Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/39009
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΧανδρινού, Σπυριδούλαel
dc.date.accessioned2025-06-04T11:07:04Z-
dc.date.available2025-06-04T11:07:04Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/39009-
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectΜαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκεςel
dc.subjectΑυτοαποτελεσματικότηταel
dc.subjectΣυμπερίληψηel
dc.subjectΔιδακτικές πρακτικέςel
dc.subjectΑξιολόγησηel
dc.subjectStudents with special educational needsen
dc.subjectSelf-efficacyen
dc.subjectInclusionen
dc.subjectTeaching practicesen
dc.subjectAssessmenten
dc.titleΗ αυτοαποτελεσματικότητα, οι διδακτικές πρακτικές και η αξιολόγηση ως επιδραστικοί παράγοντες στη συμπερίληψη μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.el
dc.titleSelf-efficacy, instructional practices and assessment as influential factors in the inclusion of students with special educational needs.en
dc.typemasterThesisen
heal.typemasterThesisel
heal.type.enMaster thesisen
heal.type.elΜεταπτυχιακή εργασίαel
heal.classificationΕκπαίδευσηel
heal.classificationΕιδική αγωγήel
heal.dateAvailable2025-06-04T11:08:04Z-
heal.languageelel
heal.accessfreeel
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςel
heal.publicationDate2025-05-
heal.abstractΣκοπός της παρούσης έρευνας είναι η διερεύνηση του πολυδιάστατου ρόλου της αυτοαποτελεσματικότητας των εκπαιδευτικών, των διδακτικών πρακτικών που υιοθετούν και των μεθόδων αξιολόγησης πουεφαρμόζουν, ως επιδραστικοί παράγοντες στη διαδικασία συμπερίληψης των μαθητών με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες (ΕΕΑ) στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα. Το δείγμα αποτέλεσαν 160 εκπαιδευτικοί Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης εκ των οποίων οι 80 ήταν εκπαιδευτικοί Γενικής Αγωγής και οι υπόλοιποι 80 ήταν εκπαιδευτικοί Ειδικής Αγωγής. Από τη στατιστική ανάλυση προέκυψε ότι οι εκπαιδευτικοί με υψηλή αυτοαποτελεσματικότητα τείνουν να υιοθετούν πιο ευέλικτες, διαφοροποιημένες και μαθητοκεντρικές διδακτικές και αξιολογικές προσεγγίσεις, οι οποίες είναι θεμελιώδεις για τη δημιουργία ενός πραγματικά συμπεριληπτικού περιβάλλοντος μάθησης. Ειδικότερα, σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας διαπιστώθηκε ότι, η εξειδίκευση στην Ειδική Αγωγή επηρεάζει καθοριστικά τις στάσεις και την αυτοαποτελεσματικότητα των εκπαιδευτικών, οι οποίοι εμφανίζουν θετικότερες στάσεις και μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση από τους εκπαιδευτικούς της Γενικής Αγωγής. Ακόμη, οι εκπαιδευτικοί Ειδικής Αγωγής, χρησιμοποιούν πιο συχνά διαφοροποιημένες και εξατομικευμένες διδακτικές πρακτικές, όπως η δομημένη διδασκαλία, ο υποστηρικτικός διάλογος και η συνεργατική μάθηση, εστιάζοντας την αξιολόγησή τους περισσότερο στη διαδικασία σκέψης των μαθητών και στη διερεύνηση των μαθησιακών τους δυσκολιών. Τα ευρήματα της έρευνας και η κατανόηση αυτών των παραγόντων και των μεταξύ τους σχέσεων είναι κρίσιμη για τον σχεδιασμό αποτελεσματικών παρεμβάσεων και πολιτικών που στοχεύουν στην ενίσχυση της συμπερίληψης στα ελληνικά σχολεία.el
heal.abstractThe aim of the present study is to investigate the multidimensional role of teachers' self-efficacy, the teaching practices they adopt and the evaluation methods they apply, as influential factors in the process of inclusion of students with Special Educational Needs (SEN) in the Greek educational system. The sample consisted of 160 Primary Education teachers of which 80 were General Education teachers and the remaining 80 were Special Education teachers. The statistical analysis revealed that teachers with high self-efficacy tend to adopt more flexible, differentiated and student-centred teaching and evaluation approaches, which are fundamental for creating a truly inclusive learning environment. In particular, according to the results of the research, it was found that specialisation in special education has a decisive influence on the attitudes and self-efficacy of teachers, who display more positive attitudes and greater self-confidence than general education teachers. Furthermore, according to the results of the study, it was found that specialization in Special Education has a decisive influence on the attitudes and self-efficacy of teachers, who display more positive attitudes and greater self-confidence than general education teachers. Furthermore, special education teachers more often use differentiated and individualized teaching practices, such as structured instruction, supportive dialogue and cooperative learning, focusing their evaluation more on students' thinking process and exploring their learning difficulties. The findings of the research and the understanding of these factors and the relationships between them are critical for designing effective interventions and policies aimed at enhancing inclusion in Greek schools.en
heal.advisorNameΣούλης, Σπυρίδων-Γεώργιοςel
heal.committeeMemberNameΛιακοπούλου, Μαρίαel
heal.committeeMemberNameΜορφίδη, Ελένηel
heal.committeeMemberNameΣούλης, Σπυρίδων-Γεώργιοςel
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςel
heal.academicPublisherIDuoiel
heal.numberOfPages117 σ.el
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Διατριβές Μεταπτυχιακής Έρευνας (Masters) - ΠΤΔΕ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Μ.Ε. Χανδρινού Σπυριδούλα (2025).pdf1.09 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons