Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/38875
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΤοπαλίδη, Έλληel
dc.date.accessioned2025-03-14T10:42:35Z-
dc.date.available2025-03-14T10:42:35Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/38875-
dc.rightsDefault License-
dc.subjectΠρόγραμμα σπουδώνel
dc.subjectΑειφορίαel
dc.subjectΠοιοτική εκπαίδευσηel
dc.titleΑξιολογώντας την ενσωμάτωση της αειφορίας σε προγράμματα σπουδών Τμημάτων του Πανεπιστημίου Ιωαννίνωνel
dc.typemasterThesisen
heal.typemasterThesisel
heal.type.enMaster thesisen
heal.type.elΜεταπτυχιακή εργασίαel
heal.classificationΤριτοβάθμια εκπαίδευσηel
heal.dateAvailable2025-03-14T10:43:35Z-
heal.languageelel
heal.accessfreeel
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςel
heal.publicationDate2025-
heal.abstractΗ αειφορία αποτελεί ένα ζήτημα που λαμβάνεται υπόψιν ολοένα και περισσότερο στην καθημερινότητα και στις διάφορες ανθρώπινες δραστηριότητες. Μέσω αυτής, επιτυγχάνεται η εξισορρόπηση των οικονομικών, κοινωνικών και περιβαλλοντικών απαιτήσεων με σκοπό την προστασία κι ευημερία των σημερινών, καθώς και των μελλοντικών γενεών, αλλά και του περιβάλλοντος. Στα παραπάνω πλαίσια, η αειφορία, αναζητάει λύσεις για (ανα)προσαρμογή των ανθρώπινων δραστηριοτήτων έτσι ώστε η ιδέα της ανάπτυξης να συνδεθεί με ενέργειες, όπως για παράδειγμα η συνετή χρήση των πόρων. Στα πλαίσια της αειφορίας, αναλύονται και προσαρμόζονται και οι πανεπιστημιακές δραστηριότητες, προκειμένου να μπορέσει να καταστεί αειφόρο το μελλοντικό πανεπιστήμιο, αλλά και να διασφαλιστεί η ύπαρξη ποιοτικής εκπαίδευσης προς αυτήν την κατεύθυνση. Το πανεπιστήμιο, ως βασικός εκπαιδευτικός φορέας της κοινωνίας, δύναται να δημιουργήσει ενεργούς πολίτες και επιστήμονες με περιβαλλοντική συνείδηση, καθώς, κρίσιμα περιβαλλοντικά ζητήματα όπως η κλιματική αλλαγή καθιστούν αναγκαία την αειφορία μεταξύ των κύριων στόχων του. Στην παρούσα έρευνα μελετήθηκε το ζήτημα του αειφόρου πανεπιστημίου, προσεγγίζοντας την εκπαιδευτική του διάσταση. Πιο συγκεκριμένα, μέσα απο μια μελέτη περίπτωσης, έγινε ποιοτική ανάλυση στα προγράμματα σπουδών των τμημάτων του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων βάσει των αρχών της αειφορίας και τους 17 Στόχους Αειφόρου Ανάπτυξης (ΣΑΑ). Τα αποτελέσματα παρουσίασαν ιδιαίτερο ενδιαφέρον λόγω των έντονων διαφοροποιήσεων μεταξύ των τμημάτων, αναδεικνύοντας τις ελλείψεις που υπάρχουν και τονίζοντας την ύπαρξη προοπτικών βελτίωσης για συστηματικότερη ένταξη της Εκπαίδευσης για την Αειφόρο Ανάπτυξη (ΕΑΑ) στα προγράμματα σπουδών. Η μελέτη αυτή αποτελεί ένα πρώτο βήμα αξιολόγησης των προγραμμάτων σπουδών του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων με βάση την ευθυγράμμισή του με τους 17 Στόχους της Αειφόρου Ανάπτυξης.el
heal.advisorNameΓαβριλάκης, Κώσταςel
heal.committeeMemberNameΚώτσης, Κωνσταντίνοςel
heal.committeeMemberNameΣτύλος, Γεώργιοςel
heal.academicPublisherΠαιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςel
heal.academicPublisherIDuoiel
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Διατριβές Μεταπτυχιακής Έρευνας (Masters) - ΠΤΔΕ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Μ.Ε. Τοπαλίδη Έλλη (2025).pdf1.32 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.