Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/38833
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΠαγιάτη, Μαρία-Ελένηel
dc.date.accessioned2025-03-07T10:02:17Z-
dc.date.available2025-03-07T10:02:17Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/38833-
dc.rightsDefault License-
dc.subjectΤεχνητή Νοημοσύνηel
dc.subjectΑπόψεις φοιτητώνel
dc.subjectArtificial intelligenceen
dc.titleChatGPT στη διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών: απόψεις και παράγοντες υιοθέτησης από προπτυχιακούς φοιτητές του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Ιωαννίνωνel
dc.titleChatGPT in Science Education: perspectives and adoption factors among undergraduate students of the Department of Primary Education at the University of Ioanninaen
dc.typemasterThesisen
heal.typemasterThesisel
heal.type.enMaster thesisen
heal.type.elΜεταπτυχιακή εργασίαel
heal.classificationΦυσικές Επιστήμεςel
heal.dateAvailable2025-03-07T10:03:17Z-
heal.languageelel
heal.accessfreeel
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςel
heal.publicationDate2025-02-27-
heal.abstractΗ πρωτοφανής δημοτικότητα που έχει αποσπάσει το ChatGPT από την ημερομηνία της πρώτης δημοσίευσής του στο κοινό, τον Νοέμβριο του 2022, έχει πυροδοτήσει μία άνευ προηγουμένου έρευνα για τον τρόπο αλληλεπίδρασης και ενσωμάτωσης της Τεχνητής Νοημοσύνης στην ανθρώπινη δραστηριότητα. Ο τομέας της εκπαίδευσης δεν θα μπορούσε να μείνει ανεπηρέαστος από αυτή την εξέλιξη μιας και η Τεχνητή Νοημοσύνη υπόσχεται να μετασχηματίσει τον μέχρι πρότινος τρόπο διαχείρισης της πληροφορίας, μάθησης και διδασκαλίας. Σκοπός της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι να μελετήσει τις απόψεις των προπτυχιακών φοιτητών του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων και εν δυνάμει δασκάλων, σχετικά με την χρήση του ChatGPT και να διερευνηθούν οι παράγοντες που επιδρούν στην υιοθέτηση και πρόθεση για μελλοντική χρήση του ChatGPT στα πλαίσια της διδασκαλίας των Φυσικών Επιστημών. Για τον σκοπό αυτό αναπτύχθηκε ερευνητικό εργαλείο μελέτης των απόψεων των φοιτητών, με βάση το Μοντέλο Αποδοχής της Τεχνολογίας και διερευνήθηκαν οι ερευνητικές υποθέσεις για το προτεινόμενο ερευνητικό μοντέλο μέσω της ανάλυσης διαδρομών. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι η αποδοχή του ChatGPT από τους φοιτητές-τριες του ΠΤΔΕ Ιωαννίνων βρίσκεται ακόμη σε πρώιμο στάδιο. Αν και υπάρχει ένα σημαντικό ποσοστό των συμμετεχόντων που εκφράζει θετική στάση για τη χρήση του ChatGPT στην εκπαίδευση των Φυσικών Επιστήμων, η πλειοψηφία εκφράζει ανησυχίες και προβληματισμούς αναφορικά με την αξιοπιστία του συστήματος και την επιτυχία της διδασκαλίας στην τάξη. Ο παράγοντας της αυτοεκτίμησης βρέθηκε να έχει την μεγαλύτερη επίδραση στην πρόθεση για μελλοντική χρήση του ChatGPT στη διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών, υπογραμμίζοντας την ανάγκη για κατάρτιση και υποστήριξη των εκπαιδευτικών στην πορεία προς την ενσωμάτωση της Τεχνητής Νοημοσύνης στην εκπαίδευση.el
heal.advisorNameΚώτσης, Κωνσταντίνοςel
heal.committeeMemberNameΜαυρίδης, Δημήτριοςel
heal.committeeMemberNameΣτύλος, Γεώργιοςel
heal.academicPublisherΠαιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςel
heal.academicPublisherIDuoiel
heal.numberOfPages140 σ.el
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Διατριβές Μεταπτυχιακής Έρευνας (Masters) - ΠΤΔΕ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Μ.Ε. Παγιατη Μαρία Ελένη (2025).pdf2.6 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.