Please use this identifier to cite or link to this item:
https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/38976
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Γιαννόπουλος, Λεωνίδας | el |
dc.date.accessioned | 2025-05-27T10:23:37Z | - |
dc.date.available | 2025-05-27T10:23:37Z | - |
dc.identifier.uri | https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/38976 | - |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ | * |
dc.subject | Μαθησιακές δυσκολίες | el |
dc.subject | Προβλήματα συμπεριφοράς | el |
dc.subject | Συναισθηματικές δυσκολίες | el |
dc.title | Συναισθηματικές δυσκολίες και προβλήματα συμπεριφοράς σε περιπτώσεις μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες. | el |
dc.title | Emotional difficulties and Behavioral problems of students with Learning Difficulties. | en |
dc.type | masterThesis | en |
heal.type | masterThesis | el |
heal.type.en | Master thesis | en |
heal.type.el | Μεταπτυχιακή εργασία | el |
heal.classification | Ειδική Αγωγή | el |
heal.dateAvailable | 2025-05-27T10:24:37Z | - |
heal.language | el | el |
heal.access | free | el |
heal.recordProvider | Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης | el |
heal.publicationDate | 2025-05 | - |
heal.abstract | Η συναισθηματική κατάσταση και η συμπεριφορά των μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες επηρεάζονται αρνητικά από καταστάσεις που βιώνουν στη καθημερινότητα τους, στο οικογενειακό και σχολικό περιβάλλον. Η αδυναμία ανταπόκρισης στις σχολικές απαιτήσεις και η έλλειψη κοινωνικών δεξιοτήτων εμποδίζουν την προσαρμογή τους στη σχολική ζωή και στην ανάπτυξη κοινωνικά αποδεκτής συμπεριφοράς. Η κατανόηση της σχέσης ανάμεσα στις μαθησιακές δυσκολίες και στις συναισθηματικές δυσκολίες είναι κρίσιμη για τη διαμόρφωση κατάλληλων παιδαγωγικών και υποστηρικτικών παρεμβάσεων. Η παρούσα εργασία εξετάζει τη σύνδεση ανάμεσα στις μαθησιακές δυσκολίες, τα προβλήματα συμπεριφοράς και τις συναισθηματικές δυσκολίες σε μαθητές της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Παρόλο που τα προβλήματα συμπεριφοράς των μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες έχουν αποτελέσει αντικείμενο μελέτης, δεν έχει υπάρξει επαρκής διερεύνηση του ρόλου του σχολικού και οικογενειακού περιβάλλοντος στην εμφάνιση και διαχείρισή τους. Στόχος της εργασίας είναι η διερεύνηση του βαθμού στον οποίο οι μαθησιακές δυσκολίες συσχετίζονται με προβλήματα συμπεριφοράς και συναισθηματικές δυσκολίες, καθώς και η καταγραφή των εμπειριών και των αντιλήψεων των εκπαιδευτικών για τα αίτια και τη διαχείριση αυτών των δυσκολιών. Η έρευνα βασίστηκε στη μεικτή μεθοδολογική προσέγγιση, μέσω ερωτηματολογίων και ημιδομημένων συνεντεύξεων, με συμμετοχή 35 εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, όπου έγινε αναφορά σε 72 περιπτώσεις μαθητών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Τα αποτελέσματα ανέδειξαν ότι οι μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες παρουσιάζουν αυξημένο κίνδυνο εμφάνισης προβλημάτων συμπεριφοράς, με τη συναισθηματική τους κατάσταση και το οικογενειακό περιβάλλον να διαδραματίζουν καθοριστικό ρόλο. Παράλληλα, διαπιστώθηκε ότι χρειάζεται επικοινωνία και κοινό πλαίσιο οριοθέτησης ανάμεσα στο σχολείο και στην οικογένεια, γεγονός που συχνά δεν πραγματοποιείται. Τα ευρήματα υπογραμμίζουν την ανάγκη για στοχευμένα προγράμματα παρέμβασης σε μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες για την βελτίωση της συμπεριφοράς και της συναισθηματικής τους κατάστασης. | el |
heal.abstract | The emotional state and behavior of students with learning difficulties are negatively affected by everyday experiences in both their family and school environments. Their inability to meet academic expectations, combined with a lack of social skills, hinders their adaptation to school life and the development of socially acceptable behavior. Understanding the relationship between learning difficulties and emotional challenges is crucial for designing appropriate pedagogical and support interventions. This study examines the connection between learning difficulties, behavioral problems, and emotional challenges in primary school students. Although the behavioral problems of students with learning difficulties have been the subject of previous research, the role of the school and family environment in the emergence and management of these issues has not been remains underexplored. The aim of this study is to investigate the extent to which learning difficulties are associated with behavioral and emotional challenges and to record teachers’ experiences and perceptions regarding the causes and management of these difficulties. The research followed a mixed-methods approach, combining questionnaires and semi-structured interviews, involving 35 primary school teachers who reported on to 72 cases of students. The findings indicated that students with learning difficulties are at increased risk of developing behavioral problems, with their emotional state and family context playing a decisive role. Furthermore, the study highlights the importance of communication and the establishment of a shared framework of boundaries between school and family- an element that is often missing. The results underscore the necessity for targeted intervention programs aimed at improving the behavior and emotional well-being of students with learning difficulties. | en |
heal.advisorName | Μορφίδη, Ελένη | el |
heal.committeeMemberName | Σούλης, Σπυρίδων-Γεώργιος | el |
heal.committeeMemberName | Μορφίδη, Ελένη | el |
heal.committeeMemberName | Κυπριωτάκη, Μαρία | el |
heal.academicPublisher | Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης | el |
heal.academicPublisherID | uoi | el |
heal.numberOfPages | 178 σ. | el |
heal.fullTextAvailability | true | - |
Appears in Collections: | Διατριβές Μεταπτυχιακής Έρευνας (Masters) - ΠΤΔΕ |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Μ.Ε. Γιαννόπουλος Λεωνίδας (2025).pdf | 1.36 MB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License