Please use this identifier to cite or link to this item:
https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/38972
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Ζαφείρη, Μαρία-Χρυσούλα | el |
dc.date.accessioned | 2025-05-27T10:02:58Z | - |
dc.date.available | 2025-05-27T10:02:58Z | - |
dc.identifier.uri | https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/38972 | - |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ | * |
dc.subject | Παραγωγή γραπτού λόγου | el |
dc.subject | Θεωρίες γραφής | el |
dc.subject | Παράμετροι | el |
dc.subject | Ακουστική αναπηρία | el |
dc.subject | Νοητική αναπηρία | el |
dc.subject | Διαταραχή αυτιστικού φάσματος(ΔΑΦ) | el |
dc.subject | Μαθησιακές δυσκολίες | el |
dc.subject | Αξιολόγηση | el |
dc.subject | Διδασκαλία | el |
dc.subject | Written language production | en |
dc.subject | Writing theories | en |
dc.subject | Factors | en |
dc.subject | Hearing impairment | en |
dc.subject | Intellectual disability | en |
dc.subject | Autism spectrum disorder(ASD) | en |
dc.subject | Learning disabilities | en |
dc.subject | Assessment | en |
dc.subject | Teaching | en |
dc.title | Προβλήματα παραγωγής γραπτού λόγου σε μαθητές σχολικής ηλικίας: βιβλιογραφική ανασκόπηση | el |
dc.title | Written expression difficulties in school-age students: a literature review | en |
dc.type | masterThesis | en |
heal.type | masterThesis | el |
heal.type.en | Master thesis | en |
heal.type.el | Μεταπτυχιακή εργασία | el |
heal.classification | Εκπαίδευση | el |
heal.classification | Special education | en |
heal.classification | Ειδική αγωγή | el |
heal.dateAvailable | 2025-05-27T10:03:58Z | - |
heal.language | el | el |
heal.access | free | el |
heal.recordProvider | Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης | el |
heal.publicationDate | 2025-05 | - |
heal.bibliographicCitation | Ζαφείρη, Μ. Χ. (2025). Προβλήματα παραγωγής γραπτού λόγου σε μαθητές σχολικής ηλικίας: βιβλιογραφική ανασκόπηση(Master's thesis). | el |
heal.abstract | Η διαδικασία παραγωγής γραπτού λόγου αποτελεί σημαντική πρόκληση για πολλούς μαθητές, οι οποίοι συχνά δυσκολεύονται να εκφράσουν τις ιδέες τους με οργανωμένο και επικοινωνιακά αποτελεσματικό τρόπο. Οι κύριες δυσκολίες εντοπίζονται σε γνωστικά και μεταγνωστικά ελλείμματα, περιορισμένο λεξιλόγιο, ανεπαρκή ορθογραφία και αδυναμία στη δομή και οργάνωση των ιδεών. Η παρούσα εργασία, μέσω βιβλιογραφικής ανασκόπησης, προσφέρει εκτενή ανάλυση της θεωρίας και των παραμέτρων που επηρεάζουν τη συγγραφή στην εκπαίδευση, καθώς και της σχέσης μεταξύ αναγνωστικής και ορθογραφικής ικανότητας και της γραπτής έκφρασης. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στις δυσκολίες παραγωγής γραπτού λόγου που αντιμετωπίζουν μαθητές με νοητική υστέρηση, ακουστική αναπηρία, διαταραχή αυτιστικού φάσματος και μαθησιακές δυσκολίες. Παρουσιάζονται επίσης σύγχρονες μέθοδοι αξιολόγησης και διδακτικής προσέγγισης του γραπτού λόγου, με έμφαση στη χρήση διαφοροποιημένων και εξατομικευμένων πρακτικών. Για τη διεξαγωγή της ανασκόπησης, μελετήθηκε πρωτογενής ερευνητική βιβλιογραφία που δημοσιεύθηκε σε τέσσερις επιστημονικές βάσεις δεδομένων: JSTOR, Google Scholar, ResearchGate και ScienceDirect. Στόχος της εργασίας είναι να διερευνηθεί το ζήτημα της γραπτής έκφρασης σε μαθητές σχολικής ηλικίας που αντιμετωπίζουν δυσκολίες στη σύνταξη και την οργάνωση γραπτού λόγου. Τα ευρήματα καταδεικνύουν ότι η γραπτή έκφραση αποτελεί σύνθετη γνωστική διαδικασία, η οποία απαιτεί στοχευμένη παιδαγωγική παρέμβαση και ερευνητικά τεκμηριωμένες στρατηγικές για την ουσιαστική υποστήριξη των μαθητών. | el |
heal.abstract | The process of written expression poses a significant challenge for many students, who often struggle to articulate their ideas in an organized and communicatively effective manner. The main difficulties stem from cognitive and metacognitive deficits, limited vocabulary, poor spelling skills, and an inability to structure and organize their thoughts coherently. This study, through an extensive literature review, offers a comprehensive analysis of the theoretical framework and the factors that influence writing in educational settings, as well as the relationship between reading and spelling proficiency and written expression. Particular emphasis is placed on the writing difficulties faced by students with intellectual disabilities, hearing impairments, autism spectrum disorder, and specific learning difficulties. The review also presents modern assessment tools and instructional approaches for teaching writing, with a focus on differentiated and individualized practices. For the purposes of this review, primary research literature was examined, including studies published in four academic databases: JSTOR, Google Scholar, ResearchGate, and ScienceDirect. The objective of this work is to investigate the issue of written language production among school-aged students who experience challenges in composing and organizing written texts. The findings suggest that writing is a complex cognitive process that requires targeted pedagogical intervention and evidence-based strategies to effectively support all learners. | en |
heal.advisorName | Μορφίδη, Ελένη | el |
heal.committeeMemberName | Μορφίδη, Ελένη | el |
heal.committeeMemberName | Σούλης, Σπυρίδων-Γεώργιος | el |
heal.committeeMemberName | Κυπριωτάκη, Μαρία | el |
heal.academicPublisher | Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης | el |
heal.academicPublisherID | uoi | el |
heal.numberOfPages | 161 σ. | el |
heal.fullTextAvailability | true | - |
Appears in Collections: | Διατριβές Μεταπτυχιακής Έρευνας (Masters) - ΠΤΔΕ |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Μ.Ε. Ζαφείρη Μαρία-Χρυσούλα (2025).pdf | 1.29 MB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License