Please use this identifier to cite or link to this item:
https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/38999
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Κώτση, Σοφία | el |
dc.date.accessioned | 2025-06-03T07:46:02Z | - |
dc.date.available | 2025-06-03T07:46:02Z | - |
dc.identifier.uri | https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/38999 | - |
dc.rights | Default License | - |
dc.subject | Συνδιδασκαλία | el |
dc.subject | Παράλληλη Στήριξη | el |
dc.subject | Διδακτική δυάδα | el |
dc.subject | Co-teaching | en |
dc.subject | Parallel Support | en |
dc.subject | Teaching dyad | en |
dc.title | Συνδιδασκαλία στο πλαίσιο της Παράλληλης Στήριξης: Βιογραφικές αφηγήσεις | el |
dc.type | masterThesis | en |
heal.type | masterThesis | el |
heal.type.en | Master thesis | en |
heal.type.el | Μεταπτυχιακή εργασία | el |
heal.classification | Ειδική αγωγή | el |
heal.classification | Εκπαίδευση | el |
heal.dateAvailable | 2025-06-03T07:47:03Z | - |
heal.language | el | el |
heal.access | free | el |
heal.recordProvider | Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης | el |
heal.publicationDate | 2025 | - |
heal.abstract | Η Παράλληλη Στήριξη (ΠΣ) αποτελεί το θεσμό μέσω του οποίου επιδιώκεται η συνεκπαίδευση και η συμπερίληψη στην Ελλάδα. Η παρούσα διπλωματική εργασία διερευνά τη συνδιδασκαλία στο πλαίσιο της ΠΣ μέσα από βιογραφικές αφηγήσεις εκπαιδευτικών. Ο βασικός στόχος της παρούσας έρευνας είναι η διερεύνηση των τρόπων με τους οποίους οι εκπαιδευτικοί γενικής και ειδικής αγωγής, που συναντώνται εντός του θεσμού της ΠΣ, νοηματοδοτούν τον θεσμό και επιλέγουν να συνεργαστούν κάνοντας συνδιδασκαλία, καθώς και πώς η βιογραφία τους και το θεσμικό πλαίσιο της ΠΣ επιδρούν στην επαγγελματική τους ταυτότητα και στις διδακτικές συνεργασίες τους. Καθώς η διδακτική δυάδα, οριζόμενη ως ομάδα, συγκροτείται μέσα σε ένα πολύπλοκο πλέγμα προσωπικών και θεσμικών παραγόντων, η έρευνα επιχειρεί να φωτίσει πώς η προσωπικότητα, το επαγγελματικό υπόβαθρο και η επαγγελματική ταυτότητα των εκπαιδευτικών, καθώς και εξωτερικοί παράγοντες όπως το εκπαιδευτικό πλαίσιο, η διοικητική υποστήριξη και ο κοινός προγραμματισμός, επηρεάζουν τη συνεργασία και τη δυναμική της συνδιδασκαλίας. Για τον σκοπό αυτό εφαρμόστηκε η βιογραφική αφηγηματική προσέγγιση, μέσα από ανοιχτές αφηγηματικές συνεντεύξεις σε πέντε εκπαιδευτικούς που εργάζονται στο πλαίσιο της ΠΣ. Βασικό κριτήριο επιλογής των συμμετεχόντων ήταν να έχουν συναντηθεί μεταξύ τους εντός της ΠΣ, σχηματίζοντας μία επιτυχημένη διδακτική δυάδα μέσω της οποίας πραγματώνεται η συμπερίληψη υιοθετώντας τη συνδιδασκαλία. Οι αφηγήσεις των συγκεκριμένων εκπαιδευτικών ανέδειξαν ότι το πλαίσιο της ΠΣ αποτελεί δυναμικό πεδίο επαγγελματικής εξέλιξης και παιδαγωγικής καινοτομίας, αλλά και μετασχηματισμού του επαγγελματικού εαυτού. Οι αφηγήσεις έδειξαν ότι οι προσωπικές εμπειρίες ζωής, οι αξίες και οι προηγούμενες επαγγελματικές διαδρομές καθορίζουν την επιλογή και διαμόρφωση συνεργατικών πρακτικών, επηρεάζοντας βαθιά τη συγκρότηση της επαγγελματικής ταυτότητας. Η συνδιδασκαλία και η ουσιαστική συνεργασία φαίνεται να αποτελούν μια εξελικτική διαδικασία οικοδόμησης εμπιστοσύνης, συντονισμού και κοινού οράματος. Επιπλέον, η ίδια η εμπειρία της συνδιδασκαλίας λειτούργησε μετασχηματιστικά, διαμορφώνοντάς εκ νέου την νοηματοδότηση της ΠΣ, την επαγγελματική τους ταυτότητα και τη δυναμική της διδακτικής δυάδας. Τελικά, καταδείχθηκε ότι η συνδιδασκαλία, μπορεί να λειτουργήσει ως φορέας επαγγελματικής πραγμάτωσης, συνεργατικής κουλτούρας και αυθεντικής συμπερίληψης στο σύγχρονο σχολείο. Η παρούσα έρευνα μέσα από την καταγραφή της βιωμένης εμπειρίας, ενός εύρους αντιλήψεων, απόψεων, αξιών και εμπειριών εν ενεργεία εκπαιδευτικών και κυρίως μέσα από την ανάδειξη αθέατων πτυχών, που η βιογραφική μέθοδος φωτίζει, προσφέρει χρήσιμα ερευνητικά δεδομένα για την αρχική εκπαίδευση των εκπαιδευτικών, τον σχεδιασμό στοχευμένων επιμορφώσεων, τη διαμόρφωση πολιτικών ενίσχυσης της συνεργασίας και την καλλιέργεια συμπεριληπτικής κουλτούρας στα σχολεία. | el |
heal.abstract | Parallel Support (PS) constitutes the institutional framework through which co-education and inclusive schooling are promoted in the Greek educational system. This study explores co-teaching within the context of PS through biographical narratives of teachers. The primary aim is to investigate how general and special education teachers, who encounter each other within the PS framework, construct meaning around the institution and choose to collaborate through co-teaching, as well as how their biographies and the institutional conditions influence their professional identities and collaborative practices. As the teaching dyad is shaped within a complex interplay of personal and structural factors, this research seeks to illuminate the ways in which teachers’ personalities, professional backgrounds, and identities—as well as external conditions such as the educational setting, administrative support, and shared planning—impact the nature and quality of their collaboration. A biographical narrative approach was employed, drawing on open-ended interviews with five teachers working within the PS framework. Participants were selected based on their experience of forming a functional co-teaching dyad through which inclusive education was implemented in practice. The participants’ narratives revealed that PS functions as a dynamic space for professional development, pedagogical innovation, and transformation of professional self-perception. Their stories underscored the importance of personal life experiences, values, and previous career trajectories in shaping their engagement in collaborative practices and in constructing their professional identities. Co-teaching and meaningful collaboration emerged as an evolving process grounded in trust-building, mutual coordination, and shared vision. Furthermore, the experience of co-teaching itself proved to be transformative, reshaping their interpretation of PS, their sense of professional identity, and the dynamics of the teaching dyad. Ultimately, the study suggests that co-teaching can serve as a catalyst for professional fulfilment, collaborative culture, and authentic inclusion in contemporary schools. By capturing teachers’ lived experiences and a broad spectrum of perspectives, values, and practices—particularly through the lens of the biographical method that brings to light often overlooked dimensions—this research provides valuable insights for initial teacher education, the design of targeted professional development programs, the formulation of policies that support teacher collaboration, and the cultivation of inclusive school cultures. | en |
heal.advisorName | Σούλης, Σπυρίδων - Γεώργιος | el |
heal.committeeMemberName | Μορφίδη, Ελένη | el |
heal.committeeMemberName | Λιακοπούλου, Μαρία | el |
heal.academicPublisher | Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης | el |
heal.academicPublisherID | uoi | el |
heal.numberOfPages | 321 σ. | el |
heal.fullTextAvailability | true | - |
Appears in Collections: | Διατριβές Μεταπτυχιακής Έρευνας (Masters) - ΠΤΔΕ |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Μ.Ε. Κώτση Σ.(2025).pdf | 1.82 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.