Please use this identifier to cite or link to this item:
https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/39051
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Γκούμας, Σταμάτιος | el |
dc.contributor.author | Gkoumas, Stamatios | en |
dc.date.accessioned | 2025-06-18T07:02:30Z | - |
dc.date.available | 2025-06-18T07:02:30Z | - |
dc.identifier.uri | https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/39051 | - |
dc.rights | Attribution-NoDerivs 3.0 United States | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nd/3.0/us/ | * |
dc.subject | Πολυτροπικά κείμενα | el |
dc.subject | Multimodal texts | en |
dc.subject | Πρωτοβάθμια εκπαίδευση | el |
dc.subject | Primary education | en |
dc.title | Ανάπτυξη δεξιοτήτων κι αξιολόγηση του γραπτού λόγου μέσω της διδασκαλίας πολυτροπικών κειμένων στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση: μελέτη περίπτωσης με μαθητές 10-12 ετών | el |
dc.title | Skills development and written language assessment through the teaching of multimodal texts in primary education: a case study with 10-12-year-old students | en |
dc.type | doctoralThesis | en |
heal.type | doctoralThesis | el |
heal.type.en | Doctoral thesis | en |
heal.type.el | Διδακτορική διατριβή | el |
heal.classification | Ανάπτυξη γραπτού λόγου | el |
heal.classification | Written language development | en |
heal.classification | Δεξιότητες γραμματισμού | el |
heal.classification | Literacy skills | en |
heal.language | el | el |
heal.access | account | el |
heal.recordProvider | Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης | el |
heal.publicationDate | 2025-06-12 | - |
heal.abstract | Η παρούσα διδακτορική διατριβή εξετάζει την καλλιέργεια του γραπτού λόγου των μαθητών δημοτικής εκπαίδευσης μέσω της διδασκαλίας πολυτροπικών κειμένων, αναλύοντας θεωρητικές και πρακτικές πτυχές της γλωσσικής ανάπτυξης και διδασκαλίας. Στο θεωρητικό σκέλος παρουσιάζονται οι βασικές προσεγγίσεις στη γλωσσική ανάπτυξη, όπως ο συμπεριφορισμός, το βιολογικό-γενετικό μοντέλο κι η κοινωνική αλληλεπίδραση. Επιπλέον, εξετάζονται τα επίπεδα της γλώσσας (μορφολογία, συντακτική επίγνωση, φωνολογία, σημασιολογία, πραγματολογία) και δίδεται έμφαση στις σημασιολογικές σχέσεις (π.χ. πολυσημία, συνωνυμία). Στη συνέχεια, αναλύονται τα μοντέλα ανάγνωσης κι οι παράγοντες επίδρασης, ενώ ο γραμματισμός συνδέεται με τη διδακτική χρήση των πολυτροπικών κειμένων, που συνδυάζουν λεκτικά κι οπτικά στοιχεία. Το ερευνητικό σκέλος υπογραμμίζει την αποτελεσματικότητα της διδασκαλίας των πολυτροπικών κειμένων στην εκπαιδευτική διαδικασία, επισημαίνοντας τη θετική τους επίδραση στην κατανόηση, στην παραγωγή και στην ανάπτυξη του γραπτού λόγου των μαθητών καλλιεργώντας το ενδιαφέρον και τη δημιουργικότητα, ενισχύοντας το περιεχόμενο, το λεξιλόγιο, τη συνοχή και τη δομή των γραπτών τους. Ακόμη, η επιλογή θεμάτων (διατροφή, συσκευές, οικογένεια, ειρήνη-πόλεμος) που ενδιαφέρουν τους μαθητές επιτείνει την απόδοσή τους, αφού το προσωπικό ενδιαφέρον να λειτουργεί ως κίνητρο. Τέλος, διαπιστώθηκαν διαφορές μεταξύ των φύλων - υπέρ των κοριτσιών - αλλά και στατιστικά σημαντικές διαφορές μεταξύ των τριμήνων, ενώ διαπιστώθηκε θετική συσχέτιση της επίδοσης με πέντε δηλώσεις του ερωτηματολογίου. | el |
heal.advisorName | Παπαδοπούλου, Σμαράγδα | el |
heal.committeeMemberName | Καμαρούδης, Σταύρος | el |
heal.committeeMemberName | Σπαντιδάκης, Ιωάννης | - |
heal.committeeMemberName | Γκαραβέλας, Κωνσταντίνος | - |
heal.committeeMemberName | Καραχάλιου, Ουρανία | - |
heal.committeeMemberName | Μάντζιος, Πανταζής | - |
heal.committeeMemberName | Σακελλαριάδης, Αθανάσιος | - |
heal.academicPublisher | Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης | - |
heal.academicPublisherID | uoi | el |
heal.numberOfPages | 550 σ. | el |
heal.fullTextAvailability | false | - |
Appears in Collections: | Διδακτορικές Διατριβές - ΠΤΔΕ |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Δ.Δ. Γκούμας Στ. (2025).pdf | 12.42 MB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License