Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/38642
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΓκαπράνη, Πασχαλίναel
dc.date.accessioned2025-01-07T10:41:08Z-
dc.date.available2025-01-07T10:41:08Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/38642-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26268/heal.uoi.18347-
dc.rightsDefault License-
dc.subjectΑξιολόγησηel
dc.subjectΔευτεροβάθμια εκπαίδευσηel
dc.subjectΝεοελληνική γλώσσα και λογοτεχνίαel
dc.titleΑξιολόγηση για τη μάθηση: έρευνα και εφαρμογές στα γλωσσικά μαθήματαel
dc.typemasterThesisen
heal.typemasterThesisel
heal.type.enMaster thesisen
heal.type.elΜεταπτυχιακή εργασίαel
heal.classificationΕκπαίδευσηel
heal.classificationEducationen
heal.dateAvailable2025-01-07T10:42:08Z-
heal.languageelel
heal.accessfreeel
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςel
heal.publicationDate2024-12-18-
heal.abstractΗ παρούσα εργασία αποτελεί μια έρευνα – δράση που διεξήχθη σε μαθητές/τριες της Γ΄ Γυμνασίου στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας. Στο θεωρητικό μέρος της εργασίας επιχειρείται η εννοιολογική οριοθέτηση της αξιολόγησης, η παρουσίαση των μορφών της και των πιο σύγχρονων τάσεων στον τομέα της αξιολόγησης με έμφαση στην αξιολόγηση για τη μάθηση. Στο ερευνητικό μέρος στόχος είναι να μελετηθούν οι προκλήσεις που συναντά ο εκπαιδευτικός που εφαρμόζει στρατηγικές της αξιολόγησης για τη μάθηση στην τάξη του, ο τρόπος με τον οποίο αντιλαμβάνονται οι μαθητές/τριες τη συμμετοχή τους σε διαδικασίες αυτοαξιολόγησης και ετεροαξιολόγησης και τα πιθανά οφέλη που μπορεί να προκύψουν για τους μαθητές/τριες και τους/τις εκπαιδευτικούς. Από την έρευνα προέκυψε ότι τα εμπόδια με τα οποία μπορεί να έρθει αντιμέτωπος ο/η εκπαιδευτικός σχετίζονται με τη χρονική πίεση λόγω της αυξημένης διδακτέας ύλης και της μη εξοικείωσης των μαθητών/τριών με εναλλακτικούς τρόπους αξιολόγησης. Ένα άλλο εμπόδιο είναι και ο φόρτος εργασίας των εκπαιδευτικών, οι οποίοι/οποίες εξαιτίας των πολλών εξωδιδακτικών υποχρεώσεων δεν μπορούν να προχωρήσουν σε προσεκτική ανάλυση των μαθησιακών αναγκών και στον σχεδιασμό κατάλληλων στρατηγικών αξιολόγησης που να ανταποκρίνονται πλήρως στις δυνατότητες και τις προσδοκίες των μαθητών/τριών. Τέλος, κρίσιμο εμπόδιο ήταν και η έντονη προσήλωση των μαθητών/τριών στη βαθμολογία τους με αποτέλεσμα να μην εστιάζουν στην κατανόηση των λαθών τους και στη διαδικασία της μάθησης. Στα οφέλη από την εφαρμογή της στρατηγικής της αυτοαξιολόγησης συγκαταλέγονται η ανάπτυξη δεξιοτήτων αναστοχασμού και αυτοβελτίωσης. Στην περίπτωση της ετεροαξιολόγησης επιτυγχάνεται η κατανόηση διαφορετικών προσεγγίσεων στο ίδιο θέμα και οι μαθητές/τριες επωφελούνται από την αλληλεπίδραση και τη συνεργασία αποκτώντας νέες δεξιότητες. Γι’ αυτό κρίνεται αναγκαία η υποστήριξη των εκπαιδευτικών μέσα από την παροχή ευκαιριών για επαγγελματική ανάπτυξη και η δημιουργία υποστηρικτικών δικτύων ανάμεσα στους/στις εκπαιδευτικούς, ώστε να έχουν τις απαραίτητες γνώσεις και δεξιότητες να προχωρούν και οι ίδιοι/ίδιες σε εφαρμογή τέτοιων στρατηγικών στην καθημερινή διδασκαλία.el
heal.advisorNameΛιακοπούλου, Μαρίαel
heal.committeeMemberNameΚαραχάλιου, Ράνιαel
heal.committeeMemberNameΕυαγγέλου, Φίλιπποςel
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςel
heal.academicPublisherIDuoiel
heal.numberOfPages109 σ.el
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Διατριβές Μεταπτυχιακής Έρευνας (Masters) - ΠΤΔΕ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Μ.Ε. ΓΚΑΠΡΑΝΗ ΠΑΣΧΑΛΙΝΑ 2024.pdf866.33 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.