Please use this identifier to cite or link to this item:
https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/38981
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Πλησιώτη, Ελπινίκη | el |
dc.date.accessioned | 2025-05-29T07:34:59Z | - |
dc.date.available | 2025-05-29T07:34:59Z | - |
dc.identifier.uri | https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/38981 | - |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ | * |
dc.subject | Αναγνωστική κατανόηση | el |
dc.subject | Αναγνωστικές δυσκολίες | el |
dc.subject | Εκπαιδευτικές παρεμβάσεις | el |
dc.subject | Συστηματική ανασκόπηση βιβλιογραφίας | el |
dc.subject | Educational interventions | en |
dc.subject | Reading comprehension | en |
dc.subject | Reading difficulties | en |
dc.subject | Systematic literature review | en |
dc.title | Παρεμβάσεις αναγνωστικής κατανόησης σε μαθητές δημοτικού με αναγνωστικές δυσκολίες: μια συστηματική ανασκόπηση βιβλιογραφίας | el |
dc.title | Reading comprehension interventions for elementary school students with reading difficulties: a systematic literature review | en |
dc.type | masterThesis | en |
heal.type | masterThesis | el |
heal.type.en | Master thesis | en |
heal.type.el | Μεταπτυχιακή εργασία | el |
heal.classification | Ειδική Αγωγή | el |
heal.classification | Special Education | en |
heal.dateAvailable | 2025-05-29T07:35:59Z | - |
heal.language | el | el |
heal.access | free | el |
heal.recordProvider | Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης | el |
heal.publicationDate | 2025-05 | - |
heal.abstract | Η παρούσα διπλωματική εργασία αποτελεί μια συστηματική ανασκόπηση βιβλιογραφίας, με στόχο τη διερεύνηση της αποτελεσματικότητας των εκπαιδευτικών παρεμβάσεων αναγνωστικής κατανόησης σε μαθητές δημοτικού με αναγνωστικές δυσκολίες την τελευταία δεκαετία (2014–2024). Η έρευνα βασίζεται στη θεωρητική παραδοχή ότι η αναγνωστική κατανόηση αποτελεί πολυπαραγοντική γνωστική διεργασία, η οποία απαιτεί την ταυτόχρονη ενεργοποίηση δεξιοτήτων όπως η αποκωδικοποίηση, η λεξιλογική γνώση, η χρήση στρατηγικών, η αυτορρύθμιση και η σύνδεση με την προϋπάρχουσα γνώση. Δεδομένου ότι οι μαθητές με αναγνωστικές δυσκολίες συχνά εμφανίζουν ελλείμματα σε πολλαπλούς τομείς, καθίσταται αναγκαία η στοχευμένη και εξατομικευμένη διδακτική παρέμβαση. Η μελέτη εξετάζει 32 εμπειρικές έρευνες, καταγράφοντας και συγκρίνοντας κρίσιμες παραμέτρους όπως ο τύπος του χρησιμοποιούμενου κειμένου (αφηγηματικό, πληροφοριακό ή μικτό), η διδακτική μέθοδος (παραδοσιακή ή τεχνολογικά υποστηριζόμενη), η διάρκεια και η συχνότητα των συνεδριών, οι γλωσσικές δεξιότητες που στοχεύονται, καθώς και τα μεγέθη επίδρασης. Τα ερευνητικά ερωτήματα εστιάζουν στα αποτελέσματα των παρεμβάσεων, στα χαρακτηριστικά τους, στη σχέση τους με τον τύπο κειμένου και στη συμβολή της τεχνολογίας στη διδασκαλία. Τα ευρήματα δείχνουν ότι τόσο οι παραδοσιακές όσο και οι τεχνολογικά υποστηριζόμενες παρεμβάσεις μπορούν να είναι αποτελεσματικές, αρκεί να διακρίνονται από παιδαγωγική συνέπεια, επαρκή διάρκεια και σαφή στόχευση. Ιδιαίτερη σημασία αποδίδεται στην προσαρμογή της παρέμβασης στο μαθησιακό προφίλ του εκάστοτε μαθητή. Η εργασία καταλήγει σε προτάσεις για τον σχεδιασμό μελλοντικών παρεμβάσεων και συμβάλλει στην εδραίωση μιας πιο τεκμηριωμένης εκπαιδευτικής πρακτικής στον τομέα της αναγνωστικής κατανόησης. | el |
heal.abstract | This master's thesis presents a systematic literature review aiming to investigate the effectiveness of reading comprehension interventions for primary school students with reading difficulties over the last decade (2014–2024). The study is grounded in the theoretical premise that reading comprehension is a multifaceted cognitive process requiring the simultaneous activation of skills such as decoding, vocabulary knowledge, strategic processing, self-regulation, and the integration of prior knowledge. Given that students with reading difficulties often exhibit deficits across multiple domains, targeted and individualized instruction is deemed essential. The review examines 32 empirical studies, documenting and comparing key parameters including the type of texts used (narrative, informational, or mixed), the instructional method employed (traditional or technology-assisted), the duration and frequency of the intervention sessions, the specific language skills targeted, and the reported effect sizes. The research questions focus on the outcomes of the interventions, their structural features, the relationship between text type and effectiveness, and the role of technology in enhancing reading comprehension. Findings indicate that both traditional and technology-supported interventions can be effective, provided they are characterized by pedagogical coherence, sufficient duration, and well-defined instructional goals. Particular emphasis is placed on tailoring interventions to the learners’ individual profiles and needs. The study concludes with evidence-based recommendations for the design of future instructional programs and contributes to the development of more informed and data-driven educational practices in the field of reading comprehension. | en |
heal.advisorName | Μορφίδη, Ελένη | el |
heal.committeeMemberName | Μορφίδη, Ελένη | el |
heal.committeeMemberName | Σούλης, Σπυρίδων-Γεώργιος | el |
heal.committeeMemberName | Κυπριωτάκη, Μαρία | el |
heal.academicPublisher | Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης | el |
heal.academicPublisherID | uoi | el |
heal.numberOfPages | 186 σ. | el |
heal.fullTextAvailability | true | - |
Appears in Collections: | Διατριβές Μεταπτυχιακής Έρευνας (Masters) - ΠΤΔΕ |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Μ.Ε. Πλησιώτη Ελπινίκη (2025).pdf | 1.4 MB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License