Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/39051
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΓκούμας, Σταμάτιοςel
dc.contributor.authorGkoumas, Stamatiosen
dc.date.accessioned2025-06-18T07:02:30Z-
dc.date.available2025-06-18T07:02:30Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/39051-
dc.rightsAttribution-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nd/3.0/us/*
dc.subjectΠολυτροπικά κείμεναel
dc.subjectMultimodal textsen
dc.subjectΠρωτοβάθμια εκπαίδευσηel
dc.subjectPrimary educationen
dc.titleΑνάπτυξη δεξιοτήτων κι αξιολόγηση του γραπτού λόγου μέσω της διδασκαλίας πολυτροπικών κειμένων στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση: μελέτη περίπτωσης με μαθητές 10-12 ετώνel
dc.titleSkills development and written language assessment through the teaching of multimodal texts in primary education: a case study with 10-12-year-old studentsen
dc.typedoctoralThesisen
heal.typedoctoralThesisel
heal.type.enDoctoral thesisen
heal.type.elΔιδακτορική διατριβήel
heal.classificationΑνάπτυξη γραπτού λόγουel
heal.classificationWritten language developmenten
heal.classificationΔεξιότητες γραμματισμούel
heal.classificationLiteracy skillsen
heal.languageelel
heal.accessaccountel
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςel
heal.publicationDate2025-06-12-
heal.abstractΗ παρούσα διδακτορική διατριβή εξετάζει την καλλιέργεια του γραπτού λόγου των μαθητών δημοτικής εκπαίδευσης μέσω της διδασκαλίας πολυτροπικών κειμένων, αναλύοντας θεωρητικές και πρακτικές πτυχές της γλωσσικής ανάπτυξης και διδασκαλίας. Στο θεωρητικό σκέλος παρουσιάζονται οι βασικές προσεγγίσεις στη γλωσσική ανάπτυξη, όπως ο συμπεριφορισμός, το βιολογικό-γενετικό μοντέλο κι η κοινωνική αλληλεπίδραση. Επιπλέον, εξετάζονται τα επίπεδα της γλώσσας (μορφολογία, συντακτική επίγνωση, φωνολογία, σημασιολογία, πραγματολογία) και δίδεται έμφαση στις σημασιολογικές σχέσεις (π.χ. πολυσημία, συνωνυμία). Στη συνέχεια, αναλύονται τα μοντέλα ανάγνωσης κι οι παράγοντες επίδρασης, ενώ ο γραμματισμός συνδέεται με τη διδακτική χρήση των πολυτροπικών κειμένων, που συνδυάζουν λεκτικά κι οπτικά στοιχεία. Το ερευνητικό σκέλος υπογραμμίζει την αποτελεσματικότητα της διδασκαλίας των πολυτροπικών κειμένων στην εκπαιδευτική διαδικασία, επισημαίνοντας τη θετική τους επίδραση στην κατανόηση, στην παραγωγή και στην ανάπτυξη του γραπτού λόγου των μαθητών καλλιεργώντας το ενδιαφέρον και τη δημιουργικότητα, ενισχύοντας το περιεχόμενο, το λεξιλόγιο, τη συνοχή και τη δομή των γραπτών τους. Ακόμη, η επιλογή θεμάτων (διατροφή, συσκευές, οικογένεια, ειρήνη-πόλεμος) που ενδιαφέρουν τους μαθητές επιτείνει την απόδοσή τους, αφού το προσωπικό ενδιαφέρον να λειτουργεί ως κίνητρο. Τέλος, διαπιστώθηκαν διαφορές μεταξύ των φύλων - υπέρ των κοριτσιών - αλλά και στατιστικά σημαντικές διαφορές μεταξύ των τριμήνων, ενώ διαπιστώθηκε θετική συσχέτιση της επίδοσης με πέντε δηλώσεις του ερωτηματολογίου.el
heal.advisorNameΠαπαδοπούλου, Σμαράγδαel
heal.committeeMemberNameΚαμαρούδης, Σταύροςel
heal.committeeMemberNameΣπαντιδάκης, Ιωάννης-
heal.committeeMemberNameΓκαραβέλας, Κωνσταντίνος-
heal.committeeMemberNameΚαραχάλιου, Ουρανία-
heal.committeeMemberNameΜάντζιος, Πανταζής-
heal.committeeMemberNameΣακελλαριάδης, Αθανάσιος-
heal.academicPublisherΣχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης-
heal.academicPublisherIDuoiel
heal.numberOfPages550 σ.el
heal.fullTextAvailabilityfalse-
Appears in Collections:Διδακτορικές Διατριβές - ΠΤΔΕ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Δ.Δ. Γκούμας Στ. (2025).pdf12.42 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons