργία υποστηρικτικού, θετικού και ασφαλούς μαθησιακού περιβάλλοντος που προάγει τη συναισθηματική και κοινωνική ανάπτυξη των μαθητών. | el |
heal.abstract | Emotional intelligence emerges as a fundamental factor in the psychosocial development of children, directly influencing both the classroom climate and interpersonal relationships within the educational setting. This study explored the relationship between emotional intelligence and students' perceptions of their classroom climate, aiming to highlight the significance of emotional competence in the educational experience. The research involved 90 students from the final three grades of primary school, who completed questionnaires, and the data were analyzed using parametric statistical methods. The results indicated a positive and statistically significant correlation between higher levels of emotional intelligence and more favorable perceptions of the classroom climate, confirming the importance of emotional skills in enhancing school life. However, no statistically significant differences were found in emotional intelligence levels or classroom climate perceptions based on gender or age, with the exception of peer support, where girls reported higher levels. The correlation analysis further emphasized that specific dimensions of emotional intelligence, such as self-esteem, emotional perception, and low impulsivity, are directly associated with more positive attitudes toward the school environment. In conclusion, the study highlighted the importance of fostering emotional intelligence within the school context as a key factor for creating a supportive, positive, and safe learning environment that promotes students’ emotional and social development. | en |
heal.advisorName | Κούτρας, Βασίλειος | el |
heal.committeeMemberName | Ζάραγκας, Χαρίλαος | el |
heal.committeeMemberName | Σαρρής, Δημήτριος | el |
heal.academicPublisher | Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών | el |
heal.academicPublisherID | uoi | el |
heal.numberOfPages | 85 σ. | el |
heal.fullTextAvailability | true | - |
Appears in Collections: | Διατριβές Μεταπτυχιακής Έρευνας (Masters) - ΠΤΝ |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Μ.Ε._ Παππά,Θ.(2025).pdf | 2.06 MB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License