Please use this identifier to cite or link to this item:
https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/38973
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Σεφέρη, Νικολέτα | el |
dc.date.accessioned | 2025-05-27T10:05:02Z | - |
dc.date.available | 2025-05-27T10:05:02Z | - |
dc.identifier.uri | https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/38973 | - |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ | * |
dc.subject | Ειδικοί παιδαγωγοί | el |
dc.subject | Ψυχική ανθεκτικότητα | el |
dc.subject | Συναισθηματική νοημοσύνη | el |
dc.subject | Ψυχοσωματικά συμπτώματα | el |
dc.subject | Παράγοντες επίδρασης | el |
dc.subject | Special educators | en |
dc.subject | Mental resilience | en |
dc.subject | Emotional intelligence | en |
dc.subject | Psychosomatic symptoms | en |
dc.subject | Influencing factors | en |
dc.title | «Η ψυχική ανθεκτικότητα των ειδικών παιδαγωγών ως επιδραστικός παράγοντας στην πρόληψη ψυχοσωματικών συμπτωμάτων και στη συναισθηματική νοημοσύνη τους» | el |
dc.title | “The mental resilience of special educators as an influential factor on the prevention of psychosomatic symptoms and their emotional intelligence” | en |
dc.type | masterThesis | en |
heal.type | masterThesis | el |
heal.type.en | Master thesis | en |
heal.type.el | Μεταπτυχιακή εργασία | el |
heal.classification | Ειδική αγωγή | el |
heal.classification | Special education | en |
heal.dateAvailable | 2025-05-27T10:06:02Z | - |
heal.language | el | el |
heal.access | free | el |
heal.recordProvider | Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης | el |
heal.publicationDate | 2025-05 | - |
heal.abstract | Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι η διερεύνηση του επιπέδου ψυχικής ανθεκτικότητας, των ψυχοσωματικών συμπτωμάτων και της συναισθηματικής νοημοσύνης των ειδικών παιδαγωγών, καθώς και η μελέτη των μεταξύ τους συσχετίσεων και των προβλεπτικών τους σχέσεων. Παράλληλα, εξετάζεται η επίδραση δημογραφικών και επαγγελματικών παραγόντων στη διαμόρφωση των παραπάνω μεταβλητών και οι διαφορές των εκπαιδευτικών ειδικής και γενικής αγωγής. Το δείγμα αποτέλεσαν 120 εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, εκ των οποίων οι 90 ήταν εκπαιδευτικοί ειδικής αγωγής και οι υπόλοιποι 30 εκπαιδευτικοί γενικής αγωγής. Από τη στατιστική ανάλυση προέκυψε ότι οι ειδικοί παιδαγωγοί παρουσίασαν μέτρια προς υψηλά επίπεδα ψυχικής ανθεκτικότητας και υψηλή συναισθηματική νοημοσύνη και χαμηλά έως μέτρια επίπεδα ψυχοσωματικών συμπτωμάτων. Επιπλέον, διαπιστώθηκε θετική συσχέτιση μεταξύ ψυχικής ανθεκτικότητας και συναισθηματικής νοημοσύνης και αρνητική συσχέτιση με τα ψυχοσωματικά συμπτώματα, όπως επίσης και η συναισθηματική νοημοσύνη παρουσίασε αρνητική συσχέτιση με τα ψυχοσωματικά συμπτώματα. Η ψυχική ανθεκτικότητα προβλέπεται κυρίως από τη συναισθηματική νοημοσύνη και την αίσθηση επίτευξης επαγγελματικών στόχων, ενώ τα ψυχοσωματικά συμπτώματα αποτελούν έναν ασθενή προβλεπτικό παράγοντα. Ωστόσο, δεν βρέθηκαν στατιστικά σημαντικές διαφορές ανάμεσα στις ομάδες εκπαιδευτικών ειδικής και γενικής αγωγής. Τα ευρήματα αναδεικνύουν τη σημασία της ενίσχυσης της ψυχικής ανθεκτικότητας ως μέσο πρόληψης των ψυχοσωματικών συμπτωμάτων και ως παράγοντα που συνδέεται με τη συναισθηματική νοημοσύνη των ειδικών παιδαγωγών. | el |
heal.abstract | The purpose of the present research is to investigate the level of mental resilience, psychosomatic symptoms and emotional intelligence of special educators, as well as to study the correlations between them and their predictive relationships. At the same time, the influence of demographic and professional factors on the formation of the above variables and the differences between special and general education teachers are examined. The sample consisted of 120 primary education teachers, of whom 90 were special education teachers and the remaining 30 were general education teachers. Statistical analysis revealed that special educators exhibited moderate to high levels of mental resilience and high emotional intelligence and low to moderate levels of psychosomatic symptoms. In addition, a positive correlation was found between mental resilience and emotional intelligence and a negative correlation with psychosomatic symptoms, as well as emotional intelligence showing a negative correlation with psychosomatic symptoms. Mental resilience is mainly predicted by emotional intelligence and a sense of professional achievement, while psychosomatic symptoms are a weak predictor. However, no statistically significant differences were found between the special education and general education teacher groups. The findings highlight the importance of strengthening mental resilience as a means of preventing psychosomatic symptoms and as a factor associated with the emotional intelligence of special educators. | en |
heal.advisorName | Σούλης, Σπυρίδων - Γεώργιος | el |
heal.committeeMemberName | Σούλης, Σπυρίδων - Γεώργιος | el |
heal.committeeMemberName | Μορφίδη, Ελένη | el |
heal.committeeMemberName | Κυπριωτάκη, Μαρία | el |
heal.academicPublisher | Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης | el |
heal.academicPublisherID | uoi | el |
heal.numberOfPages | 170 σ. | el |
heal.fullTextAvailability | true | - |
Appears in Collections: | Διατριβές Μεταπτυχιακής Έρευνας (Masters) - ΠΤΔΕ |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Μ.Ε. Σεφέρη Νικολέτα (2025).pdf | 2.01 MB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License