Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/38972
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΖαφείρη, Μαρία-Χρυσούλαel
dc.date.accessioned2025-05-27T10:02:58Z-
dc.date.available2025-05-27T10:02:58Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/38972-
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectΠαραγωγή γραπτού λόγουel
dc.subjectΘεωρίες γραφήςel
dc.subjectΠαράμετροιel
dc.subjectΑκουστική αναπηρίαel
dc.subjectΝοητική αναπηρίαel
dc.subjectΔιαταραχή αυτιστικού φάσματος(ΔΑΦ)el
dc.subjectΜαθησιακές δυσκολίεςel
dc.subjectΑξιολόγησηel
dc.subjectΔιδασκαλίαel
dc.subjectWritten language productionen
dc.subjectWriting theoriesen
dc.subjectFactorsen
dc.subjectHearing impairmenten
dc.subjectIntellectual disabilityen
dc.subjectAutism spectrum disorder(ASD)en
dc.subjectLearning disabilitiesen
dc.subjectAssessmenten
dc.subjectTeachingen
dc.titleΠροβλήματα παραγωγής γραπτού λόγου σε μαθητές σχολικής ηλικίας: βιβλιογραφική ανασκόπησηel
dc.titleWritten expression difficulties in school-age students: a literature reviewen
dc.typemasterThesisen
heal.typemasterThesisel
heal.type.enMaster thesisen
heal.type.elΜεταπτυχιακή εργασίαel
heal.classificationΕκπαίδευσηel
heal.classificationSpecial educationen
heal.classificationΕιδική αγωγήel
heal.dateAvailable2025-05-27T10:03:58Z-
heal.languageelel
heal.accessfreeel
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςel
heal.publicationDate2025-05-
heal.bibliographicCitationΖαφείρη, Μ. Χ. (2025). Προβλήματα παραγωγής γραπτού λόγου σε μαθητές σχολικής ηλικίας: βιβλιογραφική ανασκόπηση(Master's thesis).el
heal.abstractΗ διαδικασία παραγωγής γραπτού λόγου αποτελεί σημαντική πρόκληση για πολλούς μαθητές, οι οποίοι συχνά δυσκολεύονται να εκφράσουν τις ιδέες τους με οργανωμένο και επικοινωνιακά αποτελεσματικό τρόπο. Οι κύριες δυσκολίες εντοπίζονται σε γνωστικά και μεταγνωστικά ελλείμματα, περιορισμένο λεξιλόγιο, ανεπαρκή ορθογραφία και αδυναμία στη δομή και οργάνωση των ιδεών. Η παρούσα εργασία, μέσω βιβλιογραφικής ανασκόπησης, προσφέρει εκτενή ανάλυση της θεωρίας και των παραμέτρων που επηρεάζουν τη συγγραφή στην εκπαίδευση, καθώς και της σχέσης μεταξύ αναγνωστικής και ορθογραφικής ικανότητας και της γραπτής έκφρασης. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στις δυσκολίες παραγωγής γραπτού λόγου που αντιμετωπίζουν μαθητές με νοητική υστέρηση, ακουστική αναπηρία, διαταραχή αυτιστικού φάσματος και μαθησιακές δυσκολίες. Παρουσιάζονται επίσης σύγχρονες μέθοδοι αξιολόγησης και διδακτικής προσέγγισης του γραπτού λόγου, με έμφαση στη χρήση διαφοροποιημένων και εξατομικευμένων πρακτικών. Για τη διεξαγωγή της ανασκόπησης, μελετήθηκε πρωτογενής ερευνητική βιβλιογραφία που δημοσιεύθηκε σε τέσσερις επιστημονικές βάσεις δεδομένων: JSTOR, Google Scholar, ResearchGate και ScienceDirect. Στόχος της εργασίας είναι να διερευνηθεί το ζήτημα της γραπτής έκφρασης σε μαθητές σχολικής ηλικίας που αντιμετωπίζουν δυσκολίες στη σύνταξη και την οργάνωση γραπτού λόγου. Τα ευρήματα καταδεικνύουν ότι η γραπτή έκφραση αποτελεί σύνθετη γνωστική διαδικασία, η οποία απαιτεί στοχευμένη παιδαγωγική παρέμβαση και ερευνητικά τεκμηριωμένες στρατηγικές για την ουσιαστική υποστήριξη των μαθητών.el
heal.abstractThe process of written expression poses a significant challenge for many students, who often struggle to articulate their ideas in an organized and communicatively effective manner. The main difficulties stem from cognitive and metacognitive deficits, limited vocabulary, poor spelling skills, and an inability to structure and organize their thoughts coherently. This study, through an extensive literature review, offers a comprehensive analysis of the theoretical framework and the factors that influence writing in educational settings, as well as the relationship between reading and spelling proficiency and written expression. Particular emphasis is placed on the writing difficulties faced by students with intellectual disabilities, hearing impairments, autism spectrum disorder, and specific learning difficulties. The review also presents modern assessment tools and instructional approaches for teaching writing, with a focus on differentiated and individualized practices. For the purposes of this review, primary research literature was examined, including studies published in four academic databases: JSTOR, Google Scholar, ResearchGate, and ScienceDirect. The objective of this work is to investigate the issue of written language production among school-aged students who experience challenges in composing and organizing written texts. The findings suggest that writing is a complex cognitive process that requires targeted pedagogical intervention and evidence-based strategies to effectively support all learners.en
heal.advisorNameΜορφίδη, Ελένηel
heal.committeeMemberNameΜορφίδη, Ελένηel
heal.committeeMemberNameΣούλης, Σπυρίδων-Γεώργιοςel
heal.committeeMemberNameΚυπριωτάκη, Μαρίαel
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςel
heal.academicPublisherIDuoiel
heal.numberOfPages161 σ.el
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Διατριβές Μεταπτυχιακής Έρευνας (Masters) - ΠΤΔΕ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Μ.Ε. Ζαφείρη Μαρία-Χρυσούλα (2025).pdf1.29 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons