Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/38789
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΣοκόλη, Στεφανίαel
dc.date.accessioned2025-02-25T07:59:59Z-
dc.date.available2025-02-25T07:59:59Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/38789-
dc.rightsAttribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/us/*
dc.subjectΚοινωνικο- Επιστημονικά Ζητήματαel
dc.subjectΕπιχειρηματολογίαel
dc.subjectSocio-scientific issuesen
dc.subjectArgumentationen
dc.subjectNature of Scienceen
dc.subjectΦύση της Επιστήμηςel
dc.titleΗ Διερεύνηση της Κατανόησης Φοιτητών/τριών ΠΤΔΕ για τη Φύση της Επιστήμης και τα Επιχειρήματά τους στο Πλαίσιο Κοινωνικο-επιστημονικών Ζητημάτωνel
dc.titlePrimary Education Student’s understandings of NOS and their Arguments in the Context of Socio-scientific Issuesen
dc.typemasterThesisen
heal.typemasterThesisel
heal.type.enMaster thesisen
heal.type.elΜεταπτυχιακή εργασίαel
heal.classificationΕπιστήμηel
heal.dateAvailable2025-02-25T08:00:59Z-
heal.languageelel
heal.accessfreeel
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής.Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςel
heal.publicationDate2025-
heal.abstractΣκοπός της παρούσας έρευνας ήταν η διερεύνηση της κατανόησης των φοιτητών για την Φύση της Επιστήμης (ΦτΕ) και των Επιχειρημάτων τους, στο πλαίσιο Κοινωνικο-επιστημονικών ζητημάτων (ΚΕΖ). Το δείγμα αποτελούνταν από 30 δευτεροετείς φοιτητές του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων και το ερευνητικό εργαλείο αποτέλεσε η ημι-δομημένη συνέντευξη. Η ημι-δομημένη συνέντευξη περιείχε 4 σενάρια βασισμένα σε Κοινωνικο- επιστημονικά ζητήματα για την Υπερθέρμανση του Πλανήτη, την Όξινη βροχή, τα Γενετικά τροποποιημένα τρόφιμα και την Ανθρώπινη Κλωνοποίηση. Τα σενάρια αυτά ακολουθούσαν ερωτήσεις σχετικά με Επιχειρήματα και Όψεις της Φύσης της Επιστήμης. Η ποιοτική και ποσοτική ανάλυση των δεδομένων που προέκυψαν από τις συνεντεύξεις ανέδειξαν τις απόψεις που είχαν για τις τρεις όψεις της φύσης της επιστήμης (υποκειμενική, δοκιμαστική, εμπειρική) με τα επιχειρήματα που χρησιμοποίησαν (επιχείρημα, αντεπιχείρημα, κατάρριψη επιχειρήματος). Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι οι φοιτητές χρησιμοποίησαν κυρίως ενδιάμεσα επιχειρήματα, ενδιάμεσες αντικρούσεις και ενδιάμεσα αντεπιχειρήματα, ενώ επίσης και οι όψεις της επιστήμης ήταν κυρίως ενδιάμεσες. Οι συσχετίσεις με τον δείκτη Kendall ανέδειξαν πως υπήρχαν κάποιες θετικές, μέτριες συσχετίσεις ανάμεσα στις μεταβλητές των επιχειρημάτων και των όψεων της Επιστήμης. Τα αποτελέσματα αυτά φάνηκε να επηρεάστηκαν από συναισθηματικούς παράγοντες και παράγοντες πλαισίου, οι οποίοι έπαιξαν καθοριστικό ρόλο στην διαμόρφωση των απαντήσεων των φοιτητών. Τα αποτελέσματα της έρευνας συμβάλλουν στην κατανόηση των ΚΕΖ και στην ανάγκη εφαρμογής τους στην διδασκαλία, στην ανάγκη διαμόρφωσης ενημερωμένων επιχειρημάτων από μαθητές και στην κατανόηση βασικών πτυχών της ΦτΕ και την εφαρμογή τους στην διδασκαλία.el
heal.abstractThe purpose of this study was to examine University students’ understandings of Nature of Science (NOS) and Arguments in context of four socio-scientific issues (SSIs). A total of 30 University students who study in the Department of Primary Education at the University of Ioannina in Greece participated in this study. The instrument used was a questionnaire consisting of four scenarios addressing SSIs about Global Warming, Acid Rain, Genetically Modified Food and Human Cloning. The scenarios were followed by questions related to argumentation and NOS. Qualitative measures were employed to analyze the data related to participants’ arguments and understandings of NOS. Quantitative measures were employed to correlate arguments and understandings of NOS with little to good positive significant relationships between them. These results appeared to be influenced by emotional and contextual factors, which played a decisive role in shaping the students' responses. The results of the research contribute to the understanding of the SSIs and the need to apply them in teaching, in need to formulate informed arguments by students and to the understanding of key aspects of the NOS and their application in teaching.en
heal.advisorNameΣτύλος, Γεώργιοςel
heal.committeeMemberNameΚώτσης, Κωνσταντίνοςel
heal.committeeMemberNameΓαβριλάκης, Κωνσταντίνοςel
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςel
heal.academicPublisherIDuoiel
heal.numberOfPages107 σ.el
heal.fullTextAvailabilityfalse-
Appears in Collections:Διατριβές Μεταπτυχιακής Έρευνας (Masters) - ΠΤΔΕ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Μ.Ε._Σοκόλη, Σ.(2025).pdf956.25 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons